logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

DACHSER zásobuje stavbu najväčšej solárnej elektrárne na svete

23. septembra 2015
Doprava 0
1744

Solárne elektrárne predstavujú jeden z najprogresívnejších spôsobov výroby elektrickej energie. Moderné technológie dnes už umožňujú energiu zo slnka nie len získavať, ale aj dočasne uskladniť, takže dodávka energie zo solárnej elektrárne nemusí byť prerušená v čase nepriaznivých slnečných podmienok. Na tento účel slúži zmes solí – dusičnanu sodného a dusičnanu draselného, ktoré sú schopné absorbované teplo zo slnka akumulovať a neskôr ho zasa uvoľniť. Práve na takomto princípe bude fungovať aj nová solárna elektráreň, ktorá sa stavia v blízkosti mesta Ouarzazate v južnom Maroku ako súčasť projektu Noor. Na ploche viac než 3000 hektárov vyrastú štyri elektrárne, ktoré budú schopné dodávať až 560 megawattov výkonu ročne, a to už o dva roky. Spustenie solárneho komplexu Noor 1 do prevádzky je plánované už na tento rok. Po dokončení bude komplex elektrární vyrábať čistú energiu pre viac ako 1,2 milióna ľudí a ušetrí až 800 000 ton emisií CO2 ročne.

Množstvo výziev

Ambiciózny projekt sa na svojom začiatku boril s celým radom problémov a vyzeralo to, že je odsúdený na zánik. Po počiatočných ťažkostiach sa projekt napokon predsa len rozbehol, no i dnes predstavuje pre spoločnosti zapojené do jeho realizácie množstvo výziev. Svoje o tom vedia aj v spoločnosti DACHSER, ktorá nadviazala spoluprácu s chemickou spoločnosťou BASF – dodávateľom chemických látok potrebných na akumuláciu tepelnej energie a v súčasnosti koordinuje dočasné skladovanie týchto látok v Maroku ako aj ich dodávky na stavenisko.

„Hneď na začiatku bolo veľkým problémom nájsť vhodný priestor pre skladovanie nebezpečných látok na území severoafrickej krajiny, ktorý by spĺňal všetky technické parametre a vysoké bezpečnostné normy,“ spomína Rüdiger Erb, Business Development Manager pre Chem-Logistics DACHSER v Kemptene, Nemecko, a dodáva: „Po dlhodobom úsilí sa tímu odborníkov na chemickú logistiku napokon podarilo nájsť vhodné miesto v Casablance.“ Od polovice minulého roka BASF spustila fázu skladovania objemných vriec s dusičnanom sodným na rozlohe 7000 m2 a od júla tohto roku DACHSER začal s prepravou týchto vriec na stavenisko v Ouarzazate počas prísne stanovenej trojmesačnej lehoty.

Hľadanie skúsených vodičov

Ďalšia výzva nenechala na seba dlho čakať, ako komentuje situáciu Rüdiger Erb a jeho kolegovia: „Museli sme nájsť spoľahlivé firmy, ktoré mohli zabezpečiť prepravu 15 kamiónov denne po dobu troch mesiacov, na dva roky vopred.“ M´hamed Chraibi, generálny riaditeľ spoločnosti DACHSER v južnom Maroku dohliadajúci na projekt dodáva: „Pri výbere vodičov nákladných vozidiel sa musíme ubezpečiť, že majú dostatočné skúsenosti. 450 km cesta medzi Casablancou a Ouarzazate prechádza pohorím Atlas, kde reálne nevedie žiadna štandardná cesta. Ide o úzky priechod, plný nebezpečných úsekov, vinúci sa cez Tizi n’Tichka priesmyk. Na hranici 2250 metrov ide o jednu z najvyššie položených horských ciest v Maroku.“

Na dokončenie prvej solárnej elektrárne je potrebné prepraviť po vysokohorskom hrebeni pohoria Atlas približne 24 000 ton chemických látok a prekonať celkovú vzdialenosť 1 134 000 km. Ale tým sa to zďaleka nekončí. V priebehu nasledujúcich fáz projektu výstavby solárnych elektrární do roku 2020 bude potrebné prepraviť ešte ďalších 150 000 ton chemických látok po nebezpečnej trase z pobrežia do vnútrozemia a následne cez piesočnú púšť.

Solární elektrárna v Maroku 2

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok