logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • S rastúcimi nákladmi na zabezpečenie a prevádzku cestnej nákladnej flotily rastie potreba...
  • Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani...
  • Dunajská Streda sa stáva jedným z najvýznamnejších logistických uzlov strednej Európy. Nová...
  • Bratislavské letisko zaznamenáva najlepšie hospodárske výsledky za 16 rokov. Letisková...

Pri zvyšovaní odolnosti dodávateľského reťazca treba mať proaktívny prístup

8. júla 2024
Spravodajstvo 0
374
Pri zvyšovaní odolnosti dodávateľského reťazca treba mať proaktívny prístup

Pri zvyšovaní odolnosti dodávateľského reťazca treba mať proaktívny prístup

DHL vo svojej novej správe o trendoch predstavuje štyri možnosti pre zvýšenie odolnosti dodávateľských reťazcov firiem. Vypracovanie komplexnej definície diverzifikácie dodávateľského reťazca je súčasť proaktívneho prístupu, ktorý nanovo definuje priemyselné štandardy.

Vzhľadom na najnovší vývoj, ako sú napríklad geopolitické krízy, spoločnosti čoraz viac zameriavajú svoju pozornosť na diverzifikáciu svojich dodávateľských reťazcov. Napriek tomu dodnes neexistuje jasná definícia a komplexný model tohto procesu. Spoločnosť DHL spolu s poprednými akademikmi prijala túto výzvu tým, že v aktuálnej správe DHL o trendoch s titulom “Supply Chain Diversification“ predstavuje novú definíciu a mnohostranný model.

Diverzifikácia dodávateľského reťazca sa musí uskutočňovať proaktívne, pričom spoločnosti integrujú jednu alebo viac dimenzií do svojich dodávateľských reťazcov, aby minimalizovali riziko. Patria sem multishoringové dodávateľské siete (zložené z rôznych interných alebo externých poskytovateľov služieb v rôznych krajinách na základe ich jedinečných výhod), multisourcing (spolupráca s viacerými dodávateľmi, ktorí si navzájom konkurujú), paralelné spôsoby dopravy a súbežné alebo redundantné logistické operácie. Okrem toho správa obsahuje konkrétne príklady zákazníkov, ktoré môžu spoločnosti použiť na posúdenie stupňa diverzifikácie a vypracovanie vhodných stratégií.

„Udalosti posledných rokov jasne ukázali, aká dôležitá je odolnosť dodávateľských reťazcov a zodpovedajúcim spôsobom prispôsobiť globálnu dodávateľskú sieť. V DHL chceme podporovať našich zákazníkov v tom, aby zostali odolní udržateľným spôsobom tým, že ponúkame riešenia šité na mieru, zdieľame s nimi osvedčené postupy a podporujeme iniciatívy spolupráce,“ zdôrazňuje Katja Buschová, obchodná riaditeľka a vedúca oddelenia DHL Customer Solutions & Innovation.

„Najnovšia správa DHL Trend Report zdôrazňuje náš cieľ stanoviť trendy dodávateľského reťazca, ktoré pomôžu posilniť nielen našich zákazníkov, ale aj podniky vo všetkých odvetviach. Spoločnostiam poskytujeme najnovšie výsledky výskumu, naše odborné znalosti, nástroje a logistické riešenia. To im umožňuje posilniť ich odolnosť, podporiť ich agilitu, zlepšiť udržateľnosť a zvýšiť ich konkurenčnú výhodu,“ dodáva Klaus Dohrmann, viceprezident a

vedúci výskumu trendov a inovácií v DHL Customer Solutions & Innovation.

Názorný model dimenzií pre diverzifikáciu dodávateľského reťazca

V novom modeli, ktorý spoločnosť DHL vyvinula v spolupráci s emeritným profesorom Richardom Wildingom, OBE, jedným z popredných svetových odborníkov na logistiku a riadenie dodávateľského reťazca, sú predstavené štyri rozmery diverzifikácie dodávateľského reťazca.

Dimenzia 1 – Multishoring: Táto dimenzia zahŕňa rozdelenie výrobných a dodávateľských závodov do rôznych regiónov alebo krajín, aby sa minimalizovali výrobné riziká. Zahŕňa to aj zvyšovanie výrobných kapacít a využívanie rovnakých dodávateľov na rôznych miestach výroby.

Dimenzia 2 – Výrobná a dodávateľská sieť: Rozšírenie siete o nadbytočných dodávateľov a výrobné kapacity na riadenie finančných a prevádzkových rizík.

Dimenzia 3 – Druhy dopravy: Súčasné používanie viacerých dopravných prostriedkov pokrývajúcich všetky segmenty dopravy vrátane prvej míle, diaľkovej a poslednej míle s cieľom diverzifikovať trasy a minimalizovať riziko narušenia.

Dimenzia 4 – Logistické operácie: Rozšírenie logistickej infraštruktúry o ďalšie funkcie, ako sú logistické uzly, sklady alebo distribučné centrá. To môže znamenať, že spoločnosti vytvoria voľné kapacity v blízkosti a outsourcujú určité logistické činnosti z dôvodov diverzifikácie.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok