logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Preprava vlastnými silami alebo externe? Na čo nezabudnúť pri rozhodovaní

3. marca 2022
Doprava 0
731
Preprava vlastnými silami alebo externe? Na čo nezabudnúť pri rozhodovaní

Preprava vlastnými silami alebo externe? Na čo nezabudnúť pri rozhodovaní

Sľubne sa rozbiehajúce start-upy alebo menší podnikatelia často ani neuvažujú o tom, že by mohli využívať služby externých firiem na prepravu svojho tovaru alebo komponentov potrebných na výrobu. Potom je pre nich obvykle prekvapením, že si môžu ušetriť starosti aj náklady. Aspektov pre voľbu interného alebo externého zabezpečenia týchto služieb je však viac.

Pri rozhodovaní, či prepravu outsourcovať, alebo ju riešiť interne, je potrebné zvážiť množstvo pre a proti. Niekedy nie je ľahké uvedomiť si všetky súvislosti, ktoré sú dôležité pre to, aby sme sa rozhodli správne.

Dušan Vilhan, obchodný riaditeľ spoločnosti Geis SK, ktorá pomáha s prepravou a skladovaním tovaru začínajúcim firmám i veľkým korporáciám, k tomu uvádza: „Veľmi často sa stáva, že firmy spočiatku nevedia správne vyhodnotiť náklady na interné zabezpečenie dopravy, zvyčajne ich podhodnocujú.“

Zameranie na business

Aby ste mali čas a priestor venovať sa pravému jadru vášho podnikania, outsourcing je ideálnou voľbou. Nepotrebujete žiadne nové zdroje alebo kapacity a zostávate maximálne flexibilní vo vašom odbore. Spozornieť by však mali firmy, u ktorých hrozí prezradenie know-how.

Zmeny v dopyte a sezónnosť

V dnešnej dobe je tiež veľmi dôležité myslieť na rýchle zmeny v dopyte, či už jeho rast, alebo, bohužiaľ, aj pokles. Ako budete reagovať v prípade prudkej zmeny v dopyte? Ako sa pobijete so sezónnymi výkyvmi? Nebude vám chýbať alebo budete mať naopak prebytok personálu a techniky?

Keďže sa fixné náklady na dopravu outsourcingom premenia na variabilné, využitím externého dopravcu môžete mať o starosť menej.

Dušan Vilhan z firmy Geis SK približuje pohľad veľkého hráča na slovenskom trhu: „Naše kapacity sú, vďaka rozsiahlej sieti pobočiek, technickému zázemiu, technológiám a ďalším zdrojom, natoľko rozsiahle, že bez výraznejších problémov dokážeme pokrývať sezónne aj iné nečakané výkyvy. Covid nám v tomto smere priniesol ďalšie nové skúsenosti.“

Technické a technologické zázemie

Skladové zázemie, vozový park a jeho modernizácia, sledovanie noviniek na trhu, špičkové technické vybavenie, využívanie najnovších technológií, optimalizácia procesov, riziko výpadku v prípade poruchy zariadenia alebo vozidla – to všetko výrazne ovplyvňuje náklady a čas na prepravu jednej zásielky.

Dokážete posúdiť, čo všetko potrebujete a zvládnete to zaistiť vlastnými silami? Koľko vás bude vybrané riešenie stáť? A koľko by to stálo u špecializovanej firmy? Viete, aký prepravný servis očakáva váš zákazník? Dokážete mu ho ponúknuť?

Personálne zaistenie

Pohľad z hľadiska personálu, jeho kvalifikácie a kapacity, je veľmi podobný, ako je to pri ostatných zdrojoch. Profesionálny prepravca dokáže zaistiť takmer všetko, na čo si pomyslíte. Rozmyslite si, čo konkrétne potrebujete, koľko vás to bude stáť a či je reálne zvládnuť to interne.

Koľko pracovníkov budete potrebovať? Je dopyt stabilný celý rok/mesiac/týždeň, alebo musíte riešiť výkyvy? Čo keď niekto ochorie? Má váš zamestnanec vedieť zvládať bežnú agendu a k tomu občas zariadi niečo ohľadom prepravy, alebo sa špecializuje iba na prepravu? Viete si takého zamestnanca udržať, aby poskytoval vašim zákazníkom prvotriednu službu?

Možnosť rozšírenia kapacít

Predstavte si situáciu, keď sa váš biznis rozbehol do nečakaných rozmerov. Iste máte veľkú radosť, zároveň na vás čaká množstvo nových výziev. „Presne v tejto chvíli nás oslovuje najviac firiem a žiadajú nás o pomoc s prepravou či už paliet alebo celovozov, zároveň hľadajú aj nové možnosti skladovania. Stále častejšie potrebujú zariadiť napríklad colnú administratívu alebo riešia, ako tovar baliť úspornejšie a rýchlejšie“ hovorí Dušan Vilhan z Geis SK.

A čo neočakávané výzvy? Kvôli kríze v námornej doprave Geis svojim klientom začal poskytovať aj možnosť kamiónovej prepravy z Číny. Cesta trvá okolo 20 dní, niekedy aj menej. Keď sa zákazník ponáhľa, ale nechce sa mu vynakladať nemalé prostriedky na leteckú prepravu, volí túto možnosť. Dokážete váš tovar prepraviť do Číny alebo späť sami?

Špeciálne a neštandardné služby

Potrebujete aj niečo naviac? Viete si s tým poradiť sami, potrebujete konzultáciu alebo priamo poskytnutie odbornej služby? Ide o špeciálny obalový materiál, neštandardné palety, služby copackaging, služby s pridanou hodnotou (VAS), dokončovacie výrobné práce? Alebo niečo iné? Veľkí prepravcovia sú obvykle na tieto situácie dobre pripravení.

Tomáš Körner, vedúci produktu Obaly zo spoločnosti Geis CZ+SK, približuje, čo všetko je možné: „Preprava krídla ultraľahkého lietadla do zámoria alebo súčasť turbíny remorkéra s hmotnosťou 56 ton? My si poradíme skutočne so všetkým.“

Vo svetle všetkých aspektov rozhodovania je potrebné dobre posúdiť celkovú nákladovú náročnosť, ale aj neekonomické kritériá, ako napríklad administratívnu záťaž a možnosť jej zvládania.

U špecializovaných firiem sa často môžete tešiť aj na spoľahlivosť a férový vzťah. Zásadné sú však skúsenosti, ktoré sú tým, čo významne urýchľuje a zlacňuje celý proces. Niekto iný za vás totiž už mnohokrát vyskúšal, čo funguje a čo nie.

Ako hovorí obchodný riaditeľ spoločnosti Geis SK Dušan Vilhan: „Veľký hráč na trhu neznamená nutne továreň s unifikovaným a nepružným produktom či službou. My si naopak na individualizovanom prístupe zakladáme. Nechceme, aby naši klienti boli iba číslom v sklade. Riešime vždy to, čo potrebujú zákazníci a tomu sa plne prispôsobujeme. S našimi kapacitami to nie je nič ťažké. Navyše sa vždy snažíme zákazníkom aj poradiť, pretože nimi vybrané riešenie nemusí byť, podľa našich skúseností, vždy to najefektívnejšie.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok