logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Trh s priemyselnými nehnuteľnosťami v strednej a východnej Európe (CEE) vstúpil do roku 2025 so...
  • OMV Slovensko pokračuje v rozširovaní svojej siete nabíjacích staníc eMotion o nové ultrarýchle...
  • Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast....
  • Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov je podľa zástupcov Asociácie personálnych agentúr...

Odvetvie námornej nákladnej prepravy zostáva nestále

6. novembra 2023
Doprava 0
692
Odvetvie námornej nákladnej prepravy zostáva nestále

Odvetvie námornej nákladnej prepravy zostáva nestále

Hoci súčasné kapacity lodí smerujúcich z Ázie do Európy sú dostatočné, spoľahlivosť plavebných poriadkov sa v posledných mesiacoch mierne zhoršila a očakáva sa nárast cien. Medzinárodný poskytovateľ prepravných a info-logistických služieb cargo-partner na túto situáciu reaguje ponukou nových riešení.

Celosvetový dopyt po námornej kontajnerovej doprave zostáva na nízkej úrovni, čo sa odráža aj v štatistikách svetového obchodu, ktoré vo všeobecnosti stagnujú. V prvej polovici roka 2023 bol zaznamenaný extrémny pokles cien. Napriek tomu Drewry World Container Index (WCI) nedávno signalizoval, že niektoré trhy už možno dosiahli dno a pomaly sa začínajú zotavovať, napríklad na transpacifickej trase z Ázie do Severnej Ameriky. Európa a USA by tiež mohli zaznamenať nárast importu.

Napriek nízkemu dopytu prekvapivo môžeme vidieť opätovný nárast preťaženia lodí. Podľa Kiel Trade Indicator 8 % všetkého tovaru odoslaného na celom svete v súčasnosti uviazlo na kontajnerových lodiach a túto hodnotu možno považovať za nezvyčajne vysokú. To sa odráža aj v spoľahlivosti globálneho prepravného poriadku lodiarov, ktorá po raste z prvej polovice roka 2023 v júni klesla o 2,5 % na 64,3 %.

Najrýchlejšie námorné spojenie pre zásielky z Ázie

Pre spoločnosti, ktoré potrebujú skrátiť tranzitný čas ich zásielok, alebo hľadajú komplexné riešenie s door-to-door doručením, skladovaním, distribúciou a colným odbavením ponúka cargo-partner Adria Express EMERGENCY servis z prístavov Shenzhen, Ningbo a Qingdao.

„Ide o priamy servis cez Koper s tranzitným časom medzi prístavmi už od 19 dní. Okrem celokontajnerových zásielok prevádzkujeme na pravidelnej báze aj vlastný zberný servis s dekonsolidáciou v našom sklade v Ľubľane. Následná preprava tovaru na Slovensko trvá približne sedem dní. “ vysvetlil výhodu servisu Ing. Tibor Majzún, Managing Director cargo-partner na Slovensku.

Preprava nebezpečného tovaru v LCL kontajneroch z Číny

Preprava v zberných námorných kontajneroch je najekonomickejším riešením pri dovoze zo zámoria. Spoločnosť cargo-partner tento spôsob dopravy najnovšie ponúka už aj pre dovozcov batérií pre elektrické vozidlá, e-bicykle, elektrické náradie a medicínske zariadenia.

„Vďaka 40 ročným skúsenostiam a širokej sieti lodiarskych spoločností, s ktorými spolupracujeme, sme dokázali reagovať na dopyt po zbernej preprave nebezpečného tovaru 8 a 9 triedy, ktoré zahŕňajú aj power banky, mobily s batériou či svietidlá.“ uviedol T. Majzún. Aj pre tento typ tovaru poskytuje cargo-partner door-to-door servis vrátane vyzdvihnutia a konsolidácie z ktorejkoľvek časti Číny. „LCL kontajnery na týždennej báze smerujú z prístavu Šanghaj do Koperu s priemerným tranzitným časom 29 dní. Zberný kontajner sa otvorí až v našom sklade v Budapešti alebo Ľubľane, odkiaľ sa tovar ďalej distribuuje konečným príjemcom.“ doplnil Majzún.

Preprava po železnici ako alternatíva

Železničná preprava je rýchlou, nákladovo efektívnou a ekologickou alternatívou k leteckej a námornej preprave tovaru z Číny na Slovensko. cargo-partner zabezpečuje prepravu kusových zásielok v zberných kontajneroch ako aj celokontajnerov po Hodvábnej ceste.

Vlastný LCL servis na týždennej báze prevádzkuje z oblasti Šanghaja, Shenzhenu a Ningba do Poľska, kde sa zberné kontajnery dekonsolidujú. „Nakládka a vykládka zberných kontajnerov prebieha v našich skladoch v Číne a Poľsku, vďaka čomu vieme garantovať najvyššiu mieru bezpečnosti. Prepravný čas medzi železničnými terminálmi sa pohybuje v rozmedzí 14 až 16 dní, čo klientom umožňuje rýchlejšie doručenie než pri námornom servise a zároveň nižšie náklady ako by to bolo pri leteckej preprave.“ uviedol T. Majzún. Poskytovateľ logistiky zároveň zabezpečuje aj vývoz celokontajnerových zásielok zo Slovenska do Číny.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok