logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

E-shop s oblečením Factcool sa v rámci reštrukturalizácie presúva z vlastných skladov do fulfillmentu

28. októbra 2025
Spravodajstvo 0
323
E-shop s oblečením Factcool sa v rámci reštrukturalizácie presúva z vlastných skladov do fulfillmentu

Factcool, jeden z najväčších domácich e-shopov s oblečením, obuvou a doplnkami pokračuje v procese reštrukturalizácie, o ktorú firma FC ecom ako prevádzkovateľ e-shopov Factcool a Bezvasport požiadala v apríli tohto roka. Súčasťou tohto procesu je aj kľúčové strategické rozhodnutie presunúť skladovanie tovaru a kompletnú logistiku zásielok smerujúcich k zákazníkom z vlastných skladov do externého fulfillmentu.

Kľúčovým partnerom Factcoolu sa stal slovenský iSklad, ktorý je jedným z technologicky najvyspelejších fulfillmentových centier v strednej Európe a aktuálne ponúka služby pre približne 150 malých aj veľkých e-shopov, vrátane značiek ako sú Zajo, Eyerim, Shooos alebo Victoria’s Secret. iSklad naskladnil tovar Factcoolu v septembri a zároveň začal jeho objednávky baliť a posielať zákazníkom na Slovensku a v 9 ďalších európskych krajinách.

Continental rozširuje regionálne distribučné centrum pri Bratislave

Factcool je jedným z najobľúbenejších slovenských e-shopov, ktorý expandoval aj do zahraničia a v roku 2023 jeho tržby medziročne vzrástli z 52 miliónov na 80,1 mil. eur. Podobne ako Dedoles a niektorí ďalší e-commerce hráči, aj Factcool čelil následnej korekcii dopytu od zákazníkov, ktorá nasledovala po výraznom raste počas pandémie. K nej sa pridal aj tlak inflácie, vstup viacerých zahraničných marketplaceov na slovenský trh a zvýšenie nákladov na reklamu a marketing.

„Factcool na výrazný rast dopytu reagoval agresívnou expanziou. V jej priebehu však prišlo k zásadnej zmene trhového prostredia a príchodu nových konkurentov ako je Temu, Shein a Trendyol. To prinieslo zásadné zvýšenie cien a nárast nákladov na marketingové aktivity. Vďaka dôvere zákazníkov a opätovnému rastu e-commerce Factcool dokáže opätovne rásť, v procese reštrukturalizácie je však dôležité kontrolovať náklady. V roku 2023 sme zamestnávali 162 ľudí a vlastný sklad s energiami a odpismi techniky generoval vysoké fixné náklady, bez ohľadu na skutočný objem objednávok,“ vysvetľuje Factcool.

V skladoch už cítiť sezónny dopyt po pracovníkoch

Fulfillmentové partnerstvo a presun do iSkladu pre Factcool znamenajú prechod na model variabilných nákladov. Náklady na vyskladnenie budú odzrkadľovať reálne odoslaný počet objednávok v daný mesiac, poplatky za skladový priestor zas skutočný objem zásob. Zásadné to bude práve počas blížiacej sa špičky pred Vianocami a počas Black Friday, ale hlavne po nej, kedy sa počet objednávok opäť zníži, no ruka v ruke s ním okamžite klesnú aj náklady na logistiku.

Bolestivý krok v podobe prepúšťania

„Zmena prevádzkového modelu prináša aj redukciu počtu pracovných miest vo vlastnom sklade. Presun k technologicky pokročilejšiemu riešeniu a automatizácii je nevyhnutným krokom nielen k ozdraveniu spoločnosti, ale tiež udržaniu pracovných miest v ostatných oddeleniach ako je marketing, nákup, financie či zákaznícka podpora. Ide o obeť, ktorú teraz musíme podstúpiť pre prežitie a budúci rozvoj,“ dopĺňa Factcool.

Fulfillmentové centrum iSklad ponúka v Senci 23 000 m2 skladovej plochy. Od zvyšku fulfillmentov sa vyznačuje vysoko automatizovaným skladom, v ktorom aktuálne operuje 48 robotov. iSklad na nákup a vývoj tejto technológie použil investíciu vo výške 3 miliónov eur, ktorú v roku 2022 získal prostredníctvom crowdfundingovej platformy Crowdberry. Medzi jeho zákazníkov aktuálne patria e-shopy ako sú Zajo, Eyerim, Shooos alebo Victoria’s Secret.

“Presun tovaru zo skladov Factcool do iSkladu bol jedným z najväčších e-commerce projektov na Slovensku. Viac ako 70-tisíc jedinečných položiek a spolu takmer 700-tisíc produktov dokázali oba tímy presunúť za približne 6-týždňov, to všetko za plnej prevádzky a popri odosielaní vytvorených objednávok zákazníkom,” uviedol Boris Heger, COO iSkladu.

Malým e-shopom fulfillment znižuje náklady na doručovanie, najväčších hráčov chráni pred rizikom, ktoré ohrozilo aj Factcool.

„Éra, kedy sa očakávalo, že e-shop, ktorý bude excelovať vo všetkom – od marketingu a budovania značky až po nákup, skladovanie a distribúciu, už skončila. V silnejúcom konkurenčnom prostredí je kľúčom k prežitiu maximálna efektivita. iSklad rieši logistické výzvy s pomocou softvéru, automatizácie a dát,“ vysvetľuje Alexander Jančo, Business development director v iSklade a dopĺňa: „Náklady e-shopu sú u nás priamo viazané na skutočnú aktivitu e-shopu, teda reálne spracované objednávky. Factcool, ale aj ostatní naši partneri, sú tak prirodzene chránení voči sezónnym výkyvom v tržbách, čo výrazne znižuje riziko ich podnikania. Vďaka vysokej automatizácii môžu expandovať aj bez riskantných investícií do vlastných skladov a personálu, ktoré v prípade náhleho poklesu zostanú zbytočným fixným nákladom ohrozujúcim celé ich podnikanie,“ vysvetľuje výhody fulfillmentu Jančo.

Súvisiace články:

Continental rozširuje regionálne distribučné centrum pri Bratislave V skladoch už cítiť sezónny dopyt po pracovníkoch Top investičným transakciám na slovenskom realitnom trhu vlani dominovala logistika Roboty v skladoch aj pri cestách. Ako je Slovensko pripravené na digitálnu transformáciu?
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.