logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • SL SK 96: Zelená logistika prináša prestíž aj konkurenčnú výhodu Znižovanie emisií je...
  • Smurfit Kappa sa dohodla na spojení s americkým konkurentom WestRock Spojenie dvoch nadnárodných...
  • Rudolf Nemec je vedúcim tímu kapitálových trhov v Cushman & Wakefield Cushman &...
  • Maersk predstavil prvú kontajnerovú loď na ekologický metanol Prvá kontajnerová loď na svete s...

Spoločnosť DODO rastie, v Maďarsku objem objednávok za rok vzrástol o 150 %

6. decembra 2022
Spravodajstvo 0
479
Spoločnosť DODO rastie, v Maďarsku objem objednávok za rok vzrástol o 150 %

Spoločnosť DODO rastie, v Maďarsku objem objednávok za rok vzrástol o 150 %

Technologicko-logistickej spoločnosti DODO sa po úspechu na domácej pôde darí svoje služby rozširovať aj do mnohých európskych krajín, pričom jednou z doteraz najúspešnejších expanzií je tá maďarská. Počas dvoch rokov fungovania sa spoločnosti podarilo osloviť najsilnejšie značky naprieč segmentmi – od maďarských pobočiek športového reťazca Hervis, siete drogérií Rossmann a lekární BENU, až po KFC.

Po 35 maďarských mestách k dnešnému dňu jazdia na dve stovky zeleno označených áut a denne tu kuriéri pri rozvoze najazdia až 20 000 kilometrov. Obľuba DODO v Maďarsku navyše stále rastie – len za posledný rok narástol objem uskutočnených objednávok o 150 %.

Vozový park DODO na maďarskom trhu má už takmer dve stovky áut a kuriéri dnes rozváža tovar či potraviny nielen v hlavnom meste Budapešti, ale prakticky vo všetkých väčších maďarských mestách. Logistická spoločnosť dnes v Maďarsku zaisťuje logistiku najväčším hráčom v oblasti teplého jedla, drogérie, alebo aj športového tovaru. Najsilnejším segmentom v Maďarsku zostáva, podobne ako v Českej republike, rozvoz čerstvých potravín do domácností.

„Maďarskí zákazníci sú si s tými českými v mnohom podobní, aj preto sa nám podarilo sa v Maďarsku etablovať pomerne rýchlo. Veľmi nám pomohlo aj to, že mnoho našich klientov sú značky, ktoré pôsobia medzinárodne, a po našom príchode na maďarský trh sme sa pre nich stali jasnou voľbou, pretože naša spolupráca už výborne funguje v inej krajine. Takým prípadom je aj KFC, jeden z našich najväčších klientov v oblasti rozvozu teplého jedla,“ komentuje Peter Menky, komerčný riaditeľ DODO Group.

Významné mená sa ale medzi klientmi DODO objavujú aj v iných segmentoch. DODO rozváža napríklad pre drogérie Rossmann, ktoré majú aj na maďarskom trhu veľmi silné postavenie, a medzi najvýznamnejších klientov v segmente športového vybavenia sa radí napríklad Hervis. Počet objednávok pritom od začiatku pôsobenia na maďarskom trhu kontinuálne narastá a len za posledné dva roky vzrástol o 150 %. Narastajúce množstvo zákazníkov sa darí obsluhovať okrem iného aj vďaka úspešnému zavedeniu franšízového programu DODO Partner.

„DODO naprieč Európou dynamicky rastie a franšíza je pre nás skvelým spôsobom, ako našu expanziu efektívne a dynamicky riadiť. Náš franšízový program dáva malým dopravcom aj jednotlivým kuriérom možnosť začať podnikať so zázemím nášho technologicko-logistického know-how, technologickej platformy aj už zazmluvnených klientov. My na oplátku získavame kvalitných ľudí so znalosťou lokálneho prostredia, ktorí sú podnikateľsky motivovaní riadiť kvalitné poskytovanie služby s maximálnou efektivitou. Títo franšízoví partneri sú pre stavanie kvalitnej služby so špičkovou zákazníckou skúsenosťou úplne zásadní,“ popisuje Peter Menky.

Spoločnosť sa dlhodobo snaží svoje kompetencie a služby prispôsobovať aktuálnym trendom. Vplyvom rastúcej konkurencie v e-commerke aj vyšších nárokov zo strany zákazníkov, sa tak sústredí predovšetkým na zlepšenie rýchlosti a presnosti v doručovaní a na znižovaní uhlíkovej stopy mestskej logistiky.

V súčasnej dobe tak DODO intenzívne pracuje najmä na koncepte zónovej logistiky. Tá spočíva v koncentrácii zákaziek naprieč jednotlivými streamami do mikrozón po mestách, ktorá sa potom darí ekologicky a efektívne obslúžiť s výrazne nižším počtom áut a najazdených kilometrov. Efektivita je pritom v aktuálnych ekonomických i politických podmienkach pre prežitie a šancu rásť ešte dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.

„Z nášho medziročného rastu na maďarskom trhu mám o to väčšiu radosť, keď vidím, aký ťažký uplynulý rok bol. Museli sme bojovať nielen s poklesom e-commerce a ekonomickou neistotou medzi spotrebiteľmi, ale aj s dramatickými nárastmi cien palív, ich obmedzenou dostupnosťou, nárastom cien áut av neposlednom rade aj legislatívnymi zmenami upravujúcimi zdanenie práce kuriérov. Overili sme si ale, že naše podnikanie stojí na pevných základoch,“ uzatvára Peter Menky.

Cieľom DODO v nasledujúcom období je na maďarskom trhu ďalej posilňovať, etablovať sa ale chce aj na ďalších. V súčasnosti sa intenzívne venuje najmä expanzii na nemecký a rakúsky trh, kde firma aktívne buduje lokálny manažment. Firma potom úspešne pôsobí aj na susednom Slovensku, v Poľsku či Bulharsku.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required