logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Trh s priemyselnými nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe (CEE) vstúpil do roku 2025 so...
  • OMV Slovensko pokračuje v rozširovaní svojej siete nabíjacích staníc eMotion o nové ultrarýchle...
  • Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast....
  • Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov je podľa zástupcov Asociácie personálnych agentúr...

HLAVNÁ TÉMA: Komplexná logistická služba je akýsi teoretický koncept ideálneho produktu

24. februára 2023
Spravodajstvo 0
732
HLAVNÁ TÉMA: Komplexná logistická služba je akýsi teoretický koncept ideálneho produktu

HLAVNÁ TÉMA: Komplexná logistická služba je akýsi teoretický koncept ideálneho produktu

Komplexná ponuka zo strany logistických firiem by mala obsahovať základ, a to najmä end-to-end riešenie, presne zodpovedajúci dopytu klientov v danej cieľovej skupine. A k tomu ponúkať niečo navyše, napríklad využitie robotizácie alebo nástrojov umelej inteligencie či vlastné softvérové ​​riešenia.

Kľúčové služby by mal dodávateľ logistických služieb zaisťovať vlastnými silami a len tie nadstavbové s pomocou subdodávateľov. Viacero spoločností uprednostňuje pre strategickú spoluprácu jedného logistického dodávateľa, samozrejme, pokiaľ je dostatočne motivovaný dodávať dobré služby. Prečo? Lebo bude náročnejšie takého partnera prípadne vymeniť. Pokiaľ dokáže profesionálne ponúknuť všetky kľúčové procesy, ktoré chcú klienti, tak tí už nemusí mnohé z nich outsourcovať inam. Ako pripomenie Petr Jahoda, konateľ spoločnosti Resultful, z hľadiska zákazníka je ľahšie riadenie dodávateľa pokiaľ ide len o jedného partnera a v prípade problémov dodávatelia nemôžu hádzať zodpovednosť z jedného na druhého.

Výhody jedného partnera

Výhodami jediného partnera sú napríklad jednoduchšie riadenie dodávateľa, keďže existuje jedna kontaktná osoba či jedna mesačná dodávateľská faktúra. Keďže pôjde o strategického partnera, jeho pracovníci budú aj lepšie chápať požiadavky využívateľa logistických služieb. Okrem toho výhodou je, že odpadajú náklady na koordináciu dodávateľov medzi sebou. Ba čo viac, odpadne aj nutnosť navzájom prepájať niekoľko IT systémov.

Ďalšími benefitmi je, že reporting je len jeden, faktúra je iba jedna. Mnoho firiem ani nemá navyše také objemy nakupovaných logistických služieb, aby dávalo zmysel ich deliť medzi viacerých dodávateľov. Nevýhodou však môže byť väčšia závislosť na jednom dodávateľovi. Ak nastanú problémy, nie je ľahké ho nahradiť. Tiež riadenie nákladov sa môže sťažiť. „Poskytovaním viacerých služieb naraz cenník napučí, faktúra je zložitejšia a mať pod kontrolou výdavky je ťažšie,“ dodáva Petr Jahoda.

Nákladovosť služieb

Z pohľadu užívateľov logistických služieb je dôležité dohliadnuť na nákladovosť logistického partnera. Hoci na začiatku spolupráce je vždy dohodnutý cenník, postupom času sa môže stať, že dodávateľ bude chcieť počas platnosti kontraktu navýšiť svoj zisk. Samozrejme, ak to robí aj zvyšovaním efektivity pomocou svojho know-how, je všetko v poriadku. Pokiaľ sa však bude pokúšať uplatňovať viac nákladov, navyšovať jednostranne ceny, každá firma by sa mala snažiť aktívne riadiť spoluprácu.

Rovnako je potrebné dohliadať na to, aby si dodávateľ zvýšenie zisku nezariadil zhoršením služieb. Za akých podmienok je vyhovujúce a ideálne, ak viaceré typy logistických služieb zabezpečujú viaceré spoločnosti? Model viacerých spoločností má zmysel tam, kde nie je veľká potreba dodávateľa navzájom koordinovať, kde spolu nemusia často komunikovať. Príkladom môže byť potrebné zaistenie prevádzky dvoch úplne oddelených a inak zameraných skladových prevádzok. Jedného napríklad v Pezinku na Slovensku a druhého v Chebe v Českej republike. A ešte jedna dôležitá vec – myslite na to, aby bol objem dopytovaných služieb od každého dostatočne veľký. To pomôže v tom, že náklady na správu dodávateľa nebudú enormne vysoké.

Úzka spolupráca

Aký je pohľad na komplexnú ponuku služieb na strane logistických firiem? Generálny riaditeľ spoločnosti cargo-partner Tibor Majzún je presvedčený, že ak chceme hovoriť o komplexnej ponuke logistických služieb, ide o čo najužšiu spoluprácu medzi poskytovateľom takýchto služieb a klientom. Ako pripomína, ide o kombináciu prepravy tovaru, colno-deklaračného servisu, skladovania, dodatočných služieb, ktoré sklad poskytuje, ako napríklad kontrola kvality, prebaľovanie a následnú distribúciu. Toto, samozrejme, vyžaduje aj prepojenie IT systémov logistickej firmy a klienta, napríklad pomocou EDI.

Pre cargo-partner je každý jeden zákazník špecifický. Preto si spolupráca vyžaduje úzku súčinnosť obidvoch strán. Poskytovateľ komplexných logistických služieb sa v takomto prípade stáva podľa Tibora Majzúna súčasťou výrobného, prípadne obchodného systému svojich klientov. „Je to proces veľmi náročný na kvalitu, ale vo finále prináša klientom konkurenčnú výhodu a poskytovateľom samozrejme perspektívu stabilnej a dlhodobej spolupráce.“

Čo je ideálne čo sa týka počtu dodávateľov logistických služieb, tak na to univerzálna odpoveď podľa Tibora Majzúna neexistuje. Všetko záleží od rozhodnutia jednotlivých klientov. Ako však podotkne, na trhu stretávať s rozdielnymi nastaveniami. Trend sa však uberá cestou rozsiahlejšej spolupráce medzi logistickými firmami a ich zákazníkmi.

Náklady na výstavbu skladov, vybavenie manipulačnou technikou a IT riešenia neustále rastú. Ak sa zákazník rozhodne túto časť svojich aktivít vyskladniť a zveriť do rúk externej firmy, môže sa sústrediť na svoju hlavnú činnosť, či už je to výroba, alebo predaj tovaru. Jednoducho povedané, všetko je to o kvalite a schopnostiach logistu a v neposlednom rade o dôvere zo strany klienta.

Prinášame vám ochutnávku z aktuálneho čísla časopisu Systémy Logistiky 93/2022.

Celý článok, ktorý bol publikovaný v rámci rubriky Hlavná téma, si môžete prečítať v časopis Systémy Logistiky 93/2022, alebo aj na našej webovej stránke, kde je časopis sprístupnený aj v online podobe.

Aktuálne číslo časopisu už ale je aj na vašom stole, ktoré bolo distribuované logistickým profesionálom v druhej polovici novembra 2022.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok