logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie...
  • C.S.CARGO Slovakia rozšírila priestory v P3 Košice a predĺžila nájom v P3 ŽilinaP Popredný...
  • Muziker ušetrí elektronickou výmenou dokladov desiatky hodín práce Internetový obchod s...
  • Contera v prešovskom parku rozširuje priestory pre Valeo Developerská spoločnosť Contera...

Paletové vozíky sú pre retail stále nenahraditeľné

3. júna 2022
Spravodajstvo 0
651
Paletové vozíky sú pre retail stále nenahraditeľné

Paletové vozíky sú pre retail stále nenahraditeľné

Základnou funkciou manuálnych aj elektrických paletových vozíkov je preprava tovaru na relatívne krátke vzdialenosti. Platí to obzvlášť v maloobchode, kde sa kladie dôraz práve na manévrovanie tovaru v extrémne úzkych priestoroch.

Spoločnosť Jungheinrich sa často stretáva s požiadavkou na elektrické nízkozdvižné vozíky, keďže elektrický pohon odbremení personál od fyzickej námahy pri presune ťažkého tovaru. Okrem toho výhodou je, že sú tieto paletové vozíky používané aj vo verejne dostupných priestoroch, kde sa taktiež kladie dôraz okrem iného na tichú prevádzku techniky a precízne ovládanie.

Do popredia sa však čoraz viac dostávajú vozíky s Li-Ion batériou. Príčina je jasná. Na rozdiel od logistických centier a skladov sú v maloobchode obmedzené možnosti vybavenia nabíjacích miestností. Tie zaberajú priestor a musia byť vybavené ventiláciou pre dostatočné odvetrávanie nebezpečných plynov pri nabíjaní oloveno-kyselinových batérií.

„To je jedným z dôvodov, prečo sa často stretávame s požiadavkou na elektrické paletové vozíky s bez-údržbovou Li-Ion batériou, ktorá neznečisťuje pracovné prostredie a zároveň umožňuje obsluhe príležitostné nabíjanie batérie počas prestojov. Tým sa zvyšuje disponibilita vozíka a flexibilné využitie aj počas viaczmennej prevádzky,“ hovorí Martin Kozlov, produktový manager spoločnosti Jungheinrich.

Čo sa týka ponuky nízkozdvižných vozíkov, tak tá je široká a závisí od požiadaviek využitia. Najjednoduchším a zároveň veľmi spoľahlivým je ručne vedený paletový vozík AM 22 so štandardnou dĺžkou vidlíc 1150 mm, tandemovými polyuretánovými kolieskami. Pri prechode na elektrický pohon je kľúčovým faktorom intenzita použitia a nosnosť vozíka.

„Pre prevádzky s nízkou intenzitou a sporadickým používaním techniky je určená rada nízkozdvižných elektrických vozíkov s Li-Ion batériou Jungheinrich AME 13. V náročnejšom prostredí odporúčame naše rokmi osvedčené nízkozdvižné vozíky rady EJE  s nosnosťou do 2000 kg alebo nízkozdvižné vozíky rady EJE s nosnosťou do 2500 kg a vyššou kapacitou batérií pre použitie aj v trojzmenných prevádzkach,“ vysvetľuje Martin Kozlov.

Do akej miery ovplyvňuje súčasné trendy a vývoj elektromobilita v oblasti paletových vozíkov a ich využitie v retaili? Elektrický pohon sa v manipulačnej technike používa už niekoľko dekád. Súčasne však vnímajú v spoločnosti Jungheinrich vysoký záujem o jednoduché a hlavne cenovo dostupné elektrické nízkozdvižné vozíky, ktoré pomaly nahrádzajú manuálne paletové vozíky.

Martin Kozlov predpokladá, že sa pomaly implementuje automatizácia aj v maloobchodných reťazcoch vo forme pod-paletových robotov. „Tým sa zefektívni tok tovaru. Avšak štandardné manuálne paletové vozíky sa určite z trhu nevytratia. Ich využitie je všestranné a údržba je minimálna, keďže ide o kvalitne spracované mechanické zariadenie, ktoré má výnimočne dlhú životnosť,“ dodáva expert spoločnosti Jungheinrich

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required