logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

8. októbra 2020
Spravodajstvo 0
1597
Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

Silné technologické pozadie, investície do rozvoja a unikátna optimalizácia procesov znamenali pre mladú logisticko-prepravnú spoločnosť Zásielkovňa raketový rast. Profiluje sa ako líder v tomto segmente, v rámci výdajných miest, a v súčasnosti predbehla ostatné prepravné spoločnosti s počtom 1000 výdajných a podacích miest v rámci celého Slovenska. Jej ambíciou je byť už v roku 2021 jednotkou na trhu – mať najširšiu a najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest na Slovensku.

Väčšou sieťou aktuálne disponuje len tradičná jednotka na trhu, Slovenská pošta. Jej sieť tvorí aktuálne 1 400 pobočiek – Zásielkovňa chce mať najširšiu sieť výdajných miest doplnenú Z-BOXami do roku 2021. Jednoduché, ale prepracované riešenia v súčasnej dobe bodujú a pokiaľ sú spojené s ľahko ovládateľnou a bezplatnou mobilnou aplikáciou, ľudia radi zmenia zabehnuté tradície. A státie v rade, prípadne čakanie na kuriéra, vymenia za slobodnú voľbu, kedy a kde svoj balíček odovzdajú, alebo naopak, kedy a kde si zásielku vyzdvihnú. Najmä, ak bude sieť výdajných a podacích miest najväčšou a najdostupnejšou.

Práve taká je ambícia spoločnosti Zásielkovňa, ktorá koncom septembra 2020 dosiahla 1000 výdajných a podacích miest. Súčasný líder, Slovenská pošta, prevádzkuje 1400 výdajných miest. Zásielkovňa však rastie obrovským tempom – len v tomto roku otvorila ďalších približne 250 nových, čím prekročila hranicu tisíc výdajných a podacích miest na Slovensku.

V roku 2011 pritom začínala len so 7 miestami, v roku 2016 prekonala prvú stovku a v roku 2019 ich už bolo viac ako 750. Zásielkovňa chce v nastolenom trende pokračovať. „Našou ambíciou je byť v roku 2021 jednotkou na trhu – mať najširšiu a najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest na Slovensku,“ hovorí Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa na Slovensku.

„Tajomstvom úspechu je zároveň reálne spoznávanie potrieb ľudí v konkrétnych obciach a mestách a otváranie výdajných miest na dostupných a frekventovaných miestach, ktoré ľudia prirodzene navštevujú.“ Cestou na nákup, z práce, alebo pred vyzdvihnutím detí z krúžku si zákazníci jednoducho vybavia aj odoslanie / prijatie zásielky.

Pre porovnanie, prepravná spoločnosť DPD disponuje sieťou 200 výdajných miest, „viac ako 200“ uvádza aj spoločnosť DEPO. Pre Zásielkovňu pritom znamená 200 výdajných miest počet, ktorý zastrešuje len v rámci Bratislavy.

Ľahká dostupnosť je zároveň podporená rýchlou a spoľahlivou službou. „98% zásielok doručíme do druhého dňa a až 70% z nich si ľudia na nimi zvolenom výdajnom mieste aj na druhý deň vyzdvihnú,“ dopĺňa Alexander Jančo. „Zvyšná časť využíva možnosť časovej flexibility pri vyzdvihnutí zásielky a prípadne aj dodatočného predĺženia doby uloženia.

Obrovská úspora času sa ešte viac prejavuje vo vianočnom čase, kedy Zásielkovni pomáha unikátny systém práce s dátami a optimalizácie rozmiestnenia výdajných miest. Algoritmus dokáže tak eliminovať problémy s potenciálnou preplnenosťou výdajných miest tým, že odporučí zákazníkovi poslať si zásielku na najbližšie voľné výdajné miesto. Prepočet prebieha automaticky.

Výhodou je možnosť vyzdvihnutia/podania zásielky aj cez víkend, alebo v neskorších večerných hodinách, čo býva, najmä v menších mestách, problémom. V sobotu je na celom Slovensku dostupných viac ako 520 a v nedeľu viac ako 160 výdajných miest. „Zároveň je zákazníkom k dispozícii viac ako 850 prevádzok, ktoré sú otvorené viac ako 8 hodín – čiže ponúkajú aj možnosť vyzdvihnutia zásielky pred alebo po bežnej pracovnej dobe,“ doplnil Alexander Jančo.

Podľa prieskumu agentúry Nielsen Admosphere je Zásielkovňa v doručovaní zásielok na výdajné miesta najobľúbenejšou formou prepravy pri nákupe na internete, čím porazila súčasnú najširšiu sieť slovenskej pošty. „So spustením služby Medzi nami sme sa stali logistickou spoločnosťou dostupnou pre každého. A preto sa chceme stať čoskoro najobľúbenejšou službou aj v odosielaní zásielok,“ netají sa ambíciami výkonný riaditeľ spoločnosti.

Prostredníctvom služby Medzi nami si zákazníci (fyzické osoby) medzi sebou poslali takmer 2 milióny zásielok. Služba, ktorá sa rozšírila najprv v Českej republike, je veľmi úspešná a aktuálne ju používa viac ako 600 000 používateľov. Na Slovensku zatiaľ nemá táto služba také silné zastúpenie, pomaly však narastá aj na domácom trhu, predovšetkým v silnejších nákupných sezónach, ktoré kopírujú požiadavky zákazníkov aj na súkromné doručovacie služby.

Zaujímavý je fakt, že Slováci posielajú viac zásielok do ČR ako v rámci Slovenska, kedy až 60% zásielok podaných cez službu Medzi Nami doručuje Zásielkovňa do Českej republiky. Pre porovnanie – práve Česká republika doručí len 2% zásielok na Slovensko.

V rámci digitalizácie chce Zásielkovňa posilniť aj automatizované výdajné miesta, tzv. Z-BOXy. Ide o moderné „balíkomaty“, ktoré sa budú dať ovládať v mobilnej aplikácii, prostredníctvom ktorej si zákazník napríklad otvorí dvierka a vyberie balík. Tieto Z-BOXy budú tvoriť doplnenie siete výdajných miest a cieľom je, aby pokrývali tak frekventované miesta (autobusové stanice, obchodné centrá a biznis centrá) vo veľkých mestách, ako aj menšie obce, až na úroveň zhruba 1 500 obyvateľov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.