logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • CTP menuje Patricka Zehetmayra z rakúskej Erste Bank za finančného riaditeľa CTP N.V., najväčší...
  • Nedostatok skladových kapacít nahráva outsourcingu S ohľadom na narušenie dodávateľských...
  • Spoločnosť UPS kúpi skupinu Bomi Group Spoločnosť UPS oznámila plán zameraný na akvizíciu...
  • Investície do realít lákajú kvôli svojej stabilite aj ako ochrana proti inflácii Nehnuteľnosti...

Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

14. júna 2022
Spravodajstvo 0
188
Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie

Vozíky bez vodiča (FTF) a autonómne mobilné roboty (AMR) získavajú na obľube predovšetkým vďaka efektívnemu fungovaniu a rýchlosti, akú materiál automatizovane prepravujú. Aby boli však vhodné pre masový trh, je potrebné jednotné rozhranie, ako je VDA 5050.

Iba prostredníctvom jednotného rozhrania je možné riadiť a koordinovať vozíky nezávisle na ich výrobcovi. „V spoločnosti Still si myslíme, že aby sme mohli naďalej plniť požiadavky našich zákazníkov, bude jednotné rozhranie v budúcnosti nevyhnutné,“ vysvetľuje Florian Kratzer, international key account manager Automated Solutions spoločnosti Still.

Still porovnal systémy pohonu elektrických vozíkov, najlepšie v teste obstála Li-Ion batéria

Riešenie prináša štandardizované komunikačné rozhranie VDA 5050. S jeho podporou je napríklad možné zjednotiť riadenie zákaziek alebo riadenie prepravy heterogénnych flotíl pod jedno užívateľské rozhranie. Svoju výkonnosť rozhrania preukázalo okrem iného počas akcií AGV Mesh-Up pod záštitou nemeckého odborového zväzu manipulačnej techniky a intralogistiky.

Spoločnosť Still sa na tejto akcii, ktorá sa konala v rámci akcie IFOY Test Camp, podieľala už vlani. Spoločne s rôznymi výrobcami tu Still ukázal, ako spolu najrôznejšie prepravné vozíky bez vodiča cez rozhranie VDA-5050 vzájomne komunikujú, sú na spoločnej ploche bezpečne a efektívne navádzané a dokážu spolu vykonávať úlohy prepravy.

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

„Minulý rok sme v rámci tohto testovania pod riadiaci systém skupiny Kion (do ktorej patrí aj Still) do homogénnej jednotky veľmi úspešne zlúčili vozíky rôznych výrobcov s veľmi rozdielnymi navigačnými technikami a prepravnými schopnosťami,“ hovorí expert spoločnosti Still.

Úspechy takýchto predvádzacích akcií ukazujú, že prepravné systémy bez vodiča budú pripravené pre masový trh. Florian Kratzer k tomu poznamenáva: „Vizí spoločnosti Still je poskytovať automatizované riešenia širokej verejnosti. Budeme tak môcť vyhovieť aj dlhodobým dopytom zákazníkov s veľkým objemom, ktoré vyžadujú veľké, automatizované flotily.“

Prispôsobením interného koncernového riadiaceho softvéru pre prepravné systémy bez vodiča a integrovaného softvéru vo vozidlách na rozhraní VDA 5050 si poskytovateľ intralogistických riešení z Hamburgu navyše zaisťuje kompetenciu integrovať do svojho systému aj produkty iných poskytovateľov. Súčasne tak Still môže ponúkať sériovo vyrábané prepravné vozíky bez vodiča, ktoré je možné cez VDA 5050 integrovať do riadiacich systémov iných výrobcov, napríklad do systému dodávateľa softvéru Synaos.

To, že rozhranie VDA 5050 nemá uplatnenie iba v rámci akcií a na predvádzacie účely, ukazuje partnerstvo, ktoré spoločnosť Still uzavrela s inovatívnym dodávateľom softvéru Synaos. Táto spolupráca neslúži iba na praktickú realizáciu a zavádzanie najmodernejších automatizovaných projektov, ale predovšetkým na ponúknutie možnosti zákazníkom, aby si mohli sami vybrať ako softvér, tak hardvér, a oboje individuálne spojiť – presne to, čo VDA 5050 sľubuje.

Wolfgang Hackenberg, CEO a spoluzakladateľ firmy Synaos, hovorí: „Teší nás, že sme so spoločnosťou Still prijali ďalšiu silnú značku do našej medzinárodnej partnerskej siete. Naša intralogistická riadiaca platforma Syna.os Logistics od začiatku podporuje rozhranie VDA 5050. Dnes na tomto základe riadime množstvo implementácií u zákazníkov. Vďaka partnerstvu profitujú naši zákazníci niekoľkonásobne, pretože si individuálne vyberajú svoj hardvér a softvér na realizáciu svojich intralogistických procesov a výrazne zvyšujú svoju efektivitu.“

Podľa Floriana Kratzera prebiehajú so štandardizovaným komunikačným rozhraním VDA-5050 procesy ešte výrazne bezpečnejšie a jednoduchšie. „Ako zodpovedný výrobca preto budeme tento proces – v prospech našich zákazníkov – naďalej veľmi aktívne sledovať a podporovať,“ dodáva.

Súvisiace články:

Still porovnal systémy pohonu elektrických vozíkov, najlepšie v teste obstála Li-Ion batéria Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom Spoločnosť STILL podporuje výsadbu stromov na Slovensku Špičkové technologické a intralogistické riešenia na veľtrhu LogiMAT 2022
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required