logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Kaufland Slovensko má nízku uhlíkovú stopu 

18. júna 2021
Doprava 0
823
Kaufland Slovensko má nízku uhlíkovú stopu 

Kaufland Slovensko má nízku uhlíkovú stopu 

Téma trvalej udržateľnosti sa dnes skloňuje vo všetkých pádoch a oblastiach, obchod nevynímajúc. Podľa spoločnosti Impact Metrics, ktorá porovnávala dáta trvalej udržateľnosti českých a sčasti aj slovenských obchodných reťazcov, dosiahol zo slovenských reťazcov najvyššie hodnotenie Kaufland Slovensko. Patrí mu tiež prvenstvo za najnižšiu uhlíkovú stopu medzi reťazcami v oboch krajinách.

Kaufland, ako silný hráč na trhu, si uvedomuje vplyv svojho podnikania na životné prostredie a dlhodobo sa zasadzuje za jeho ochranu. Opatrenia a aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti sú pevnou súčasťou jeho stratégie. Svedčí o tom aj zverejnená Správa o trvalej udržateľnosti za obdobie 1. 3. 2019 – 29. 2. 2020, v ktorej širokej verejnosti transparentne predstavil svoje kroky, konkrétne čísla a aj ciele na najbližšie roky smerujúce k väčšej udržateľnosti vo všetkých oblastiach svojho podnikania.

„Medzi porovnávanými reťazcami mal najnižšiu uhlíkovú stopu slovenský Kaufland. Pozitívne sa tu prejavilo využívanie elektriny z obnoviteľných zdrojov. Je to výborný príklad pre celé odvetvie,“ konštatuje Dan Heuer, zodpovedný za dáta a metodiku v Impact Metrics.

????????????????????????????????????

S cieľom ochrany životného prostredia reťazec od roku 2013 stavia predajne s rekuperačným systémom, ktorý využíva odpadové teplo a šetrí tak prírodné zdroje ako olej, plyn a drevo. Vďaka rekuperácii Kaufland ročne ušetrí takmer 1 900 ton CO₂ a napríklad vďaka použitiu EPS prepraviek viac ako 3 000 ton CO₂. Z logistického centra už rozváža tovar prvý eko kamión s pohonom na LNG, ktorý ušetrí 20 % emisií CO₂ na jednu jazdu v porovnaní s dieselovými kamiónmi.

„Využívame energeticky efektívne technológie, plánujeme ekologické stavby budov, optimalizujeme logistické procesy a máme zavedený systém Energetického manažmentu podľa ISO 50001. Pri plánovaní nových budov a rozširovaní logistického centra postupujeme podľa medzinárodne platných príručiek zohľadňujúcich ochranu životného prostredia,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko.

Klimaticky neutrálne produkty

Súčasťou trvalej udržateľnosti v obchode sú aj klimaticky neutrálne produkty – dopady na životné prostredie sú počas ich výroby, prepravy a spotreby čo najnižšie a nevyhnutné vyprodukované množstvá CO₂ kompenzujú medzinárodne uznávanými a certifikovanými projektmi. Od júna v sortimente Kauflandu nájdu zákazníci všetky produkty privátnej značky K-take it Veggie klimaticky neutrálne.

Na kompenzáciu CO₂ emisií podporuje reťazec uznávaný certifikovaný projekt na ochranu klímy – Qori Q´oncha – efektívne sporáky a pece od spoločnosti Microsol v Peru. Pre tento projekt sa reťazec rozhodol z dôvodu, že ročne zomrú viac ako 4 milióny ľudí na následky znečistenia vzduchu spôsobeného neefektívnym, životnému prostrediu škodiacim a nebezpečným tradičným varením na otvorenom ohni. V mnohých chudobnejších regiónoch sú osobitne ženy a deti postihnuté závažnými ochoreniami dýchacích ciest a očí. Preto spoločnosť Microsol vyvinula projekt Qori Q´oncha podporujúci rodiny v chudobných vidieckych oblastiach Peru sporákmi, ktoré sú energeticky efektívne, šetria palivo a produkujú menej emisií CO₂.

Nápad Impact Metrics merať udržateľnosť firiem sa  zrodil v roku 2020. Bola to reakcia na situáciu na trhu v súvislosti s rozmáhajúcim sa greenwashingom. V snahe zmeniť to spoločnosť začala zbierať dáta (ESG) priamo od firiem s cieľom motivovať ich k aktívnemu prístupu v environmentálnej a sociálnej oblasti.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok