logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Rýchla doprava „zadarmo“ motivuje slovenských zákazníkov nakupovať online

6. mája 2025
Spravodajstvo 0
172
Rýchla doprava „zadarmo“ motivuje slovenských zákazníkov nakupovať online

Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo. Slováci radi využívajú zľavové akcie vo forme kódov, ktoré šíria napríklad aj influenceri. Rovnako šetria tiež na doprave, aj keď veľké e-shopy od dopravy zadarmo upúšťajú, avšak pri menších obchodoch tento štandard zákazníci stále očakávajú. Upozornila na to spoločnosť Upgates.

Ďalším dôležitým kritériom pri online nakupovaní je dôležitosť značky obchodu a vzťahu zákazníka k nej. „Slováci sú pomerne konzervatívni a ak si zvyknú na určitý e-shop, majú tendenciu v ňom nakupovať pravidelne. Samozrejme za predpokladu, že nemajú negatívnu skúsenosť,“ upresnil marketér spoločnosti Michal Benatzky.

Spoločnosť DPD má za sebou rekordný rok. Vlani na Slovensku prepravila takmer 20 miliónov zásielok

Zákazníci preferujú tiež rýchle doručenie tovaru, pričom štandardom je doručenie už na druhý deň pri objednávkach realizovaných v prvej polovici dňa. Vďaka rozvinutej sieti dopravcov, výdajných miest a balíkoboxov si ľudia podľa marketéra zvykli na vysoký komfort, ktorému sa musia v súčasnosti prispôsobovať aj menšie e-shopy. Pri doprave zákazníci očakávajú všetky informácie o objednávke vopred. Nejasné alebo netransparentné ceny dopravy či platby sú vnímané negatívne.

Dôležitú úlohu v konkurenčnom prostredí online obchodov zohráva aj dizajn a prehľadnosť webu. Ten musí byť vizuálne príťažlivý a intuitívny, čo zlepšuje rozhodovanie zákazníkov a spríjemňuje celý nákupný proces. Rovnako je samozrejmosťou aj široká ponuka moderných platobných metód, aj keď stále existuje skupina ľudí, ktorá preferuje platbu na dobierku. Benatzky odporúča e-shopom, aby ponúkali všetky platobné možnosti, nech si môžu vybrať zákazníci to, čo im vyhovuje.

Alza aj vďaka výdajným boxom otvára prvú nonstop predajňu na Slovensku

Na druhej strane zákazníkov podľa neho odrádzajú akcie typu „3 + 1 zdarma“, keďže Slováci preferujú jednoduchšie formy zliav, ktoré sú im známe. Rovnako ich odrádzajú aj výzvy „tento produkt si prezerá niekoľko zákazníkov“ alebo „zostáva posledný kus.“ Marketér spresnil, že dôvodom je opatrnosť, najmä ak ide o neznáme alebo zahraničné e-shopy.

V boji o zákazníkov radí marketér e-shopom sledovať konverznú cestu nakupujúcich, priebežne analyzovať ich správanie, testovať úpravy a vyhodnocovať ich efekt. Zvýšiť konverzie dokáže aj malá zmena v podobe farby tlačidla či zjednodušenia nákupného košíka, to je však potrebné zavádzať postupne, aby sa nezhoršila používateľská skúsenosť.

E-shopom môžu pomôcť tiež nástroje odhaľujúce prvky, ktoré na stránke priťahujú pozornosť a poukazujú na potenciálne slabé miesta. „Varovným signálom je vysoký podiel zákazníkov, ktorí vložia tovar do košíka, no nákup nedokončia. Ak tento podiel dosiahne 80 %, je to pre obchodníka varovný signál a mal by skúmať príčinu správania zákazníkov. Môže ísť o problém s cenou, platobným procesom alebo dôverou k e-shopu, čo sú všetko veci, na ktorých vie e-shop zapracovať,“ uzavrel Benatzky.

Súvisiace články:

Spoločnosť DPD má za sebou rekordný rok. Vlani na Slovensku prepravila takmer 20 miliónov zásielok alzaAlza aj vďaka výdajným boxom otvára prvú nonstop predajňu na Slovensku Slovak Parcel Service rozšírila portfólio o zákazníkov QDL
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok