logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Eurohub sa zameriava na zásobovanie celej európskej siete

11. decembra 2020
Spravodajstvo 0
737
Eurohub sa zameriava na zásobovanie celej európskej siete

Eurohub sa zameriava na zásobovanie celej európskej siete

Pre komplexné logistické siete platí nasledujúce − čím užšie sú jednotlivé huby prepojené, tým pevnejšie sú logistické siete a tým väčšia je aj ich flexibilita, akú môžu ponúknuť zákazníkom z rôznych sektorov, a to aj v čase krízy. Niektoré huby dokonca zaisťujú ďalšie vysoko konsolidačné úlohy. V spoločnosti Dachser sú známe ako Eurohuby.

Nákladné vozidlá spoločnosti Dachser sú nepretržite na ceste do destinácií po celej Európe. Tempo určujú 3 Eurohuby v Überherrne, Bratislave a Clermont-Ferrande. V týchto huboch spoločnosť Dachser dáva dohromady náklad na prepravu po celej Európe, ak neexistuje žiadne priame spojenie. Každú noc tak na centrále aj v skladisku prebieha množstvo aktivít, kedy sa tovar neustále prijíma a odosiela. Prevádzka Eurohubu sa zameriava na zásobovanie celej európskej siete.

„Eurohuby sú neziskové centrá bez vlastnej zákazníckej základne. Ich jediným účelom je tak prepojiť jednotlivé európske pobočky v rámci prepravného rozvrhu,“ vysvetľuje Jens Lengefeld, Head of Partner Hub & Traffic Organization v spoločnosti Dachser. Lengefeld navyše dodáva, že huby umožňujú firme ponúknuť svojim európskym zákazníkom pridanú hodnotu tým, že im umožnia dosiahnuť akýkoľvek cieľ v Európe veľmi rýchlo. V závislosti od vzdialenosti sú dodávky uskutočnené do 24, 48 alebo 72 hodín.

Integrácia všetkých európskych destinácií

„Dosahovanie prevádzkovej a plánovacej excelentnosti v oblasti riadenia dopravných sietí je jediný spôsob, ako zabezpečiť potrebnú úroveň kvality, služieb a zodpovednosti,“ hovorí Michael Schilling, COO Road Logistics a hlavný architekt celoeurópskej siete Dachser a dodáva: „Naším cieľom je selektívne a systematicky konsolidovať náklad, aby sme mohli riadiť konektivitu našich Eurohubov, rozširovať ich a integrovať všetky európske regióny. Týmto spôsobom môžeme lepšie využiť kapacitu a tým zlepšiť ako ziskovosť, tak ekologickú udržateľnosť našich prepráv.“

Prvým Eurohubom siete Dachser sa stal v roku 2002 Überherrn. Vďaka svojej polohe na francúzsko-nemeckých hraniciach sa vzápätí stal kľúčovým hubom pre obe krajiny a ich európske cieľové trhy. V roku 2011 vznikol ďalší Eurohub, tentoraz v Bratislave, ktorý rozšíril možnosti vo východnej Európe. V tom istom roku sa začali operácie v ďalšom Eurohube v Cleremont-Ferrande, čo spoločnosti Dachser umožnilo úspešne dokončiť pôvodnú stratégiu 3 Eurohubov pre komplexné európske pokrytie so zaručenými časmi dodania. „Tieto centrálne riadené Eurohuby fungujú ako chrbtica európskej logistickej siete,“ hovorí Lengefeld.

Európska sieť spoločnosti Dachser je silná hlavne vďaka približne 2450 domácim a ďalším 1400 medzinárodným (v rámci Európy) linkám medzi jednotlivými pobočkami. To je sila, ktorú ešte viac posilňujú Eurohuby a ich efektívne prepojenie európskych regiónov, čo sieť umožňuje. „Pomáhame pobočkám s malým počtom priamych trás tým, že im ponúkame transportný plán, ktorý je starostlivo a presne na minútu naplánovaný. To im umožňuje ponúknuť zákazníkom všetky potrebné destinácie,“ hovorí Lengefeld.

Ďalej dodáva, že rozšírenie portfólia Eurohubu v Clermont-Ferrand a zahrnutie dovoznej a vývoznej prepravy, povýšilo toto stredisko vo Francúzsku na centrum pre celú Európu. To z neho robí významný hub pre francúzskych zákazníkov, ktorí potrebujú prepravu do európskych destinácií, ale aj pre európskych zákazníkov s cieľovými trhmi vo Francúzsku.

Je potrebné dbať na širší kontext

Lengefeld hovorí, že rôzni hráči v sektore by mali vždy sledovať čo sa deje „za rohom“ a dbať na širší kontext ich aktivít. „Centrála v Kemptene nastavuje manažérom v Eurohuboch jasné pravidlá a pokyny, čo vytvára rovnováhu v záujmoch hubov a siete.“

Ako neziskové centrá musia Eurohuby slúžiť vždy celej sieti a poskytovať služby vysokej kvality. Zákazníci ťažia nielen zo spoľahlivosti systému, ale tiež môžu vďaka Eurohubom a optimalizácii tiež ušetriť náklady na regionálne sklady. Pritom budú stále dodávať zásielky do mnohých krajín s pevne stanoveným časom.

Koronavírusová pandémia a kvôli nej opakovane narušené a niekedy úplne prerušené dodávateľské reťazce, premenili udržiavanie rovnováhy v logistickej sieti na skutočnú výzvu, ale aj na nové príležitosti. „Počas prvých mesiacov na začiatku tohto roka boli Eurohuby plné síl,“ uvádza Lengefeld.

„Prevzali náklady z pobočiek, ktoré boli kvôli obmedzenej prevádzke prakticky nútené narýchlo zastaviť priamu prepravu. Bola tak naďalej zabezpečená fungujúca sieť pre zákazníkov – bez akéhokoľvek poklesu kvality alebo mimoriadnych prirážok. Logistická sieť sa môže spoliehať na to, že Eurohuby vždy zabezpečia plynulý, rýchly a efektívny chod nákladu bez toho, aby sa znížili normy kvality.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok