logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...
  • Združenie ČESMAD Slovakia upozorňuje, že od 1. júla 2025 sa nielen zvyšujú sadzby mýta, ale...
  • Trh s priemyselnými nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe (CEE) vstúpil do roku 2025 so...

Kuehne+Nagel: Čo všetko vplýva na prepravné časy v námornej doprave?

21. mája 2025
Doprava 0
211
Kuehne+Nagel: Čo všetko vplýva na prepravné časy v námornej doprave?

Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani dopravením do prístavu načas sa navyše preprava nákladu nekončí, zdržania môžu vzniknúť aj na železnici.

Približne 80 % celosvetovej prepravy nákladu zabezpečuje námorná doprava. Kuehne+Nagel verí, že zmeny v námorných alianciách, ktoré sa udiali vo februári 2025, by mali mať pozitívny vplyv na námornú prepravu. Najväčšie námorné spoločnosti majú totiž ako jeden z hlavných cieľov pre tento rok zlepšiť spoľahlivosť prepravných časov až na 90%. To by v kladnom zmysle ovplyvnilo celý priebeh prepravy. Po mori .

Kuehne+Nagel upozorňuje na dôležité zmeny v námornej doprave

Dopyt po námornej preprave v roku 2025 len veľmi pomaly stúpa a zatiaľ nedosiahol maximálny počet prepravných kapacít. Dopravcovia sa zároveň nechcú plaviť s poloprázdnymi loďami, teda s voľnou kapacitou, a realizujú napríklad tzv. blank sailing (zrušia plánovanú plavbu, alebo zastávku v plánovanom prístave), čím sa snažia vyrovnať voľné kapacity s dopytom.

Vplyvy na čas prepravy počas plavby

Loď s nákladom je počas celej plavby vystavená rôznym vplyvom. Nevyspytateľné je najmä počasie, stále nie bezpečný Suezský prieplav, ale zdržanie môžu spôsobiť aj hĺbkové colné kontroly alebo nestabilná geopolitická situácia. Napätá situácia v Suezskom prieplave alebo štrajky v Severnej Amerike môžu spôsobiť meškania v trvaní od dní do niekoľkých týždňov.

Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike

Každá nákladná loď prechádza množstvom bodov, terminálov a prístavov. Stačí, ak sa len jeden z údajov o prechode lode bodom záujmu nedostane na stránku lodiara, a už to vytvára nepresnosti. „Aby sme predišli nezrovnalostiam, monitorujeme lokáciu lode na základe údajov z viacerých dôveryhodných zdrojov. Každý údaj overujeme. Cieľom je, aby informácie pre našich klientov v prostredí myKN boli čo najpresnejšie a najaktuálnejšie, pričom presnosť má prioritu pred rýchlosťou zverejnenia. Dôležité pre klientov sú čo najpresnejšie predpokladané časy príchodu do cieľového prístavu,“ vysvetľuje Jana Mošovská, National Sea Logistics Manager (Manažérka námornej logistiky v Kuehne+Nagel na Slovensku) a odporúča náklad vždy poistiť s ohľadom na jeho skutočnú hodnotu.

Pre klienta a náklad sa preprava v prístave nekončí

V prístavoch môžu vzniknúť tzv. congestion (dopravné preťaženie, zápcha, nahromadenie) a deje sa to vtedy, ak do prístavu prichádza naraz veľké množstvo kontajnerových lodí a nie je možné všetky v krátkom čase vyložiť. Za posledný štvrťrok je pod takýmto tlakom prístav Hamburg, Koper, ale aj Antverpy a Rotterdam. O niečo lepšie sú na tom prístavy Bremerhaven, Trieste a Gdansk.

Je potrebné počítať aj so zdržaniami na úsekoch medzi prístavom a Slovenskom, a to v oboch smeroch.Mnohé železničné trate naprieč Európou sú zastarané a s nedostatočnou kapacitou. Ich modernizácia je nevyhnutná, ale ako nutný sprievodný jav sú časté a dlhé výluky. Netrpezlivo sa očakáva napríklad dokončenie rozšírenia železničnej trasy Koper – Divača, ktorá je jednou z priorít EÚ pri budovaní prístupu k moru v južnej časti Európy. Kuehne+Nagel očakáva tiež náročné leto 2025, nakoľko už bola avizovaná výluka pred prístavom Hamburg. To od začiatku júla ovplyvní významnú časť železničných prepravných kapacít a časy prepravy.

Prepravné časy a najmä ceny námornej prepravy nákladu sa menia neustále. K stabilizácii zatiaľ nedochádza, a to aj z dôvodu náhleho zavádzania vysokých importných ciel do USA z viacerých významných importných oblastí.

Súvisiace články:

Kuehne+Nagel upozorňuje na dôležité zmeny v námornej doprave Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel Spoločnosť Kuehne+Nagel v treťom štvrťroku 2024 navýšila zisk
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok