logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...
  • Pracovný trh dnes prechádza asi najväčšou transformáciou v histórii. Zmeny sa pritom netýkajú...
  • Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú naprieč strednou Európou, najviac...

Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre?

6. decembra 2023
Spravodajstvo 0
709
Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre?

Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre?

Strategické umiestnenie Slovenska uprostred Európy je kľúčové z rôznych dôvodov. Jedným z nich je logistická dostupnosť. Spolu s Českom tak Slovensko funguje ako spojnica medzi západnou a východnou Európou. Ako si ale vedie v kvalite dopravnej infraštruktúry, ktorá je pre cestnú prepravu zásadná?

Kvalita dopravnej infraštruktúry patrí k základným predpokladom fungovania ekonomiky a je jedným z najdôležitejších faktorov v hodnotení úrovne kvality života. Umožňuje nielen pohyb tovaru a pracovnej sily, ale aj slobodu v osobnom živote. Slovenská infraštruktúra často trpí rovnakými nedostatkami ako tá česká. Ide predovšetkým o chronicky rozostavané komunikácie.

„Slovensko je v preprave významnou oblasťou. V rámci Raben Group prepája západné európske krajiny s Maďarskom, Bulharskom, Rumunskom alebo Gréckom. Túto pozíciu nám ale sťažuje nie vždy dostačujúca dopravná infraštruktúra,“ hovorí Timea Pospišová, manažérka marketingu v Raben Logistics Slovakia. Hlavným problémom je stále chýbajúce prepojenie diaľničnej siete na severe Slovenska.

Chýbajú diaľnice, hlavne v prepojení s Poľskom

Aktuálne je na Slovensku v prevádzke 766 km diaľnic a rýchlostných ciest. Slovenská diaľničná sieť má však výrazné nedostatky, a to hlavne v prepojení so svojim severným susedom. Napríklad kľúčovej diaľnici D3 na Kysuciach na dokončenie stále chýba 23 kilometrov, hoci sa na nej začalo pracovať už v roku 1997. Posledný chýbajúci úsek medzi Žilinou a Čadcou má byť hotový najskôr v roku 2030. D3 je pritom súčasťou siete TEN-T a severoeurópskeho dopravného koridoru, jej význam spočíva okrem iného v prepojení s južným Poľskom.

Nestíhame stavať ani na východe, kde je potrebné včas dokončiť rýchlostnú cestu R4, ktorá je súčasťou medzinárodného koridoru spájajúceho sever Poľska s juhom Európy. Realizácia 70 kilometrov dlhého úseku má byť podľa odhadov dokončená do roku 2032. Maďari svoj úsek už dokončili a Poliaci to plánujú na rok 2027. Kvalitné prepojenie s Poľskom je pritom zásadné. Počas posledných rokov sa totiž premenilo na takmer logistickú veľmoc.

„Z pohľadu logistiky sa z Poľska stal kľúčový hráč v regióne. Je to vďaka vládnym programom pre rozvoj ciest a železníc, celkovej modernizácii aj rozvoju intermodálneho prepravného systému,“ vysvetľuje Jakub Trnka, generálny riaditeľ spoločnosti Raben, ktorá má v Poľsku centrálu.

Výziev je viacero, potenciál je ale obrovský

Aby sme sa dostali na „poľskú úroveň“ je potrebné zlepšiť celkovú kvalitu nielen vozoviek, ale aj železníc. „V infraštruktúre sme naozaj trochu zaspali, ako na Slovensku, tak aj v Česku. Z pohľadu ostatných parametrov sme ale v logistike kvalitou služieb na úrovni západnej Európy,“ myslí si Trnka.

Nadnárodná spoločnosť Raben pôsobí celkom v 15 európskych krajinách. Na Slovensku od roku 2008. V krajine prevádzkuje 4 strategicky rozmiestnené pobočky, v ktorých zamestnáva takmer dve stovky osôb. Jedna z týchto pobočiek je v Senci neďaleko Bratislavy, ktorá funguje ako centrála pre celé Slovensko a aktuálne obsluhuje 7 priamych medzinárodných liniek do Česka, Maďarska, Poľska a Rakúska a funguje aj ako prekládkové depo pre viacero medzinárodných liniek s kapacitou prekladiska 2000 paliet denne a ročnou kapacitou 500 tisíc paliet.

Ani v tejto oblasti však infraštruktúra nie je dokonalá. „Hlavným problémom na západe Slovenska je ale stále chýbajúci kompletný diaľničný obchvat hlavného mesta, s napojením križovatky Triblavina na diaľničnú sieť a chýbajúci tunel cez Male Karpaty, ktorý by urýchlil dopravu do Českej republiky a odľahčil prejazd Bratislavou v smere na Maďarsko,“ hodnotí situáciu Jiří Sedláček, International Road Network Director v Raben Group.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok