logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Spolok Na železnicu vyzval vládu splniť sľuby o podpore nákladnej železničnej dopravy

31. januára 2024
Spravodajstvo 0
492
Spolok Na železnicu vyzval vládu splniť sľuby o podpore nákladnej železničnej dopravy

Spolok Na železnicu vyzval vládu splniť sľuby o podpore nákladnej železničnej dopravy

Kľúčom je podľa organizácie zavedenie trvalo nízkej ceny za vyžívanie železničnej dopravnej cesty a podpory pre jednotlivé vozňové zásielky.

Spolok Na železnicu vyzýva vládu splniť sľuby o podpore železničnej dopravy so zámerom presunúť cestnú nákladnú dopravu viac na koľajnice. Kľúčom k tomu je podľa organizácie zavedenie trvalo nízkej ceny za vyžívanie železničnej dopravnej cesty a podpory pre jednotlivé vozňové zásielky. Všetky tieto opatrenia je tiež potrebné zahrnúť do dlhodobej stratégie železničnej dopravy.

„Systém musí byť tak nastavený, aby sa kamióny presunuli z ciest na železnicu. Prioritou musia byť investície do dopravnej infraštruktúry,“ informovala vo štvrtok hovorkyňa spolku Na železnicu Darina Željazkovová.

Nesmú sa zvýšiť poplatky

Ministerstvo dopravy podľa spolku musí dokončiť notifikáciu podpory jednotlivých vozňových zásielok v Európskej únii. Potom bude môcť byť na Slovensku zavedená rovnako ako napríklad v Maďarsku, Poľsku alebo Nemecku. Zásadné je tiež schválenie dlhodobej stratégie podpory železničnej dopravy, ktorá zavedie trvalo nízku a predvídateľnú cenu za užívanie železničnej dopravnej cesty.

„Nesmie sa opakovať situácia z minulého roka, kedy ministerstvo z ničoho nič navrhlo podstatné zvýšenie poplatkov. To by v podstate železničnú dopravu zlikvidovalo. Odborníci varujú, že už teraz začala železničná doprava Slovensko obchádzať,“ upozornila Željazkovová. To sa podľa nej musí s novou vládou zmeniť.

Všetky strany súčasnej vládnej koalície Smeru-SD, Hlasu-SD a SNS sa pred voľbami zaviazali podporovať železničnú dopravu pomocou stabilizácie nízkej ceny za železničnú dopravnú cestu a podporou jednotlivých vozňových zásielok. Tie tvoria systém prepravy železničných nákladov v osobitých vagónoch. Každý z týchto vagónov je jednotlivo pripojený a následne odpojený od súpravy na rôznych železničných staniciach.

Diaľnice sú preplnené

Tento druh prepráv svojou povahou priamo konkuruje cestnej nákladnej doprave najmä v regiónoch. Podľa železničiarov je to najlepší nástroj, ako previesť kamiónovú dopravu na železnice a zabrániť preplnenosti slovenských ciest a diaľnic. Podľa prepočtov je možné presunúť jeden milión jázd kamiónov ročne.

Spolku Na železnicu sa nepáči, že Železnice Slovenskej republiky, ktoré sú manažérom infraštruktúry, od začiatku roka určili cenu za užívanie železnice iba na tri mesiace vopred.

„Železnice potrebujú stabilitu. Cena dopravy sa nemôže tak často meniť. Dúfame, že je to naposledy, čo sme v takomto provizóriu. Očakávame, že sa k tomu ministerstvo dopravy postaví čelom a cena bude oznámená minimálne do konca roka, ideálne aj na dlhšie,“ dodala Željazkovová.

Železničná doprava dlhodobo stagnuje

Spolok Na železnicu sa snaží predchádzať dopravným kolapsom na Slovensku. Preto dlhodobo navrhuje presúvať prepravu tovaru z kamiónovej dopravy na železničnú nákladnú dopravu.

Upozorňuje na to, že železničná doprava na Slovensku dlhodobo stagnuje a v súčasnosti sa po koľajniciach prepraví menej ako 19 % z celkového objemu dopravy. Tým Slovensko výrazne zaostáva za okolitými krajinami aj za celou Európou.

Zdroj: SITA

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok