logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Kongres Samoška: Automatizácia a digitalizácia obchodu

6. marca 2024
Spravodajstvo 0
924
Kongres Samoška: Automatizácia a digitalizácia obchodu

Kongres Samoška: Automatizácia a digitalizácia obchodu

Za posledných niekoľko rokov sa obchod veľmi zmenil a priniesol nové výzvy a príležitosti. Zákazníci dnes očakávajú rýchly nákup v modernom prostredí, a preto sa odborný program 22. kongresu Samoška ponesie v duchu témy automatizácie a digitalizácie obchodu. Využite jedinú tohtoročnú príležitosť, keď sa na jednom mieste stretnú zástupcovia slovenského obchodu! Kongres sa už tradične koná pod záštitou Zväzu obchodu SR a úvodným príhovorom ho otvorí jeho prezident Filip Kasana.

Ak chce obchodník na trhu uspieť, musí sledovať trendy a reagovať na meniace sa potreby zákazníkov. Tí dnes očakávajú pohodlný a rýchly nákup v príjemnom, modernom prostredí a v čase, ktorý im vyhovuje. A práve na nich cieli nový typ automatizovaných predajní, ktoré sa v súčasnosti presadzujú v okolitých krajinách a prvé lastovičky sa začínajú objavovať už aj na Slovensku. Nie je to samozrejme plošný recept na úspech. Pre „obchod na rohu“ bude stále dôležitý sociálny aspekt nákupu a ústretový personál. Tento súčasný fenomén však okrem iného ukázal, že bez modernizácie predajní smerom k digitalizácii a udržateľnosti to dnes už nepôjde. Umožňuje totiž kvalitnejší servis pre zákazníkov, úsporu nákladov a vyššiu efektivitu procesov aj práce so zamestnancami.

Nahradia predavačov roboti?

Tému kongresu neotvorí nikto kvalifikovanejší ako počítačový vedec a futurista Martin Spano. Ako môžu obchodníci vďaka digitalizácii a automatizácii svoju prácu zefektívniť a v ktorých oblastiach nájde uplatnenie umelá inteligencia? Ako nové technológie ovplyvnia trh práce a ktoré zručnosti budú žiadané? Aký dopad majú na sociálny aspekt obchodu? Znamená digitálna revolúcia koniec osobného kontaktu v predajni?

Na zákazníkov, očakávajúcich pohodlný a rýchly nákup kedykoľvek, cielia automatizované obchody, ktoré sa v súčasnosti presadzujú v okolitých krajinách. Aké sú ich výhody a nevýhody? Ako sa odlišujú plne automatizované a hybridné predajne? Pre aký typ prevádzky a do akého prostredia sú vhodné? Ako sa riešia incidenty a krádeže, napríklad v rizikovom mieste, akým sú samoobslužné pokladnice? Zistite od Mareka Šípa, konateľa spoločnosti ArrowSys, a Jakuba Jeřábka, business & project team directora Novum Global, aká je situácia v Českej republike, kde dnes funguje viac ako 60 takýchto predajní. Vypočujte si skúsenosti jedného z prvých prevádzkovateľov na Slovensku, majiteľa predajne Včielka Mája.

Budúcnosť obchodu sa odohráva už dnes

Modernizácia predajní, automatizácia, digitalizácia, práca s dátami… To všetko sa v posledných rokoch stáva nielen nadstavbou, ale základným kameňom rozvoja a udržateľnosti obchodu. Žijeme v dobe, v ktorej nové technológie pretvárajú spôsob, akým nakupujeme a predávame a tiež ako s obchodom komunikujú zákazníci. O tom, ako môžu obchodníkom pomôcť nové nástroje a stratégie uspieť v konkurenčnom boji a taktiež naplniť očakávania novej generácie digitálne zdatných zákazníkov, budú diskutovať Alan Fiebig, obchodný riaditeľ NRSYS, Jaroslav Klein, CEO a hlavný analytik Kaso Technologies, Martin Kozák, výkonný riaditeľ spoločnosti Labaš, a Michal Švrček, riaditeľ sekcie IT a služieb Coop Jednoty Slovensko.

Ako nakupuje slovenský zákazník v dobe inflácie: menej, lacnejšie, inde a inak

Dáta spoločnosti NIQ, ktoré odprezentujú retailer services director CZ/SK/HU Pavol Zajac a senior consultant Júlia Klukanová, ukážu vývoj cien predávaného tovaru v Slovenskej republike a ponúknu porovnanie s inými krajinami. Priblížia reakcie Slovákov na zvyšujúce sa ceny v obchodoch.

O akých úsporných stratégiách hovoria zákazníci a ako sa skutočne správajú? Ako sa darí konkrétnym produktovým kategóriám v jednotlivých predajných formátoch a aké sú špecifiká tradičného trhu? Akú rolu v týchto predajniach hrajú privátne značky? Tiež sa dozviete, ako v dobe poklesu objemu predaja a znižujúceho sa počtu transakcií pritiahnuť zákazníka, aby nakúpil konkrétny produkt. Chýbať nebudú ani informácie o tom, ako sa darí jednotlivým predajným formátom a ako sa vyvíja počet obchodov v Slovenskej republike.

Príbehy úspešných maloobchodníkov vo videoreportážach

Chýbať nebudú ani obľúbené videoreportáže, v ktorých prevádzkovatelia niekoľkých predajní umožnia nahliadnuť do zákulisia svojho podnikania.

Bezobalový obchod Lukáša Majerníka s názvom Košická Špajza sa vysporiadal s komplikáciami, ktoré v uplynulých rokoch priniesol covid a súvisiace opatrenia, a naďalej prináša zákazníkom kvalitné, zdravé a ekologicky balené potraviny.

Príbeh predajne U Ňaňa siaha už niekoľko generácií dozadu, keď sa rodina súčasného majiteľa Mareka Žilinca začala venovať poľnohospodárstvu. Dnes majú v Ivachnovej otvorenú modernú prevádzku spojenú s pekárňou a mäsovýrobou, kde dodávajú kvalitné mäso z vlastnej farmy.

Majiteľ menšej rodinnej predajne Potraviny Mihaiela na najväčšom prešovskom sídlisku Sekčov Richard Šarkozy sa podelí o to, akým výzvam musel po otvorení obchodu čeliť a aký dôležitý je aj v dnešnej dobe osobný prístup k zákazníkom.

Sprievodný program ponúkne exkurziu do predajní aj večierok

Pre záujemcov je v stredu popoludní pripravená exkurzia do predajní. Nadviaže na ňu večerná párty. Tá ponúka skvelú príležitosť stretnúť kolegov z odboru či nadviazať nové obchodné kontakty neformálnej a príjemnej atmosfére. O zábavu sa postará kapela Sendreiovci.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok