Volvo Cars a Polestar prekročia cieľ v znížení emisií CO2 na rok 2020
Spoločnosť Volvo Cars a jej strategická sesterská spoločnosť Polestar potvrdzujú, že znížia emisie CO2 svojho vozidlového parku nad rámec spoločného cieľa pre rok 2020, ako ich definujú nariadenia stanovené Európskou komisiou, čo ešte viac pridáva na dôveryhodnosti ich strategického zamerania na elektrifikáciu.
Obe spoločnosti pod spoločným názvom „Volvo Car Corporation“ preto uzavreli dohodu o združení so spoločnosťou Ford, v rámci ktorej ponúkajú spoločnosti Ford a prípadne ďalším výrobcom automobilov svoje prebytočné emisie CO2 v súlade so systémom združovania implementovaným Európskou komisiou. Výsledné výnosy z dohody budú reinvestované do nových projektov zelených technológií.
„Pre skupinu Volvo Car Group je budúcnosť elektrická a našu spoločnosť transformujeme prostredníctvom konkrétnych činov,“ uviedol Håkan Samuelsson, generálny riaditeľ skupiny Volvo Car Group. „Som rád, že prekračujeme naše ciele v oblasti znižovania emisií CO2. Je to dôkaz toho, že naša stratégia je správna, rovnako pre našu obchodnú činnosť ako aj pre celú planétu.“
Spoločnosť Volvo Cars je prvým etablovaným výrobcom automobilov, ktorý sa zaviazal k úplnej elektrifikácii, a je jedinou značkou, ktorá ponúka pre každý model vo svojej ponuke aj plug-in hybridný variant. V nadchádzajúcich rokoch automobilka zavedie aj rad plnoelektrických modelov, počnúc modelom XC40 Recharge, ktorého dodávky sa začnú koncom tohto roka.
Predaj jej plug-in hybridných vozidiel v prvých troch štvrťrokoch 2020 predstavoval viac ako štvrtinu predaja v Európe. Podľa údajov amerického Poisťovacieho inštitútu pre bezpečnosť cestnej premávky (IHS) bola spoločnosť Volvo Cars v tomto období plug-in hybridnou luxusnou značkou číslo jedna v Európe. Okrem toho chce Volvo Cars dosiahnuť, aby objem predaja jej vozidiel do roku 2025 v celosvetovom meradle tvorilo 50 percent plnoelektrických vozidiel a zvyšok hybridy.
Spoločnosť Polestar medzitým začala s dodávkami vlastného plnoelektrického modelu Polestar 2, ktorý dodáva zákazníkom od úvodných mesiacov tohto roka. Ako výrobca elektromobilov sa rýchlo stala jednou z najvýznamnejších značiek elektrických vozidiel v Európe a ako taká pokračuje v budovaní svojho postavenia na trhu.
Stratégia elektrifikácie je súčasťou ambiciózneho plánu spoločnosti Volvo Cars v oblasti ochrany klímy, v rámci ktorého sa chce do roku 2040 stať klimaticky neutrálnou spoločnosťou. Plán presahuje rámec riešenia problému emisií výfukových plynov prostredníctvom elektrifikácie; Volvo Cars sa chce pustiť aj do riešenia problematiky uhlíkových emisií vo svojej výrobnej sieti, širších prevádzkach a dodávateľskom reťazci prostredníctvom recyklácie a opätovného využívania materiálov.
Ako prvý hmatateľný krok smerujúci k tomuto cieľu chce automobilka znížiť svoju uhlíkovú stopu počas celého životného cyklu automobilu v rokoch 2018 až 2025 o 40 percent na jedno vozidlo. Dosiahnuť to chce okrem iného aj prostredníctvom zníženia výfukových emisií na jedno vozidlo o 50 percent.