logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Karol Kvak: Logistika mi dáva priestor využiť moje strategické a analytické myslenie Tradičná...
  • Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie...
  • C.S.CARGO Slovakia rozšírila priestory v P3 Košice a predĺžila nájom v P3 ŽilinaP Popredný...
  • Muziker ušetrí elektronickou výmenou dokladov desiatky hodín práce Internetový obchod s...

Slovensko musí „naskočiť na vlnu“ redukcie uhlíkovej stopy v logistike

13. novembra 2023
Doprava 0
231
Slovensko musí „naskočiť na vlnu“ redukcie uhlíkovej stopy v logistike

Slovensko musí „naskočiť na vlnu“ redukcie uhlíkovej stopy v logistike

Znižovanie uhlíkovej stopy je jednou z kľúčových tém naprieč odbormi. Logistika je jedným z tých, ktoré v tomto ohľade vstupujú do popredia. Stojí totiž na rôznych spôsoboch prepravy, ktoré emisie produkujú.

Slovenská doprava a skladovanie v prvom kvartáli tohto roku zaznamenali signifikantný rast. Logistické firmy pristupujú k redukcii ekologickej záťaže rôznymi spôsobmi vrátane prechodu na alternatívne palivá. Najdôležitejšie je ale efektívne plánovanie a minimalizácia zbytočných ciest.

Verejná nabíjacia sieť ZSE Drive poskytuje nabíjanie pre elektrické nákladné vozidlá

Príkladom efektivity v logistike je využívanie „zalamovacieho“ nákladného auta Cityliner, ktoré dokáže vďaka zadnej natáčacej osi efektívne manévrovať v meste aj na okresných cestách. Plne naložený Cityliner pojme až 27 paliet oproti klasickému 18-paletovému vozidlu a vďaka svojim manévrovacím schopnostiam sa dostane na miesta, kam by bežne museli jazdiť dodávky. Tým znižuje množstvo vypustených emisií.

„Je to modelový príklad toho, ako fakticky riešiť uhlíkovú stopu. Kamión sa stáva jedným z najekologickejších riešení, pretože pri rovnakých emisiách premiestni väčšie množstvo nákladu. Ekologickú záťaž tak redukujeme pomocou efektivnej prepravy,“ hovorí Jakub Trnka, generálny riaditeľ spoločnosti Raben Logistics Slovakia. Logistická spoločnosť pôsobiaca v 15 európskych krajinách sa udržateľnosti venuje a považuje ju za jednu zo svojich priorít. „Máme v pláne znížiť našu uhlíkovú stopu na polovicu a to do roku 2030. Úplne na nule by sme chceli byť v roku 2050,“ uvádza Tímea Pospišová, manažérka marketingu v Raben Logistics Slovakia.

Elektromobilita a ďalšie alternatívy

Slovenská pošta obnovuje vozový park novými elektromobilmi

V kontexte nákladnej prepravy má elektromobilita množstvo bariér. Jednou z nich je infraštruktúra, ktorú je potrebné rýchlo dobudovať. Problematické môžu byť aj dojazdy niektorých elektrických nákladných áut.

„Pre nákladnú dopravu sú elektrifikované vozidlá veľmi vhodné lokálne, napríklad v rámci rozvozu po jednom meste. Pre diaľkovú nákladnú dopravu ale budú do budúcna potrebné vyššie dojazdy a infraštruktúra,“ vysvetľuje Jakub Trnka.

Elektrické nákladné autá však už teraz prispievajú k redukcii dopadov na životné prostredie. Raben v Poľsku napríklad nadviazal spoluprácu so spoločnosťou IKEA, v rámci ktorej prevádzkuje flotilu elektrifikovaných nákladných vozidiel. K prvému Volvu FM nedávno pribudli ďalšie dva kamióny. Kamióny s návesmi s nosnosťou 24 ton spoločnosti Raben doručia denne až tridsaťšesť zásielok . IKEA a Volvo budú následne vyhodnocovať výkonnosť vozidiel.

Slovensko a uhlíková stopa

Z dát Eurostatu vyplynulo, že na začiatku tohto roka vzrástli na Slovensku emisie skleníkových plynov o 1,9 %. Hoci ide o nepriaznivý trend, je nutné dodať, že medzi rokmi 1990 a 2020 Slovensko zredukovalo celkový objem emisií takmer o polovicu. „Raben chce stáť v popredí snáh o dekarbonizáciu na Slovensku. Ako popredný logistický dodávateľ to vnímame ako našu povinnosť,“ hovorí Tímea Pospišová.

Súvisiace články:

ZSE_DRIVE_hyperchargerVerejná nabíjacia sieť ZSE Drive poskytuje nabíjanie pre elektrické nákladné vozidlá Slovenská pošta obnovuje vozový park novými elektromobilmi Elektrifikácii nákladnej dopravy podľa SEVA pomôže podpora nákupu bezemisných áut Gebrüder Weiss vo vybraných rakúskych regiónoch doručuje zásielky na elektrobicykli
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required