logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

22. februára 2021
Doprava 0
1266
David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

David Knobloch: Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární

Medzinárodná preprava po celom svete čelí mnohým problémom, a to nielen v súvislosti s ochorením covid-19, ale aj s oslavami čínskeho nového roka. O obrovských dopravných zápchach pred veľkými prístavmi a rekordných ziskoch lodiarov informuje prokurista spoločnosti Geis CZ Air + Sea David Knobloch.

Na poslednú chvíľu sa ešte odosielatelia snažili odoslať tovar z čínskych tovární určený pre európsky a americký trh, než sa niektoré továrne zatvoria alebo veľmi obmedzia prevádzku kvôli nastávajúcim čínskym sviatkom. Veľký nárast objemov spoločne s nedostatkom kontajnerov, a hlavne novo vzniknutým problémom s nedostatkom vodičov, skladníkov a pracovníkov, ktorí už odišli za svojimi rodinami, spôsobuje nemalé ťažkosti v zápchach na cestách, prístavoch a letiskách. Napríklad frekventovaný čínsky prístav Yantian hlási dopravný kolaps, keď na ceste do prístavu stojí dvadsať kilometrová kolóna ťahačov. Z cesty sa stalo doslova parkovisko.

Lodiari na situáciu reagovali uvedením mimoriadnych kapacít do prevádzky a využívajú už aj tak vysoké ceny za námornú dopravu. Aj tak však bude ešte chvíľu trvať, než sa situácia upokojí a s čínskymi sviatkami sa všetko ešte viac spomalí. Stále totiž nie sú k dispozícii dostatočné kapacity prázdnych kontajnerov a vyrobený tovar preto musí čakať dlhšie než zvyčajne, až sa prázdny kontajner uvoľní pre nakládku. Dochádza tak k nahromadeniu tovaru.

Podľa posledných informácií, jeden z aliancie lodiarov 2M, konkrétne lodiar MSC (Mediterranean Shipping Company S.A.) sťahuje na poslednú chvíľu kontajnerovú loď MSC Erica s kapacitou 19 244 TEU, ktorá je už v teraz plne obsadená, z plánovaného odchodu 21. februára zo Šanghaja do Európy. V tomto roku sa aj tak jedná o najmenší objem stiahnutej kapacity v dobe čínskych sviatkov. Kým v minulom roku bolo stiahnutých viac ako 54 % kapacity, tento rok sa jedná len o cca 8 % celosvetovo.

Čínska vláda motivuje pracovníkov aby zostali a pracovali aj cez sviatky a necestovali za rodinou. Je to aj jedno z opatrení v boji s covid-19. Nižšie je tabuľka o dostupnej kapacite voľných ťahačov / vodičov v jednotlivých prístavoch: Podľa dostupných informácií došlo za január k nárastu objemu preložených objemov v ôsmich najväčších čínskych prístavoch v porovnaní s rokom 2020 o 21 %.

Aj keď ceny námornej dopravy pomaly klesajú, viď. SFCI index, ešte nejakú dobu nemožno očakávať  dramatické zníženie. Lodiari zverejňujú svoje výsledky, ktoré prekonali očakávania.

Napríklad dánska skupina Maersk vykázala EBITDA (hrubý prevádzkový zisk) za Q4 roku 2020 neuveriteľných 8.26 miliardy USD, čo predstavuje o 15,5 % viac v porovnaní s rokom 2019, a to hlavne vďaka nárastu dopytu po doprave, lacnejšej rope a možného navýšenia cenových podmienok a celkovej vyťaženosti kapacít. Ide o vôbec najlepší historický kvartálny výsledok za námornú, logistickú a prístavnú divíziu. Výsledok za Q1 2021 bude údajne ešte o niečo lepší.

Nemecký lodiar Hapag Lloyd očakáva za Q1 2021 cca 1,8 miliardy USD, čo je 3x lepší výsledok v porovnaní s výsledkom Q1 roku 2020, kedy dosiahol 517 miliónov USD.

Aj napriek takto dobrým výsledkom majú lodiari stále obavy o budúci vývoj v nadväznosti na stále trvajúcu pandémiu COVID-19 a jej vplyve na celé dodávateľské reťazce.

Kvôli stále trvajúcim obmedzeniam, kedy chýbajú ľudské kapacity v medzinárodných prístavoch dochádza k obrovským zápcham a lode sú aj niekoľko dní zaparkované na kotve než sú vpustené do prístavu. Asi najhoršiu situáciu po Indii a Singapure hlási americký prístav Long Beach / Los Angeles v Kalifornii.

Tento prístav avizuje cez 1000 zamestnancov pozitívne testovaných na covid-19, a z toho dôvodu dochádza k situácii, kedy na kotvách stojí až 41 kontajnerových lodí zodpovedajúcich 336 500 TEU, čakajúcich na zloženie a naloženie. Ďalších 27 lodí s kapacitou 579 100 TEU je už zaparkovaných pri brehu, kde prebieha nakládka a vykládka. Čakacia doba sa tak predlžuje na viac ako týždeň.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok