logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

16. decembra 2022
Doprava 0
616
Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

Ceny námorných prepráv výrazne klesli, pretrváva vysoký záujem o outsourcing skladovania

Rejdari odstavujú lode, ceny námorných prepráv sa vrátili na predcovidovú úroveň. Veľkoobchody celkovo očakávajú menšie tržby. Pred Vianocami klasicky vzrastá dopyt po prepravách, ale dopravcovia nevedia, ako bude situácia vyzerať na začiatku roka 2023.

Mnohí veľkoobchodníci majú preplnené sklady tovarom, ktoré nejde na odbyt, preto rejdári ponúkajú novú službu: budú na lodiach voziť kontajnery tak dlho, kým sa firmám neuvoľní sklady. „Lodných kapacít je teraz totiž dosť,“ vysvetľuje Vít Votroubek, generálny riaditeľ spoločnosti PST CLC Mitsui-Soko a člen predstavenstva Zväzu špedície a logistiky ČR.

Skladov je nedostatok, dopyt po skladových kapacitách je vysoký. Väčšina postavených skladov je plne obsadená. „V septembri sme otvorili sklad v Mošnove, ktorý sme si brali špekulatívne, a dokázali sme ho naplniť. Teraz pripravujeme otvorenie skladu v Pohořeliciach pri Brne. Očakávame, že o outsourcing skladovania bude opäť vysoký záujem. Firmy v súčasnosti sklady nutne potrebujú,“ konštatuje Vít Votroubek.

Covidové opatrenia v Číne sa pod tlakom demonštrácií postupne uvoľňujú. Je to sčasti dané aj tým, že dodávky z Číny v poslednej dobe viazli, vznikli tam totiž opäť rôzne covidové opatrenia, tamojšie továrne boli odstavované mimo prevádzky. „Covidové opatrenia v Číne sa pod tlakom demonštrácií postupne uvoľňujú. Avšak kontajnery sú na mori štyri týždne, navyše sa blíži Nový rok, kedy celá Čína nepracuje, tak uvidíme, ako situácia začiatkom roka bude vyzerať,“ hovorí Vít Votroubek.

V prístavoch odstránené zápchy

Cena námorných prepráv klesla na dobu pred covidovou krízou. „Zníženie cien na túto úroveň sme nečakali. V prístavoch sa navyše podarilo odstrániť zápchy, čo ale nie je tým, že by sa zlepšila práca v prístavoch, ale kvôli tomu, že ubudla kapacita kontajnerov. Zdá sa, že vďaka kríze sa teda situácia „vyrieši“. Z budúceho roka máme však obavu. Nevieme, čo bude. Z trhu máme informácie o poklese dopytu,“ oznamuje Vít Votroubek. Dodáva, že situáciu s prepravami môžu ovplyvniť aj ceny energií.

„Mnohé firmy majú zafixované ceny energií do konca roka, môže sa teda stať, že hocikde v roku 2023 dôjde k obmedzovaniu výrob, čo by sa prejavilo v menšom dopyte po prepravách,“ hovorí Vít Votroubek.

Ceny pozemných prepráv sa neznižujú

Preprava po mori je výrazne lacnejšia ako pred niekoľkými mesiacmi, avšak to isté nemožno povedať o pozemných prepravách. „Cena pozemných prepráv sa neznižuje, čo je dané aj tým, že v celej Európe je nedostatok vodičov kamiónov. Dopyt po prepravách je vysoký. Máme desať vlastných kamiónov, ale trvalo ich jazdí len osem, pretože nemáme vodičov. Rovnaký problém riešia všetci dopravcovia,“ vysvetľuje Vít Votroubek.

„Popri nedostatku vodičov a tlaku na rast ich platov ceny ďalej ovplyvňuje rast cien servisných prác a náhradných dielov. Napríklad pred rokom sme kupovali pneumatiku zhruba za 5000 Kč, dnes tú istú kupujeme za takmer 10 tisíc.“

A letecké prepravy? Ich ceny, ako uvádza Vít Votroubek, medziročne klesli, ale pokles nie je taký výrazný ako v námorných prepravách. „V leteckej preprave nie sme zďaleka na cenách pred covidom. Avšak množstvo leteckého carga sa presunula späť na more. Je už totiž dostatok kapacity pre námorné prepravy, navyše teraz nedochádza k takým výrazným oneskoreniam lodí,“ dodáva Vít Votroubek.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok