logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

Ivan Pastier: Máme rozbehnutú najväčšiu špekulatívnu výstavbu

18. januára 2022
Spravodajstvo 0
1433
Ivan Pastier: Máme rozbehnutú najväčšiu špekulatívnu výstavbu

Ivan Pastier: Máme rozbehnutú najväčšiu špekulatívnu výstavbu

Rok 2021 sa síce začínal a do istej miery aj končil lockdownom, avšak neistota logistických firiem vrátane developerských bola oveľa nižšia ako pred rokom. Postupne navyše zaznamenávajú developeri zvyšujúci sa dopyt, a to najmä po moderných logistických priestoroch. Čím to je a čo prinesie budúcnosť, aj na to sme sa pýtali Ivana Pastiera, senior business development managera spoločnosti CTP pre Slovensko.

Napriek koronakríze je v súčasnosti vysoký záujem o kvalitné logistické priestory. Prečo je tomu tak?

Je to spôsobené podľa môjho názoru takzvanou Global supply chain disruption, ktorá bola spôsobená pandémiou. Tá odhalila, ako subtilné boli materiálové toky, ktoré sa potrhali, spoločnosti sa nedostávajú k vstupným materiálom, musia zastavovať výrobu a toto spomaľuje obnovu ekonomického rastu. Toto vytvára spomínaný tlak na nové logistické priestory, ale na druhej strane sme limitovaní viacerými faktormi.

Akými?

Napríklad povoľovací proces na Slovensku je jeden z najstarších a najpomalších v Eurozóne. A keď sa vám ho aj podarí získať, bojujete následne s vyššími cenami na výstavbu a výpadkami stavebných materiálov, a to z tých istých dôvodov, ako som spomínal pred chvíľou. Preto máme povolenú väčšinu našich lokalít a stavebné kapacity objednávame aj na niekoľko rokov dopredu.

Akým spôsobom chcete byť pripravení pre klientov?

Dovolím si tvrdiť, že na Slovensku máme rozbehnutú najväčšiu špekulatívnu výstavbu. Pandémia z krátkodobého hľadiska negatívne vplývala na naše plány, ale zo strednodobého a dlhodobého hľadiska má veľmi pozitívny dopad na náš business.

Spomalil vaše plány nárast cien stavebných materiálov, energií či pohonných látok?

Niektoré fázy výstavby boli mierne spomalené, ale žiadne väčšie výpadky sme nezaznamenali, ktoré by ohrozili naše plány. Najviac nás spomaľuje nekonanie stavebných úradov, ktoré sa akosi pomalšie adaptujú na nový normál.

Na akých projektoch CTP momentálne pracuje na Slovensku?

Kúpili sme park v Namestove od spoločnosti Accentis, takže momentálne na Slovensku vlastníme 14 lokalít a pracujeme na ďalších. Naše portfólio malo na konci roka 2021 vyše 618 000 m2 a obsadenosť portfólia je viac ako 98%. Oznámené boli aj ďalšie lokality v Bratislave či v jej okolí. V Trnave máme rozšírenie nášho parku vedľa výrobného závodu Stellantis, kde vieme postaviť ďalších 150 000 m2. V Žiline máme dve lokality, ktoré rozširujeme, jedna je vedľa KIA Motors a druhá vedľa letiska. V Prešove otvárame dve nové lokality, jednu na severe a druhú na juhu Prešova. V Košiciach sme zaplnili exitujúci park a ten tiež rozširujeme. Celkovo máme rozostavaných približne 130 000 m2 hál a v tomto roku chceme odovzdať vyše 120 000 m2 nových priestorov.

Aj nárast e-commerce zvýšil dopyt nájomcov po skladových priestoroch…

Retail bol už dávno v digitálnej premene a pandémia túto premenu len akcelerovala. Nákupy sa presúvajú do online sveta a e-commerce fulfillment čelí viacerým výzvam, napríklad ako doručenie na druhý deň, čo má významný vplyv na potrebu skladových priestorov.

Ktorý segment bol ešte pozitívne zasiahnutý?

Ďalším pozitívne zasiahnutým segmentom je určite urban logistics. Evidujeme stále viac dopytov na expresné a balíkové služby, mikro-fulfilment centrá, pick-up miesta. Je veľmi dôležité, aby boli bližšie k centru mesta, pretože last mile náklady tvoria výraznú časť nákladov na doručenie a klientom sa oplatí byt bližšie ku svojim zákazníkom.

Aké sú vaše ďalšie plány?

Náš cieľ pracovne nazývame 1023, to znamená, že do roku 2023 chceme mať 10 miliónov m2 hál. Zatiaľ všetky indikátory naznačujú, že sa nám to podarí.

Ako to vyzerá s vašim environmentálnym prístupom?

Nechceme len rásť, ale chceme mat aj pozitívny dopad na prostredie, v ktorom žijeme. Preto sme certifikovali všetky naše budovy podľa BREEAM a všetky novo postavené budovy sú v štandarde BREEAM Excellent. Na strechy našich budov inštalujeme fotovoltaické články, momentálne sme na 5800 MWh. Už teraz je celá naša CTP prevádzka „Carbon Neutral“.

Bojujete aj s klimatickými zmenami?

V roku 2023 chceme postaviť prvú uhlíkovo neutrálnu budovu a v roku 2025 budeme stavať budovy nezávislé na fosílnych palivách. Do roku 2035 chceme offsetnúť celé zabudované CO2 do lesov. Na Slovensku a Čechách je vyše 50 percent lesov monokultúrnych, čo ich robí zraniteľné voči klimatickým zmenám a podkrovným škodcom. Preto sme kúpili 5.6 miliónov metrov štvorcových lesa v Čechách. Tento les od roku 2019 revitalizujeme tým, že sme vysadili vyše 108 000 stromov v 16 rôznych druhoch.

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required