logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Na kafe s… Zlatkom Vargom, manažérom logistiky spoločnosti dm drogerie markt

20. marca 2021
Spravodajstvo 0
1820
Na kafe s… Zlatkom Vargom, manažérom logistiky spoločnosti dm drogerie markt

Na kafe s… Zlatkom Vargom, manažérom logistiky spoločnosti dm drogerie markt

Pandémia koronavírusu výrazne oslabila slovenskú ekonomiku a zasiahla celé hospodárstvo. Mnohé výrobné a logistické firmy ledva zvládli minuloročnú jarnú prvú vlnu a už čelili na jeseň druhej vlne pandémie. Dnes už hovoríme dokonca o tretej vlne. Ako je na tom v týchto ťažkých časoch spoločnosť dm drogerie markt a ako vníma logistiku v dnešnej dobe, tak aj o tom sme sa rozprávali pri káve so Zlatkom Vargom, manažérom logistiky spoločnosti dm drogerie markt

Čo si myslíte o ekonomickej situácii a vývoji na trhu?

Osobne vnímam ekonomickú situáciu na Slovensku ako veľmi neistú a mám obavy, že to najhoršie nás ešte len čaká. Vzhľadom k tomu, že predmetom podnikania našej spoločnosti je predaj drogérie, nezasiahla nás aktuálna situácia ekonomicky možno tak silno, ako spoločnosti s iným zameraním. Aj keď je pravda, že naše ambície pri plánovaní boli predsa ešte len o niečo vyššie ako je realita.

Do akej miery vás zasiahla pandémie koronavírusu?

Prvá vlna nás zasiahla pomerne výrazne hlavne v oblasti ochranných pomôcok, ktorých všeobecne v tom čase na trhu nebolo veľa a keďže sme potrebovali splniť všetky vtedajšie nariadenia vlády, a to nie len na našich predajniach, ale aj v centrálnom sklade a administratíve, museli sme reagovať naozaj rýchlo, a čo najrýchlejšie vyhľadať nové zdroje na vykrytie chýbajúcich množstiev ochranných pomôcok. Taktiež aj správanie sa zákazníkov bolo v tom období neštandardné a veľmi ťažko predvídateľné, takže aj na to sme museli flexibilne reagovať a teda vo výraznej miere aj v oblasti logistiky.

A keď prišla druhá vlna na jeseň?

Druhá vlna z pohľadu organizácie práce a správania sa zákazníkov už bola z nášho pohľadu o niečo pokojnejšia, nakoľko sme mali dostatok času na vytvorenie dostatočných protipandemických opatrení a prispôsobenie organizácie práce novým podmienkam. Celkovo aj zákazníci boli tentoraz viac predvídateľní, a teda o to jednoduchšie sa nám riadil celý proces toku tovaru.

Boli ste teda pripravení na druhú vlnu?

Nemyslím si, že sa na čosi také sa dá pripraviť na 100 percent, no určite sme na ňu boli pripravení viac ako na tú prvú vlnu.

Aj v prípade vašej spoločnosti pomohla už realizovaná automatizácia logistických procesov prekonať krízové obdobie?

Automatizácia logistických procesov je u nás jednou z hlavných tém už niekoľko rokov, no zatiaľ sa nedá hovoriť o automatizovaných logistických procesoch, resp. nie v takej miere, v akej miere je naša predstava automatizovaného skladu dm. Nakoľko slovenská dm je súčasťou veľkého dm koncernu, platia tu pre nás určité pravidlá, ktorým sa musíme podriadiť. Automatizácia je jedna z veľkých tém v koncerne, kde aktuálne hľadáme nejakú zhodu a riešenie pre viacero „dm krajín“. Takže nedá sa v tomto prípade povedať, že by nám automatizácia logistických procesov pomohla prekonať krízové obdobie.

Spomenuli by ste aspoň jednu inováciu, ktorá vašej firme pomáha?

Asi najväčší prínos v poslednom období u nás bola zmena stratégie v rámci zásobovania našich filiálok tovarom. V tejto oblasti sme zmenou niektorých procesov výrazne zlepšili dostupnosť našich výrobkov pre nášho zákazníka. Išlo o spoluprácu naprieč viacerými rezortami, kde bola potrebná spolupráca v rámci distribúcie, cash-flow a v neposlednom rade pri tvorbe layoutov na našich filiálkach.

Čo si myslíte o dôležitosti automatizácie, digitalizácie a robotizácie?

Ako som už spomenul v jednej z predchádzajúcich otázok, automatizáciu, a podobne aj digitalizáciu a robotizáciu logistických, ale aj výrobných procesov považujeme za veľmi dôležitú, ba priam nevyhnutnú v súčasnosti, a to nie len z dôvodu koronakrízy. Je to pokrok, ktorý sa nedá zastaviť a dokonca si myslím, že bez neho sa už čoskoro nebude dať ani prežiť na trhu. Okrem toho, že je to jedno z riešení na zabezpečenie pandemických opatrení, teda aby ľudia sa fyzicky nemuseli vo väčšom počte stretávať v práci, je to aj výrazná pomoc a riešenie z pohľadu ergonómie pracovného miesta. Ľudia v 21.storočí už nechcú ťažko pracovať.

Ako vidíte ďalší vývoj vašej spoločnosti aj slovenskej ekonomiky v tomto roku?

Myslím si, že toto je jedna z najťažších otázok súčasnosti a aj najväčší experti na ekonomiku by dnes na ňu mali problém odpovedať. Ale predpokladám, že slovenská ekonomika ten najväčší prepad má ešte pred sebou a chcem veriť, že po ňom nás čaká už iba pekná budúcnosť. Čo sa našej spoločnosti týka, tak pevne dúfam, že si aj naďalej udržíme minimálne rovnaký rast ako v doterajšom priebehu koronakrízy.

Aký má význam logistika v dnešnej dobe?

Obrovský. Spája ľudí, spoločnosti, národy… Aj vďaka nej sa vieme dostať k veciam, o ktorých sa nám ani nesnívalo. Buduje nové partnerstvá, vytvára nové spoločnosti a príležitosti…

 

Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok