Ďalších 7 vozidiel Scania pre elektrifikované diaľnice
Prvá nemecká testovacia elektrifikovaná cesta na diaľnici A5 pri Frankfurte sa predĺži o takmer sedem kilometrov trolejového vedenia, ktoré doplnia už existujúcich päť kilometrov. Spoločnosť Scania tiež dodá ďalších sedem nákladných vozidiel, ktoré budú jazdiť po tejto ceste. V Lübecku už jazdia elektrifikované nákladné vozidlá spoločnosti Scania a po dokončení tretej testovacej trate majú prísť ďalšie nákladné vozidlá, celkovo až 22 nákladných vozidiel.
V súčasnosti prebiehajú v Nemecku tri pokusy s elektrifikovanými nákladnými vozidlami. Expanzia segmentu diaľnice A5 v Hesensku poskytne celkovo dvanásť kilometrov smerom na Darmstadt a päť kilometrov smerom na Frankfurt a mala by byť hotová do konca roku 2022. So 135.000 vozidlami denne, vrátane 14.000 nákladných vozidiel, je to jeden z najrušnejších a najviac znečistených úsekov diaľnice v Nemecku.
Diaľnica A5 je jedným z troch testov s trolejovými vedeniami, ktoré sa uskutočňujú v Nemecku. Druhý cestný segment bol otvorený neďaleko mesta Lübeck v Šlezvicku-Holštajnsku (A1) na konci roka 2019, kde sa v súčasnosti testuje jedno nákladné vozidlo spoločnosti Scania. Posledná skúška sa začne v Bádensku-Württembersku (B462) v priebehu roku 2021.
Scania už predtým dodala päť hybridných nákladných vozidiel R 450 vybavených pantografmi, ktoré jazdia po diaľnici A5 a prispievajú k znižovaniu emisií uhlíka. Spoločnosť Scania tiež riadi údržbu vozidiel a zber údajov z testov. Nedávno bolo rozhodnuté, že spoločnosť Scania dodá ďalších sedem nákladných vozidiel do konca roku 2022.
Elektrifikačný systém používaný na týchto cestách, ktorý vyvinula spoločnosť Siemens, umožňuje nákladným vozidlám s potrebným vybavením namontovaným na streche jazdiť rýchlosťou až 90 km/h a po opustení elektrifikovaného úseku sa pohon prepne späť na spaľovací motor, ideálne poháňaný bionaftou, čo zabezpečuje lepšiu udržateľnosť.
„Na rozdiel od osobných vozidiel, ktoré po väčšinu dňa zostávajú zaparkované a nehýbu sa, nákladné vozidlá jazdia dlhé hodiny a ich zastavenie kvôli nabíjaniu môže byť pre prevádzku veľmi rušivé. Elektrické cesty ponúkajú racionálne a efektívne nabíjanie na ceste. Aj keď technicky je to iba ďalší spôsob nabíjania elektrických nákladných vozidiel, riešenie môže byť obzvlášť dôležité na veľmi frekventovaných cestách a navyše šetrí batérie a súčasne znižuje zaťaženie energetickej siete,“ hovorí Magnus Höglund, vedúci oddelenia infraštruktúry a nabíjacích riešení spoločnosti Scania.
Podľa niekoľkých štúdií sú elektrifikované cesty alternatívou, ktorá významne pomôže znížiť emisie CO2. Technológia elektrifikovaných ciest je jednou z častí udržateľných riešení dopravy spoločnosti Scania.