logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Trh s priemyselnými nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe (CEE) vstúpil do roku 2025 so...
  • OMV Slovensko pokračuje v rozširovaní svojej siete nabíjacích staníc eMotion o nové ultrarýchle...
  • Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast....
  • Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov je podľa zástupcov Asociácie personálnych agentúr...

Obalov už je aj u nás dostatok, čo nás čaká v roku 2023

4. apríla 2023
Spravodajstvo 0
628
Obalov už je aj u nás dostatok, čo nás čaká v roku 2023

Obalov už je aj u nás dostatok, čo nás čaká v roku 2023

Konečne je všetkého dostatok – obalov, obalového aj výplňového materiálu. A navyše mierne zlacneli. Po trojročnom náročnom období je to príjemná správa pre všetky firmy, ktoré obaly pre svoj tovar potrebujú. Dôvody, prečo sa to zmenilo, však príliš pozitívne nie sú: menší dopyt spotrebiteľov aj firiem a celkový pokles ekonomiky.

Turbulentné obdobie posledných rokov vyústilo do množstva problémov, ktoré majú za následok ochladnutie trhov a nižší dopyt spotrebiteľov. Najskôr obaly jednoducho neboli, alebo ich bolo málo, potom extrémne zdraželi. Aj pre manažérov výrobných firiem sa obaly stali veľkou témou, hoci ju doteraz nemuseli riešiť. Hrozilo zastavenie výroby kvôli hromadiacemu sa tovaru, ktorý nebolo do čoho zabaliť.

„My sme sa našťastie predzásobili tak, že nikto z našich klientov problém s nedostatkom nemal a dokázali sme vykryť aj potreby ďalších firiem, s ktorými napríklad dlhodobo nespolupracujeme. Aj cenu sme vďaka zásobám dokázali udržať stabilnú,“ vysvetľuje Tomáš Körner, vedúci produktu Obaly Geis CZ + SK.

Istota vs. neprimerane nízke ceny

V priebehu minulého leta sa začali dodávateľské reťazce v obalovom odbore vracať k svojim kapacitným normám, obalov bol dostatok a vzhľadom k tomu, že začal klesať aj dopyt, ceny sa pomaly znižovali.

Nákupcovia obalov vo výrobných a predajných firmách po všetkých eskapádach a tvrdých nárazoch nepozerajú len na cenu. Pri rozhodovaní o výbere dodávateľa sú stále dôležitejšie aj iné faktory. Chcú totiž nájsť partnera, na ktorého sa môžu spoľahnúť a takéto výkyvy neriešiť. Nejedna firma sa totiž kvôli nedostatku obalov stretla dokonca s existenčnými problémami.

Niektorí výrobcovia obalov síce ponúkajú obalový materiál za výrazne nižšie ceny, než je na trhu obvyklé, ale ich podnikanie je v podstate na nule (len na úhradu nákladov) nie je dlhodobo udržateľné. Navyše znižujú spoľahlivosť a kvalitu celého odboru – pri najmenších výkyvoch trhu majú obvykle problém splniť svoje záväzky u klientov a roztáčajú ďalšiu špirálu problémov.

Ako na obaloch ušetriť

Obal síce tvorí časť nákladov výrobku, ale to treba posudzovať aj s ohľadom na všetky ďalšie, s ním spojené aspekty. Nielen cena obalu je dôležitá. Je to aj spôsob balenia, kvalita použitého materiálu, ba aj využitie skladovacích priestorov. Po úsporných opatreniach, súvisiacich s pandémiou covid, sa už ale ťažko hľadajú ďalšie možnosti úspor v balení.

Körner toto potvrdzuje: „Klienti k nám chodia čoraz častejšie pre radu a návrh nového riešenia obalového materiálu pre svoj tovar. My sa v rámci konzultácií snažíme nájsť ďalšie možné úspory, aby sa množstvo obalov aj ich využitie optimalizovali. Nebýva neobvyklé, že menšou zmenou v zabehnutom systéme klientovi ušetríme pomerne dosť financií.“

Plast je ekologickejší ako papier

Tlak na ekológiu je nielen zo strany verejných inštitúcií, záväzok si dávajú aj samy firmy a zelenší variant často vyžaduje aj finálny spotrebiteľ. Ekologické materiály, obnoviteľné zdroje, udržateľnosť, uhlíková stopa…. Ale je to, čo sa tak prezentuje skutočne najviac ekologické?

„V ideálnom svete je plast viac ekologický ako papier,“ hovorí Tomáš Körner. Na výrobu papierového obalu sa totiž použije veľké množstvo chémie, farbív, lepidiel… A navyše sa môže recyklovať len sedemkrát, plast teoreticky donekonečna. Pokiaľ by sa všetok plast vytriedil, potom je výsledok z hľadiska ekológie jasný. To však nie je reálne, a tak je pravda niekde medzi tým.

Cena alebo ekológia?

Smerom udržateľného rozvoja sa vydáva stále viac firiem i jednotlivcov. S rastúcou infláciou, vyššími nákladmi firiem a nižšími reálnymi príjmami ľudí sa však očakáva, že cena bude vo vzťahu k ekologickým aspektom zohrávať dôležitejšiu úlohu ako v predchádzajúcich rokoch.

Ekologické riešenia sú často drahšie, a tak sa predpokladá, že mnoho ľudí i firiem bude musieť ekologické záujmy dať trošku do pozadia. Navyše v spoločnosti sa začína objavovať averzia ku všetkému, čo je bio, eko a zelené. Samozrejme je ale mnoho firiem, ktorých biznis aj napriek problémom úspešne rastie, a tak sa nemusia rozhodovať medzi cenou a ekológiou.

„Akékoľvek predikcie budúceho vývoja sú teraz skôr veštením z krištáľovej gule. Výhľadovo síce očakávam ešte mierny pokles ceny obalov a ich následnú stagnáciu v druhom štvrťroku tohto roku, ale ako to bude v skutočnosti, to sa dá len ťažko povedať. Ekologické záujmy síce zostanú zásadnou témou pri voľbe vhodného obalu, ale vzhľadom na nepriaznivý vývoj na trhu a finančnú situáciu jednotlivých entít budú podľa môjho názoru musieť, v niektorých firmách, ľahko ustúpiť cene. Ďalej si vzhľadom na okolnosti minulých rokov nedovolím robiť nejaké špecifickejšie prognózy,“ dodal Körner.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok