logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike

25. marca 2025
Doprava 0
536
Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike

Zmení sa stratégia firiem po upokojení situácie v Suezskom prieplave? Prečo sa predlžuje intermodálna preprava loďami a železnicou? Presunú spoločnosti výrobu do bezpečnejších lokalít a nastane rozmach nearshoringu? Odpovedajú experti spoločnosti Kuenha+Nagel.

Turbulentný vývoj v Spojených štátoch amerických, Ázii, ale aj v Európe a na Slovensku, núti logistické spoločnosti k opatrnosti. Lokálne pobočky musia reagovať na zmeny, napríklad transakčná daň sa premietne do optimalizácie platieb a doby splatnosti faktúr.

Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel

„V tomto roku tiež očakávame navýšenie ceny mýta, čo budeme musieť premietnuť do cien pre zákazníkov. Evidujeme tiež čoraz viac ich požiadaviek na alternatívne a zelenšie možnosti prepravy,“ konštatuje Lucia Slimák, Manažérka cestnej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku.

V súčasnosti ešte nemožno dostatočne presne predpovedať, aké konkrétne dopady budú mať na využívanie rôznych druhov prepravy mýto, ale aj rôzne clá, sankcie alebo tzv. nearshoring. Už dnes mnohé spoločnosti obchádzajú niektoré územia, štáty a prieplavy, čím sa preprava tovaru predlžuje a predražuje. Významný vplyv má práve situácia v Suezskom prieplave, vďaka ktorej sa dodacie lehoty predlžujú o celé týždne. Lode z Ázie putujúce do Európy musia oboplávať celú Afriku.

Nákladná doprava vykázala v treťom štvrťroku pokles výkonov

„Každá spoločnosť má svoju obchodnú stratégiu, a teda nemožno zovšeobecniť dopady globálne. Aj pred decembrom 2024, kým bola situácia v oblasti Suezského prieplavu normálna, spoločnosti fungovali na rôznych obchodných modeloch. Domnievam sa, že opätovné otvorenie Suezského prieplavu nebude mať pre výrobné firmy zásadný vplyv z pohľadu lokality, ale skôr z pohľadu efektívneho logistického prepojenia oblasti nákupu a konečného dodania,“ uvádza Jana Mošovská, Manažérka námornej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku a dopĺňa: „Dôležitejšou zmenou ako situácia v prieplave je nové preskupenie námorných aliancií od februára 2025, s tým súvisiace nastavenia nových námorných servisov, prepravných časov a rotácií lodí na globálnych linkách.“

Niektoré spoločnosti predsa len presúvajú výrobu a svojich dodávateľov geograficky bližšie, aby neboli tak ovplyvnené výkyvmi v preprave, sankciami a clami, právnymi, ekonomickými či inými rizikami.

„Z nášho pohľadu nepredpokladáme rast nearshoringu porovnateľný s rokmi počas tvz. „doby offshoringu“. V prospech nearshoringu, a teda v prospech zvýšeného dopytu po industriálnych nehnuteľnostiach, hrajú nižšie transportné náklady a zmierňovanie vyššie spomenutých rizík. V neprospech však výrazne hovorí rast miezd a dostupnosť respektíve nedostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily. Pre efektivitu kontraktnej logistiky sú to významné faktory,“ hovorí Rastislav Jány, Manažér kontraktnej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku.

Okrem námornej prepravy vznikajú oneskorenia vďaka dlhodobým výlukám na dôležitých železničných trasách, najmä v Slovinsku a Nemecku, čo má vplyv aj na intermodálnu prepravu.

„Dopady sú skutočne negatívne. Celý úsek z prístavu a do prístavu komplikujú hlavne obmedzené kapacity v priepustnosti železničnej infraštruktúry a nekoordinované výluky na tratiach, ktoré pretrvávajú už od roku 2024. Prepravný čas tovarov z a do prístavu je z týchto dôvodov náročné plánovať a zdržania sú často výrazné. Žiaľ neexistuje adekvátna alternatíva prepravy, čiastočne ňou môže byť využitie priamych ťahačov. My pre zmiernenie dopadov vzniknutej situácie robíme maximum a snažíme sa byť čo najčastejšie v kontakte s našimi klientami,“ konštatuje Jana Mošovská.

Súvisiace články:

Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel Nákladná doprava vykázala v treťom štvrťroku pokles výkonov Kuehne+Nagel upozorňuje na dôležité zmeny v námornej doprave
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.