logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

 „Oceľové ťavy“ na Hodvábnej ceste

20. mája 2021
Doprava 0
1036
 „Oceľové ťavy“ na Hodvábnej ceste

 „Oceľové ťavy“ na Hodvábnej ceste

Transkontinentálna železničná nákladná doprava na trase Čína – Európa zažíva nevídaný rast. Po minuloročnom jarnom lockdowne sa lodná preprava medzi Čínou a Európou dostala pod enormný tlak. Stále viac spoločností preto hľadá riešenie v doprave po zemi.

V roku 2013 predstavila Čína projekt Novej hodvábnej cesty s ambicióznym plánom, ktorý zahŕňal výstavbu terminálov, ciest a železníc k prepojeniu Ázie a Európy. Tento produkt železničnej prepravy, viac – menej cielený iba pre určitý druh komodít, ako sú oblasti automobilového priemyslu alebo hi-tech tovaru, sa javil ako prehnaný, najmä kvôli vyššej cene v porovnaní s námornou prepravou. Avšak pandémia covid-19 spojená s obmedzením leteckej a námornej prepravy urobila tento produkt veľmi vyhľadávaným.

Rýchle zotavenie z pandémie koronavírusu pomohlo Číne v druhej polovici roka 2020 ovládnuť svetový obchod v čase, keď mnoho výrobných závodov inde vo svete, vrátane Európy zostali zavreté. Napriek uzatvoreniu obchodov majú zákazníci stále záujem o najrôznejší priemyselný tovar od výpočtovej a komunikačnej techniky cez elektroniku až po domáce spotrebiče. V roku 2020 podľa údajov Eurostatu Čína predbehla Spojené štáty a stala sa najväčším obchodným partnerom Európskej únie v oblasti tovarov, pričom hodnota celkového dovozu z Číny vzrástla o 6 % na 384 miliárd eur.

Väčšina čínskych firiem vyváža svoj tovar do Európy po mori. Ceny námornej dopravy však od polovice minulého roka vyleteli raketovo nahor a doba prepravy sa zdvojnásobila. Producenti v Číne síce dokázali rýchlo obnoviť výrobu, ale kvôli narušeniu jednotlivých dopravných kanálov musia hľadať nové cesty, ako svoj tovar dostať k zákazníkom do Európy. Efektivita námornej dopravy poklesla a väčšinu tovaru sa neoplatí dopravovať do Európy letecky. Čínski výrobcovia sa preto snažia eliminovať oneskorenie v preprave exportom po zemi a stále viac sa obracajú na železnicu, ktorá sa náhle stala atraktívnou alternatívou.

Za celý rok 2020 podľa oficiálnych údajov zverejnených v štátnych médiách vzrástol celkový počet jázd vlakov do Európy o 50% a je 7x vyšší ako v roku 2016. Len počas tohtoročného januára a februára vyšlo z Číny do Európy viac ako 2000 nákladných vlakov s 209 000 kontajnermi , čo je dvojnásobok množstva z januára a februára roku 2020. Prechod klientov na železničnú dopravu hlásia aj mnohé špecializované agentúry, ktoré vo veľkých prístavných mestách poskytujú malým spoločnostiam služby, ktoré im pomáhajú s vývozom.

To všetko uľahčuje stratégiu vlády v Pekingu, ktorá v rámci iniciatívy Belt and Road zdôraznila symboliku „oceľových tiav“ a vyzvala čínske provincie, aby dotovali náklady na rozvoj cezhraničnej železničnej dopravy. Provincie preto do dopravy tovaru po železnici investovali obrovské sumy a veľmi rýchlo rozšírili železničnú dopravu tovaru do Ruska.

Výhody prepravy po železnici objavujú aj veľkí námorní dopravcovia a prichádzajú s týmto produktom na trh. Napríklad čínsky námorný dopravca COSCO Shipping Line ako prvý uskutočnil vlakovú prepravu zdravotníckeho materiálu z Číny do Francúzska. Vlak s kapacitou 41 kontajnerov viezol 20 miliónov rúšok, 45 miliónov párov rukavíc a ostatný materiál na trase z Nan-čchangu (Nanchang) do Paríža. Prešiel celkom sedem krajín a dorazil do cieľa za 19 dní.

Čínska pošta od apríla 2020 realizovala viac ako 17 jázd vlakov z čínskych miest Čchung-čching (Chongqing), I-wu (Yiwu), Čeng-čou (Zhengzhou) a Tung-kuan (Dongguan). Priemerná doba prepravy sa pohybovala okolo piatich dní od čínskej hranice po európsku. Dokonca aj najväčší lodiar sveta Maersk line prišiel na trh s produktom „Sea-Rail-Sea product“ železnice z Ázie do Európy a ponúka pravidelné spojenie 2x týždenne. Okrem čínskych hubov pridal aj japonskú Yokohamu, Moji a Hibikichinko.

Kvôli nárastu dopytu dochádzalo v čínskych termináloch k preťaženiu, keď nezvládali odbavovať neúmerný nárast objemu tovarov a dochádzalo tak až k desať a viac dennému meškaniu. Čínska vláda rozhodla o ďalšej finančnej podpore tohto servisu a alokovala 28,6 miliónov USD pre ďalšiu podporu a rozvoj terminálov a koridorov v piatich mestách na trase Čína – Európa. S tým prichádza aj potreba investovať do lokomotív a vagónov, ktorých v súčasnosti nie je dostatok. Vďaka tomuto trendu sa navyšuje dostupnosť vlakovej prepravy aj do Českej republiky, pretože v súčasnosti jazdia vlaky z čínskych terminálov ako sú Si-an (Xi`an), Wu-chan (Wuhan), Čeng-čou (Zhengzhou), Sia-men (Xiamen) a i-wu (Yiwu) aj niekoľkokrát týždenne.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok