Počas prvých deviatich mesiacov roku 2020 poklesli Scanii dodávky vozidiel o 36 percent
V druhom štvrťroku boli v spoločnosti Scania zavedené rozsiahle opatrenia v oblasti štrukturálnych nákladov, ktoré budú pokračovať aj v nadchádzajúcich štvrťrokoch. Znižovanie počtu zamestnancov oznámené v druhom štvrťroku aktuálne prebieha. Na základe preskúmania priemyselných a komerčných operácií spoločnosti Scania sa firma rozhodla ukončiť výrobu autobusov a autokarov vo fínskom Lahti a uzavrieť regionálne produktové centrum v thajskom Bangkoku.
„Spoločnosť Scania dosahovala v tomto období silnú základnú výkonnosť, aj keď bola výrazne zasiahnutá globálnou pandémiou. Negatívne vplyvy sa podarilo zmierniť účinnými opatreniami na úsporu nákladov a nárastom rýchlosti výroby v treťom štvrťroku. Zákazky našťastie vykazovali dobrú odolnosť proti nepriaznivým vplyvom a počet prijatých objednávok bol v treťom štvrťroku vysoký,“ povedal Henrik Henriksson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti.
Počas prvých deviatich mesiacov roku 2020 poklesli dodávky vozidiel o 36 percent, pričom nižší objem bol zaznamenaný predovšetkým v Európe a Latinskej Amerike, kde sa čisté tržby a zisk výrazne prepadli. Podnikanie v oblasti služieb je stabilné a za prvých deväť mesiacov sa tržby znížili iba o 4 percentá v miestnej mene. Segment finančných služieb vykázal v prvých deviatich mesiacoch nižšie prevádzkové výnosy. V treťom štvrťroku vyžadovalo preplánovanie objednávok tiež menej zákazníkov. Scanii sa podarilo obmedziť vystavenie riziku zásluhou poklesu skladových ojazdených nákladných vozidiel, pretože došlo k výraznému zvýšeniu predaja ojazdených nákladných vozidiel.
Globálna situácia je stále neistá a so zreteľom na nedávno zaznamenaný silný nárast počtu osôb nakazených chorobou Covid-19 naďalej pretrváva riziko závažných obmedzení pre obchodnú činnosť. Pohľad na globálne ekonomické oživenie je roztrieštený aj kvôli politickej neistote a napätým obchodným vzťahom. „Aj keď sme zaznamenali pozitívny vývoj tak v rámci využívania vozidiel našimi zákazníkmi, ako aj z hľadiska vysokého počtu prijatých objednávok, dlhodobý dopyt zostáva neistý.
V Európe a tiež v Latinskej Amerike je v súčasnosti dopyt po nákladných vozidlách silný. Globálny trh autobusov a autokarov však pandémia citeľne ovplyvnila. Dopyt po autokaroch a turistických autobusoch sa v zásade zastavil, zatiaľ čo v oblasti mestskej premávky a verejnej dopravy je dopyt na nízkej úrovni. V segmente pohonov skôr známom ako Motory je dopyt v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka stále vysoký.“
Počas tretieho štvrťroku predstavila spoločnosť Scania svoj rad elektrických nákladných vozidiel, ktoré znamenajú míľnik v rámci jej ambície stať sa lídrom v prechode smerom k udržateľnému systému dopravy. Elektrifikácia ťažkých komerčných nákladných vozidiel je zásadná pre dosiahnutie cieľa stanoveného v Parížskej dohode, ktorým je obmedzenie globálneho otepľovania na úroveň neprekračujúcu 2 °C.
Za prvých deviatich mesiacov roku 202 sa čisté tržby znížili o 22 percent na 88 843 miliónov SEK (113 815). Prevádzkové výnosy klesli o 62 percent a mali hodnotu 5 249 miliónov SEK (13 889). Peňažný tok v segmente vozidiel a služieb dosiahol výšku 3 358 miliónov SEK (7 531). V treťom štvrťroku došlo k zníženiu čistých tržieb o 17 percent na 30 374 miliónov SEK (36 544) a prevádzkových výnosov o 45 percent na 2 436 miliónov SEK (4 445).