logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Pavol Krokoš: Pretrvávajúce lockdowny narúšajú dodávateľské reťazce

5. januára 2023
Spravodajstvo 0
1536
Pavol Krokoš: Pretrvávajúce lockdowny narúšajú dodávateľské reťazce

Pavol Krokoš: Pretrvávajúce lockdowny narúšajú dodávateľské reťazce

Investičné zámery sa darí spoločnosti InoBat plniť, pričom vedenie verí, že progres dosiahnutý vo Voderadoch o tom vie každého ubezpečiť. V rámci dodatočného kola plánuje firma nalákať ďalšie investície, ktoré jej pomôžu definitívne zabezpečiť ďalšie rastové plány. „Fundraising je súčasťou každej novej firmy, navyše InoBat je firmou, ktorá sa pohybuje vo vysoko kapitálovo náročnom prostredí. V našom prípade je teda normálne, že robíme viaceré investičné kolá a máme rozbehnuté projekty na viaceré strany,“ podotýka v rámci rozhovoru pri káve Pavol Krokoš, výkonný riaditeľ InoBat Slovensko.

Aké sú aktuálne investičné plány InoBat 

Aktuálne nielen generujeme tržby, ale pracujeme aj na navýšení ďalších výrobných kapacít. Zatiaľ sa nám darí svoje ciele plniť a chceme v nich pokračovať aj naďalej. Dokopy sa nám doteraz podarilo naviazať verejných aj súkromných investícií v hodnote 91 milióna eur. Konkrétne sa v InoBat aktívne zaoberáme dokončovaním svojho výskumno-vývojového centra s prototypovou výrobnou linkou vo Voderadoch. Laboratóriá a kancelárie pritom už máme skolaudované.

Kedy sa očakáva spustenie výrobnej prevádzky?

Výrobná prevádzka by mala produkovať prvé články už na jar 2023. Máme zároveň aj ďalšie expanzné plány, ktoré zabezpečia sériovú výrobu batériových článkov. Tie sa pritom budú odvíjať nielen od rozhodnutia klientov, ale aj štátnej pomoci. Aktuálne sme tiež v procese navyšovania súkromného kapitálu, pričom komunikujeme, okrem iného, aj s viacerými bankami ohľadom dlhového financovania.

Zmenili sa investičné plány v porovnaní s predošlým obdobím napríklad pre koronakrízu či infláciu?

Podobne, ako v prípade ostatných výrobných spoločnosti, koronakríza, inflácia aj vojna na Ukrajine má isté dopady aj na nás v InoBat. Konkrétne sa prejavujú najmä v dodacích lehotách výrobných zariadení. Samozrejme, s infláciou musíme rátať aj v našom finančnom plánovaní, a to aj vrátane budov a stavebných prvkov. Situáciu sťažujú materiály a zariadenia, ktoré si v InoBat obstarávame mimo EÚ, keďže v mnohých častiach boli, a stále sú,  pretrvávajúce lockdowny, čím sú narušené dodávateľské reťazce. Okrem toho, kým v InoBat plne nenabehneme na vlastné tržby, o financiách rokujeme na kapitálových trhoch. Tie sa stali vojnou na Ukrajine zdržanlivejšie.

Aký vplyv má inflácia na InoBat?

Výroba batérií do elektrických vozidiel je energeticky náročná, a teda ceny energií v istej miere vplývajú aj na ceny našich produktov. Aj s týmto modelom však rátame aj vo svojich modeloch a veríme, že energetický trh v EÚ sa v čo najdohľadnejšej miere znormalizuje. Inflácia, samozrejme, so sebou priniesla aj nárast cien surovín, ktoré potrebujeme na výrobu batérií či zvýšila aj prevádzkové náklady našej firmy v všeobecnosti.

Zároveň, ako som už spomínal, výrobná prevádzka by mala produkovať prvé články vo Voderadoch na jar 2023. Tento posun bol pritom zapríčinený tiež práve kvôli narušeniu dodávateľských reťazcov (covid a vojna na Ukrajine). Koniec koncov, v súčasnosti sa to stáva štandardom globálnych automobiliek. Nejedná sa teda len o slovenské startupy. Zároveň, my v InoBate sme tiež doplnili pôvodnú stavbu o administratívne a technické časti.

Ovplyvňuje InoBat a investičné plány spoločnosti nárast cien? 

Tak, ako každú spoločnosť, aj nás v InoBat nárast cien energií ovplyvnil, keďže máme zvýšené náklady na prevádzkovanie a chod firmy. Relatívne podobná situácia je pritom v celej Európe. Významnejšie rozdiely vidieť v scenároch, kedy sa spoločnosti vo svojich stratégiách rozhliadajú aj na iné kontinenty. Avšak, z dlhodobého hľadiska je prevážanie niektorých druhov batériových článkov v určitých množstvách cez oceány menej rentabilné ako si vyberať lokalitu kvôli cene energií.

Pristúpili ste k znižovaniu nákladov kvôli aktuálnej situácii?

Finančné plánovanie je, samozrejme, každodennou realitou aj u nás v InoBat-e. Investičné plány realizujeme v postupnosti tak, aby zodpovedali naším finančným možnostiam. Podobne, ako aj pri ostatných spoločnostiach, stále vzniká priestor na optimalizáciu výdavkov.

 

Rozhovor pripravil Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok