logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

Tunel Višňové má byť prejazdný už na budúci rok. Pomohol by aj logistike

26. júna 2024
Doprava 0
2281
Tunel Višňové má byť prejazdný už na budúci rok. Pomohol by aj logistike

Tunel Višňové má byť prejazdný už na budúci rok. Pomohol by aj logistike

Tlak na čo najskoršie otvorenie tunela Višňového je opodstatnený, najmä z dôvodu rizika pádu skál popod Strečnom. Višňové môže konečne zapečatiť obávaný nehodový úsek, ukončiť pravidelné zápchy a zlepšiť podnikanie v regióne.

Tunel Višňové sa začal stavať pred 26 rokmi. Nastalo niekoľko prestávok z dôvodu nedostatku peňazí, prerušených tendrov alebo technických problémov. Minister dopravy Jozef Ráž avizuje dokončenie tunela už budúci rok.

Najprv sa otvorí pravdepodobne len jedna rúra v smere na Žilinu. Dôvodom je tektonický zlom v južnej rúre. „Aj zjednosmernenie Strečna nám stále umožní vytvoriť ochranné pásmo na padanie skál a aj nato, aby sa paralelne dali robiť sanačné práce na strečnianskom brale,“ vysvetľuje šéf rezortu dopravy. Postupne sa budú rozširovať oceľové sieťové systémy v rôznych úrovniach brala a zároveň bude prebiehať čistenie starších sieti, aby sa odťažili a zabezpečila sa ich funkčnosť.

Koniec obávaného úseku popod Strečno

Mnoho vodičov už dlhé roky desí úsek popod Strečnom, najmä z dôvodu relatívne častých dopravných nehôd. Posledný prehľad nehodových úsekov na cestách v Žilinskom kraji, ktorý vydáva Krajské riaditeľstvo policajného zboru v Žiline (KRPZ), radí úsek medzi začínajúci za Domašínskym meandrom a končiaci pred ľavotočivou zákrutou pri vjazde do železničných tunelov v smere ZA-MT za nehodový.

„V úseku bolo v hodnotenom období zaznamenaných 6 dopravných nehôd pri ktorých boli 4 osoby ľahko zranené,“ informuje Gabriela Kremeňová, hovorkyňa KRPZ Žilina. Finálne otvorenie obidvoch rúr tunela Višňové môže konečne zapečatiť rizikový úsek popod Strečnom, v ktorom navyše hrozí pád skál. „Vzhľadom k tomu, že sa doprava presunie na smerovo rozdelenú diaľnicu, očakáva sa významný pokles dopravnej nehodovosti, najmä vážnych dopravných nehôd, ktoré sa vyskytujú na smerovo nerozdelených cestách,“ hovorí Eva Žgravčáková z Národnej diaľničnej spoločnosti.

Logistickým firmám tunel zrýchli prepravu

Cesta medzi Martinom a Žilinou by sa mala skrátiť približne o 15 minút. Sprevádzkovanie tunela Višňové umožní logistickému sektoru oveľa vyššiu spoľahlivosť a presnosť zásielok v rámci využitia cestnej dopravy.

„Vodič kamiónu môže denne jazdiť maximálne 9 hodín a zároveň po každých 4,5 hodinách jazdy musí vykonať 45 minútovú bezpečnostnú prestávku, bez ohľadu na to koľko km prešiel. Každá zápcha teda skracuje jeho dennú prejdenú vzdialenosť. Tunel Višňové zrýchli dodacie lehoty na trase Košice – Žilina/Bratislava. Keďže sa v Žiline aj Košiciach sťahujeme do nových a väčších skladov, otvorenie tunela nám výrazne pomôže,“ vysvetľuje Jakub Trnka, generálny riaditeľ Raben Logistics Slovakia.

Okrem dopravných nehôd je úsek popod Strečnom známi častými kolónami. „Nárast dopravy vedúci k dopravným kongesciám evidujeme pred dňom pracovného pokoja a začiatkom prázdnin v smere od Žiliny do Martina v poobedných hodinách a rovnako v posledný deň pracovného pokoja v smere od Martina do Žiliny,“ objasňuje Kremeňová.

Vodič Peter jazdí z Martina do Žiliny kvôli práci už 27 rokov. „Časté ranné a poobedné zápchy ma donútili kúpiť si motorku. Dostať sa domov predovšetkým v piatok poobede je bez nej naozaj trápenie. Tesne po mojom nástupe do práce sa začala výstavba a je neuveriteľné, že po toľkých rokoch tunel stále nie je spojazdnený. To, že ministerstvo avizuje otvorenie budúci rok považujem za úsmevné,“ konštatuje.

Budovanie infraštruktúry vnímajú investori pozitívne

Budovanie infraštruktúry láka nových investorov na Slovensko. „Potenciálni aj etablovaní investori vnímajú kontinuálne budovanie infraštruktúry na Slovensku veľmi pozitívne. Kvalitná infraštruktúra, a nielen cestná, patrí k dôležitým faktorom pre firmy z hľadiska času aj nákladov na logistiku,“ hovorí Simona Čerešníková zo Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu.

Dostavba Višňového môže zohrať kľúčovú rolu. Niektorí investori aktuálne zvažujú príchod do žilinského regiónu, kde prinesú nové pracovné miesta. „Aktuálne pracujeme v agentúre na 69-tich rozpracovaných projektoch, pričom niektoré z nich, v prípade, že si vyberú Slovensko, zvažujú umiestnenie svojho projektu o.i. aj v Žilinskom kraji,“ dodáva Čerešníková.

„Presťahovaním sa do nových a väčších skladov budeme môcť efektívnejšie uspokojovať potreby našich odberateľov a zároveň prinesieme nové pracovné príležitosti do žilinského regiónu,“ dodáva Trnka z Raben Logistics Slovakia. Podľa hovorkyne Žilinského kraja Eve Lacovej sa rozširuje a zároveň vytvára nové pracovné miesta aj CT Park Žilina pri letisku, zaoberajúci sa projektovaním a výstavbou nehnuteľností.

text: Norbert Hoferica, foto: visnovebude.sk

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok