logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

2. októbra 2021
Doprava 0
832
Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

Železnice majú výrazný údržbový aj investičný dlh

Až 35% tratí v sieti Železníc Slovenskej republiky je v nevyhovujúcom stave, investície do nových sú utlmené už roky. Výsledkom je postupná degradácia železničnej infraštruktúry. Ministerstvo dopravy a výstavby SR má záujem túto situáciu riešiť a verí, že štát začne viac investovať do železníc.

203 prechodných traťových obmedzení rýchlosti v celkovej dĺžke 97 672 metrov. Také sú aktuálne údaje Železníc Slovenskej republiky, ktoré ilustrujú stav našej infraštruktúry. „Už ani tie koľaje neudržiavame tak, ako by sme mali a tým pádom degradujú rýchlejšie. Verím, že sa nemusí stať nešťastie, aby sme sa zmobilizovali,“ povedal v pravidelnom livestreame na Facebooku minister dopravy Andrej Doležal.

Ako uviedol generálny riaditeľ ŽSR, Miloslav Havrila „kým v Českej republike je nízke plnenie grafikonu zapríčinené veľkým rozsahom výluk v dôsledku investičnej a opravnej činnosti a ďalšieho výrazného dofinancovania Správy dráhy v tomto roku, na Slovensku je to z dôvodu veľkého rozsahu dopravných obmedzení a počtu porúch zariadení infraštruktúry.“

ŽSR podľa ich riaditeľa vždy postupujú v zmysle predpisových ustanovení tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti železničnej prevádzky. Nedostatočné finančné zdroje, nielen na prostú reprodukciu a plánovanú údržbu, ale v súčasnosti už aj na odstraňovanie závad a porúch na jednotlivých zariadeniach železničnej infraštruktúry, však podľa Havrilu smerujú k výraznému nárastu počtu a dĺžky prevádzkových obmedzení traťovej rýchlosti (POTR) a tým aj k podstatnému ovplyvneniu plynulosti železničnej dopravy.

„To sa prejavuje aj najnižším plnením grafikonu vlakovej dopravy za posledné roky. Neprijatím systémových opatrení a nestanovením investičných priorít sa rozsah prevádzkových obmedzení bude aj naďalej zvyšovať, čo prispeje k možnosti vylúčenia zariadení aj hlavných koľají z prevádzky,“ dodáva Miroslav Havrila.

Problémom železníc však nie je len údržbový dlh, ale aj investičný. Ten sa podľa ministra hromadí už približne 30 rokov. Investície sa totiž utlmovali už koncom socializmu. „Nie je možné, aby sme za rok a pol, ktoré tu sme, vyriešili investičný dlh. 30 rokov to ide smerom dole. Ja by som bol rád, keby práve naša vláda bola tá, kto tento trend dokáže zvrátiť, aby sme začali ukrajovať z toho investičného dlhu,“ povedal Doležal.

Ministerstvo aktuálne pracuje na zozname priorít v železničnej infraštruktúre. Práve jasný plán, ako železnice postaviť na nohy je totiž kľúčový pri rokovaniach s Ministerstvo financií SR a Útvarom hodnoty za peniaze o množstve prostriedkov, ktoré do tohto sektora uvoľnia.

„Je to o tom, koľko do tej infraštruktúry dostaneme. Teším sa, že je tu plán obnovy, z ktorého pôjde 518 miliónov, teším sa na budúce štrukturálne fondy, tam budú stovky miliónov. Verím, že aj štát, začne do železníc viac investovať, aby situáciu zvrátil. Bude trvať 15-20 rokov, kým by sme mohli investičný dlh dobehnúť, ale chcem z neho začať ukrajovať,“ uzavrel Andrej Doležal.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok