logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Počet zákazníkov internetových obchodov sa vracia na rekordné úrovne

25. marca 2024
Spravodajstvo 0
369
Počet zákazníkov internetových obchodov sa vracia na rekordné úrovne

Počet zákazníkov internetových obchodov sa vracia na rekordné úrovne

Po poklese množstva ľudí, ktorí využívajú služby internetových obchodov v roku 2022, sa ich počet začal opäť zvyšovať a priblížil sa k rekordným hodnotám z obdobia pandémie. Na internete nakupuje až 80 % ľudí na Slovensku, pričom takmer polovica z nich pravidelne. Vyplýva to z pravidelného prieskumu E-shopper Barometer spoločnosti DPD.

Na rozdiel od klesajúceho trendu vo viacerých európskych krajinách, sa na Slovensku dynamika nákupov na internete vracia na úroveň z roka 2021. V roku 2023 nakupovalo online až 80 % Slovákov, pričom rok predtým využívalo služby e-shopov 74 % ľudí na Slovensku. Množstvo on-line zákazníkov sa tak priblížilo k rekordnej úrovni z obdobia pandémie v roku 2021, kedy na internete nakupovalo až 81% ľudí na Slovensku. Takmer každý druhý z nich (48 %) pritom v prieskume uviedol, že na internete nakupuje pravidelne.

Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 % všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia viac ako 18 percent všetkých svojich nákupov online, a mesačne nakupujú v e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát. Až 2/3 Slovákov na internete nakupuje najmä oblečenie a módu (69 %), nasleduje kozmetika (58 %) a obuv (52 %).

Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred kamenným je viacero. Až 8 z 10 ľudí uvádza, že vďaka tomu šetria čas a 2 z 3 hovoria, že využívanie internetových obchodov výrazne znižuje stres z nakupovania. Pre 67 % ľudí je nakupovanie na internete natoľko pohodlné, že ho využívajú stále viac a to aj napriek tomu, že tovar musia niekedy vrátiť. Väčšina ľudí tiež uvádza (64 %), že na internete vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.

Slováci nakupujúci na internete sú veľmi citliví na cenu. Až pre 73 % z nich je cena najdôležitejším faktorom pri nákupnom rozhodovaní a 2 z 3 nakupujúcich využívajú veľké zľavy a sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí si je ochotných priplatiť za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu. Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný popis tovaru. Naopak, od nákupu ich odrádzajú zlé názory ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby požadovaného tovaru.

Pri doručovaní chcú mať ľudia na výber viacerých možností, dôležité je tiež doručenie na druhý deň po objednávke a možnosť v prípade potreby presmerovať balík na iné miesto. Pravidelní zákazníci internetových obchodov bežne využívajú viac miest, kam si nechajú balík poslať. Stále najčastejšie na tento účel využívajú domácu adresu (68 %), význam doručovania domov však postupne klesá. Výraznejšie vzrástla obľuba odberných miest, ktoré využíva 51 % ľudí a samoobslužných boxov (31 %).

„Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú pohodlnejšiu a častokrát príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich potreby,“ hovorí generálny riaditeľ DPD na Slovensku Peter Pavuk.

Prieskum E-shopper Barometer 2023 sa realizoval v 22 európskych krajinách na celkovej vzorke 24 233 respondentov vo veku od 18 do 70 rokov. Na Slovensku sa prieskumu zúčastnilo 1 009 respondentov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok