logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...
  • DHL rozšíri využitie robotiky vo svojich divíziách nasadením viac ako 1000 robotických...

Výrobky Tesca už čoskoro úplne bez ťažko recyklovateľných plastov

10. novembra 2020
Spravodajstvo 0
534
Výrobky Tesca už čoskoro úplne bez ťažko recyklovateľných plastov

Výrobky Tesca už čoskoro úplne bez ťažko recyklovateľných plastov

Spoločnosť Tesco napreduje v napĺňaní záväzkov trvalej udržateľnosti naprieč strednou Európou: zo svojich výrobkov odstránilo už 454 ton ťažko recyklovateľných plastov, a to za krátke obdobie jeden a pol roka. Reťazcu sa darí chrániť zdroje našej planéty aj vďaka znižovaniu hmotnosti obalov.

Mnohé výrobky vlastnej značky Tesca sa už dnes predávajú v ľahších obaloch – vďaka tomu sa podarilo ušetriť 64 ton plastov. Skvelé čísla sa reťazcu darí dosahovať aj priamo na Slovensku: úspešne sa podarilo eliminovať už 86% všetkých ťažko recyklovateľných materiálov. Pred jeden a pol rokom sa Tesco zaviazalo, že do konca roka 2020 odstráni z obalov výrobkov vlastnej značky všetky materiály, ktoré sa ťažko recyklujú. Reťazec intenzívne napreduje v napĺňaní svojich záväzkoch v oblasti trvalej udržateľnosti, a to aj napriek mimoriadnej situácii vyvolanej koronakrízou.

„V roku 2019 sme zostavili zoznam materiálov, ktoré sa bežne používajú v obaloch výrobkov, a rozčlenili sme ich do kategórií – podľa recyklovateľnosti a dostupných alternatív. Aby sme zvýšili udržateľnosť našich výrobkov, v úzkej spolupráci s dodávateľmi sme odstránili všetky materiály, ktoré sa v rámci konkrétnych lokálnych podmienok považujú za ťažko recyklovateľné. Dosiahli sme významný pokrok v napĺňaní nášho záväzku a budeme pokračovať ďalej aj v roku 2021,“ hovorí Matt Simister, generálny riaditeľ Tesca pre strednú Európu.

Nahradiť sa  doposiaľ podarilo až 454 ton plastov, ktoré nie sú vhodné na recykláciu. Toto číslo zahŕňa všetky štyri krajiny strednej Európy, kde Tesco pôsobí (Česko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko). Ide o dôležitý krok smerom k dosiahnutiu ďalšieho cieľa reťazca, ktorým je využívanie 100% recyklovateľných obalov vlastnej značky do roku 2025. S rovnako pozitívnymi správami prichádza Tesco aj priamo v prípade Slovenska, kde sa podarilo eliminovať 149 ton nerecyklovateľných alebo ťažko recyklovateľných materiálov, čo predstavuje 86% všetkých „červených“ materiálov.

Tesco spolupracuje s dodávateľmi

Na úprave obalov výrobkov Tesco intenzívne spolupracuje so svojimi dodávateľmi. Reťazec sa počas uplynulých 18 mesiacov zameral na využitie vhodných alternatív a úpravu výrobných technológií. Výraznú zmenu si tak môžu už dnes zákazníci všimnúť napríklad pri balenom ovocí a zelenine. Tesco a jeho dodávatelia nahradili ťažko recyklovateľný polystyrén a PVC bežne recyklovanými materiálmi, ako sú PET, PE a polyetylén. Len táto úprava prináša každoročnú pozitívnu zmenu v podobe odstránenia viac ako 65 ton nerecyklovateľného materiálu.

Ďalším príkladom je výmena PVC fólie za LDPE pri energetických nápojoch – táto úprava konkrétne priniesla úsporu 5 ton materiálu, ktorý by inak po použití skončil ako odpad. Dôležité zmeny nastali aj pri mliečnych výrobkoch, pečive a cukrovinkách – tu bolo celkovo nahradených 143 ton ťažko recyklovateľného plastu, a to v rámci celého stredoeurópskeho podnikania Tesca.

Pomocou sú aj ľahšie obaly

Okrem ľahkej recyklovateľnosti Tesco pracuje na znižovaní hmotnosti obalov na absolútne minimum. Mnohé výrobky vlastnej značky Tesca sa už dnes predávajú v ľahších obaloch alebo prechádzajú na novú výrobnú technológiu. Práve tá umožňuje odstrániť, prípadne nahradiť vybrané časti balenia.

Zníženie hmotnosti obalov má pozitívny vplyv nielen na spotrebu materiálu, ale ľahšie obaly znamenajú aj menej energie spotrebovanej na prepravu výrobkov, a teda aj menej emisií uhlíka. Vďaka zmene dizajnu výrobkov sa hmotnosť použitých plastov znížila celkovo o viac ako 64 ton.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok