logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistické parky nie sú len pre trhových gigantov. Svoj priestor na rast v nich nájdu aj...
  • Grant je vo výške 5,68 milióna eur na modernizáciu 23 elektrických nákladných lokomotív....
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...

Kaufland a Lidl chcú významne znížiť produkciu prevádzkových emisií CO2

15. júla 2021
Doprava 0
842
Kaufland a Lidl chcú významne znížiť produkciu prevádzkových emisií CO2

Kaufland a Lidl chcú významne znížiť produkciu prevádzkových emisií CO2

Klimatické zmeny a ich nepriaznivý dopad na našu planétu sú reálnou hrozbou pre budúcnosť ľudí. Kaufland a Lidl ako zodpovedné spoločnosti vnímajú túto situáciu veľmi vážne, preto je ochrana klímy dôležitou súčasťou ich stratégie trvalej udržateľnosti.

Už v auguste 2020 sa skupina Schwarz oficiálne pridala k iniciatíve Science Based Target a zaviazala sa k sformulovaniu vedecky potvrdených klimatických cieľov. Na základe klimatického zhodnotenia si spoločnosti Kaufland a Lidl stanovili konkrétne ciele a opatrenia, ktorými plynule znížia emisiie CO₂ vytvorené prevádzkovou činnosťou, ako aj v celom dodávateľskom reťazci. Ich záväzok je najskôr zamedziť tvorbe emisií, potom zredukovať a tam, kde to nie je inak možné, ich kompenzovať.

„Ako významný obchodný reťazec na trhu si uvedomujeme svoj diel zodpovednosti za ochranu klímy a životného prostredia. Mnohé naše projekty, ktoré realizujeme v každodennej praxi, sú zamerané na znižovanie uhlíkovej stopy a ochranu podnebia. Aktívne sa chceme angažovať v tejto oblasti na základe vlastnej klimatickej stratégie s vedecky potvrdenými cieľmi,“ vysvetľuje Paul Pauls, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika.

Rozvojom klimatickej stratégie a konkrétnych klimatických cieľov podľa metodiky iniciatívy Science Based Targets tak realizujú ďalší z dôležitých krokov a prispievajú zásadným spôsobom k dosiahnutiu Parížskej dohody (rámcový dohovor Organizácie Spojených národov na zmenu klímy) na obmedzenie globálneho otepľovania na 1,5 stupňa Celzia oproti hodnotám pred priemyselnou revolúciou.

„Uvedomujeme si, že boj proti klimatickej zmene je spoločnou zodpovednosťou nás všetkých. Táto téma je pre nás kľúčová a chceme ísť príkladom. Rozhodli sme sa preto postaviť ochranu klímy do centra našej stratégie spoločensky zodpovedného a trvalo udržateľného podnikania. Naše procesy už dlhšie nastavujeme tak, aby boli čo najohľaduplnejšie k životnému prostrediu a darí sa nám šetriť desaťtisíce ton emisií ročne. Teraz ideme ešte ďalej a už čoskoro chceme dosiahnuť uhlíkovú neutralitu,“ uviedol Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.  

Najneskôr do roku 2030 plánuje Kaufland vo všetkých krajinách, kde pôsobí, zredukovať emisie z vlastnej prevádzkovej činnosti oproti roku 2019 o  80 percent. Lidl Slovenská republika plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v rámci svojej  prevádzkovej činnosti v roku 2022*.

Okrem toho budú obe spoločnosti nabádať svojich dodávateľov k tomu, aby aj oni znižovali produkciu svojich emisií. Podľa analýz spoločností až 78% emisií je spôsobených práve výrobou produktov.

EMISIE SKLENÍKOVÝCH PLYNOV ZNIŽUJÚ DLHODOBO

  • Kaufland Slovenská republika a Lidl Slovenská republika odoberajú zelenú energiu vyrobenú zo stopercentne obnoviteľných zdrojov.
  • Obe spoločnosti využívajú vo svojej logistike aj kamióny s ekologickým LNG pohonom.
  • V predajniach Lidlu a Kauflandu sa využíva energeticky úsporné LED osvetlenie.
  • Súčasťou trvalej udržateľnosti v obchode sú klimaticky neutrálne produkty – dopady na životné prostredie sú počas ich výroby, prepravy a spotreby čo najnižšie a nevyhnutné vyprodukované množstvá CO₂ reťazce kompenzujú medzinárodne certifikovanými projektami.
  • Spoluprácou s lokálnymi dodávateľmi znižujú reťazce uhlíkovú stopu pri distribúcii výrobkov.
  • Na parkoviskách vybraných predajní sú pre zákazníkov zadarmo k dispozícii rýchlonabíjacie stanice pre autá a elektrobicykle.
  • Ďalšie tisíce ton skleníkových plynov šetria Kaufland a Lidl účasťou v systéme zberu, zhodnocovania a recyklácie odpadov z obalov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok