logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

2. októbra 2021
Doprava 0
898
Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

Až 35% tratí v sieti Železníc Slovenskej republiky je v nevyhovujúcom stave, investície do nových sú utlmené už roky. Výsledkom je postupná degradácia železničnej infraštruktúry. Ministerstvo dopravy a výstavby SR má záujem túto situáciu riešiť a verí, že štát začne viac investovať do železníc.

203 prechodných traťových obmedzení rýchlosti v celkovej dĺžke 97 672 metrov. Také sú aktuálne údaje Železníc Slovenskej republiky, ktoré ilustrujú stav našej infraštruktúry. „Už ani tie koľaje neudržiavame tak, ako by sme mali a tým pádom degradujú rýchlejšie. Verím, že sa nemusí stať nešťastie, aby sme sa zmobilizovali,“ povedal v pravidelnom livestreame na Facebooku minister dopravy Andrej Doležal.

Ako uviedol generálny riaditeľ ŽSR, Miloslav Havrila „kým v Českej republike je nízke plnenie grafikonu zapríčinené veľkým rozsahom výluk v dôsledku investičnej a opravnej činnosti a ďalšieho výrazného dofinancovania Správy dráhy v tomto roku, na Slovensku je to z dôvodu veľkého rozsahu dopravných obmedzení a počtu porúch zariadení infraštruktúry.“

ŽSR podľa ich riaditeľa vždy postupujú v zmysle predpisových ustanovení tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti železničnej prevádzky. Nedostatočné finančné zdroje, nielen na prostú reprodukciu a plánovanú údržbu, ale v súčasnosti už aj na odstraňovanie závad a porúch na jednotlivých zariadeniach železničnej infraštruktúry, však podľa Havrilu smerujú k výraznému nárastu počtu a dĺžky prevádzkových obmedzení traťovej rýchlosti (POTR) a tým aj k podstatnému ovplyvneniu plynulosti železničnej dopravy.

„To sa prejavuje aj najnižším plnením grafikonu vlakovej dopravy za posledné roky. Neprijatím systémových opatrení a nestanovením investičných priorít sa rozsah prevádzkových obmedzení bude aj naďalej zvyšovať, čo prispeje k možnosti vylúčenia zariadení aj hlavných koľají z prevádzky,“ dodáva Miroslav Havrila.

Problémom železníc však nie je len údržbový dlh, ale aj investičný. Ten sa podľa ministra hromadí už približne 30 rokov. Investície sa totiž utlmovali už koncom socializmu. „Nie je možné, aby sme za rok a pol, ktoré tu sme, vyriešili investičný dlh. 30 rokov to ide smerom dole. Ja by som bol rád, keby práve naša vláda bola tá, kto tento trend dokáže zvrátiť, aby sme začali ukrajovať z toho investičného dlhu,“ povedal Doležal.

Ministerstvo aktuálne pracuje na zozname priorít v železničnej infraštruktúre. Práve jasný plán, ako železnice postaviť na nohy je totiž kľúčový pri rokovaniach s Ministerstvo financií SR a Útvarom hodnoty za peniaze o množstve prostriedkov, ktoré do tohto sektora uvoľnia.

„Je to o tom, koľko do tej infraštruktúry dostaneme. Teším sa, že je tu plán obnovy, z ktorého pôjde 518 miliónov, teším sa na budúce štrukturálne fondy, tam budú stovky miliónov. Verím, že aj štát, začne do železníc viac investovať, aby situáciu zvrátil. Bude trvať 15-20 rokov, kým by sme mohli investičný dlh dobehnúť, ale chcem z neho začať ukrajovať,“ uzavrel Andrej Doležal.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.