logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

Riadenie firmy Geis v období covidu

1. septembra 2021
Doprava 0
748
Riadenie firmy Geis v období covidu

Riadenie firmy Geis v období covidu

„V covidovom období sa náš celkový objem leteckých a námorných zásielok zvýšil dvojciferne. Prevládala námorná a vlaková preprava z Ázie a to hlavne vďaka nárastu prepravy zdravotníckeho materiálu“, hovorí David Knobloch, prokurista spoločnosti Geis CZ Air + Sea. To spolu s problémami, ktoré do biznisu a vôbec do všetkého v ľudských životoch vniesla pandémia, kládlo zvýšené nároky na prácu v logistike, ktorá sa zároveň s rastom zásielok musela vysporiadať s obrovskými výpadkami v preprave.

„Nedostatok leteckej kapacity už na jar 2020 zapríčinil presun tovaru na vlakovú a námornú cestu. Lenže aj tá sa zakrátko vyčerpala, začala kolabovať a prejavil sa aj nedostatok voľných kontajnerových jednotiek. Tento trend pokračoval aj v jesenných a zimných mesiacoch a prakticky s touto situáciou bojujeme dodnes. V dôsledku toho vzrástla cenová hladina na historické maximá, kde sa v súčasnosti stále drží“, popisuje David Knobloch s tým, že firma bola zahltená neustálym hľadaním nových možností prepravy a rekalkulácie cien.

„Nehoda v Sueze to ešte umocnila a dá sa očakávať, že situácia s nedostatkom kapacít na jednej strane a rastúce ceny na druhej strane bude naďalej pretrvávať“, dodáva Knobloch.

V kritických časoch firma vyskúšala projekt priameho spojenia kamiónom z Ázie do Európy po ceste dlhej takmer 10 tisíc kilometrov. „Tento produkt priameho ťahača z Číny si celkom iste ponecháme, veľmi sa nám osvedčil“, pripomína prokurista.

Pribudlo B2C príjemcov

Počas pandémie sa zároveň v pozemných prepravách zmenila skladba príjemcov. Klesli počty zásielok do retailu a pribudlo doručovanie na súkromné ​​adresy. „Podiel B2C príjemcov kontinuálne rástol, zatiaľ čo objemy zásielok do retailu sa menili so sprísňovaním a uvoľňovaním protiepidemických opatrení“, vysvetľuje Marian Vaculčiak, prevádzkový riaditeľ Geis SK, a dodáva, že kvôli väčšiemu podielu zásielok na súkromné ​​adresy sa zmenili ukazovatele produktivity a výkonov vozidiel.

„Taktiež narástol rozsah poskytovaných pridaných služieb, ako napríklad telefonické avízo, dvojčlenné posádky a realizácia vynášky na poschodie“, pripomína Vaculčiak, ktorý predpokladá, že časť objemov zásielok presunutých do e-shopového prostredia už zostane natrvalo. „Preto aj my už trvale ponecháme niektorých vodičov, ktorí prešli potrebným preškolením, oddelene len v oblasti doručovania na súkromné ​​adresy“, dodáva Vaculčiak.

Aj Geis SK sa však musel vyrovnať s vládou nariadenými opatreniami proti šíreniu koronavírusu. „Ako veľmi prínosné sa ukázalo oddelenie jednotlivých pracovných zmien tak, aby nedochádzalo k ich stretávaniu. Aj v prípade výpadkov zamestnancov na jednej zmene bola zaistená zastupiteľnosť zamestnancami z ostatných zmien“, uvádza Monika Švecová, HR manažérka spoločnosti.

Nestretávanie sa

Všetky spomínané faktory umocnené ešte nedostatkom pracovníkov, ktorí ochoreli alebo zostávali doma s deťmi, kládli významné nároky na riadenie firmy. „Štandardným nástrojom riadenia u nás vo firme sú pravidelné meetingy manažmentu na najrôznejších úrovniach a zameraniach. Taktiež vlastné odborné tímy majú svoje pravidelné osobné stretnutia. V čase covidu sme tieto platformy presunuli do on-linu“, opisuje Jan Tafat, riaditeľ IT Geis.

„Používame MS Teams a pre videokonferencie s rozsiahlejším počtom účastníkov používame Zoom. Tieto nástroje boli vo firme štandardom, takže sme nemuseli narýchlo nič špeciálne implementovať. Všetok náš hardvér je dimenzovaný tak, že bez problémov zvládne videokonferenčné systémy ako výkonovo, tak aj z hľadiska periférií. Webkamera a ďalšie potrebné vybavenie sú štandardom“, pripomína Jan Tafat.

Jediný rozdiel bol podľa neho v tom, že zamestnanci firmy sa pripájali nie z kancelárií, ale z domova. „Všetky systémy sme schopní spravovať a rozvíjať aj vzdialene, technológie VPN pripojenia sú na to pripravené. Avšak servis hardvéru si vyžiadal osobnú prítomnosť technikov vo firme, ktorí sa pravidelne striedali. V čase pandémie sme udržiavali dostatočnú pohotovostnú zásobu notebookov, ktorá bola k dispozícii zamestnancom na home office“, dodáva Tafat.

„Aj v budúcnosti zostane vo väčšej miere ako v minulosti časť komunikácie on-line. Dokáže ušetriť veľa času, ale musí sa využívať v rozumnej miere tak, aby sme mohli rozvíjať sociálne väzby vo firme“, uzatvára Jan Tafat.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.