logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Autodopravcovia žiadajú ministerstvo dopravy o urýchlenú pomoc   Autodopravcovia vyzývajú...
  • Potravinárstvo zostáva najväčším spracovateľským odvetvím EÚ Európska asociácia potravinárskeho...
  • Dachser v roku 2020 s pozitívnymi výsledkami Obrat skupiny Dachser sa v koronavírusovom roku...
  • Lidl v roku 2020 vytvoril stovky nových pracovných miest Diskont Lidl prijal vlani viac ako 300...

Čo znamená pojem lean logistika?

29. marca 2021
Komerčná prezentácia 0
164
Čo znamená pojem lean logistika?

Čo znamená pojem lean logistika?

Neustály tlak zo strany zákazníkov a konkurenčný boj firiem o zákazníka speje k neustálemu zlepšovaniu výrobkov a procesu ich výroby. Historicky bol tlak najväčší na optimalizáciu výroby, pretože v nej najlepšie vidíme, čo je pridaná hodnota a čo je plytvanie.

Snažíme sa vyrábať rýchlejšie a lacnejšie v dostatočnej kvalite. Štíhla logistika vznikla v momente, keď sme sa vo výrobe dostali na hranu návratností ďalšieho zlepšovania a začali sme hľadať nové možnosti optimalizácie.

Popis lean logistiky

Lean logistika, alebo štíhla logistika, zahŕňa komplexné procesy a riešenia zamerané na optimalizáciu materiálového toku. Technologický progres vytvára výzvy aj na distribúciu materiálov. Štíhle myslenie pomáha eliminovať logistické aktivity, ktoré nemajú pridanú hodnotu.

Táto forma logistiky predstavuje celý súbor procesov v podobe zlepšovania a implementácie moderných technologických riešení tak, aby každý zákazník dostal pridanú hodnotu. Pridaná hodnota spočíva v úplnej eliminácii plytvania a zabezpečenia hladkého toku materiálov.

Konkurenciu možno nájsť v každej trhovej oblasti a vo všeobecnosti, pre všetky produkty a služby existujú alternatívy v podobe inej ceny, iných materiálov alebo iného zákazníckeho servisu. Inak to nie je ani v našej oblasti. Konkurenčnou výhodou spoločnosti Toyota je štíhle myslenie, ktoré nám interne pomáha vyrábať a rýchlo dodávať kvalitné produkty v súlade s lean princípmi.

Typy plytvania v logistike

V rámci našej metodiky Toyota Production System máme definované 3 typy plytvania:

  • MURA: Tento typ plytvania predstavuje nevyťaženie zdrojov. V praxi to môže znamenať, že vozíky sú pri rozvážaní materiálov poloprázdne. Tento jav je zapríčinený neprispôsobením logistiky variabilite výroby.
  • MURI: Tento typ plytvania je v podstate opozitum od MURI, ide o preťaženie zdrojov. Z krátkodobého hľadiska sa distribúcia nad rámec limitov môže zdať výhodná, no z dlhodobého hľadiska sa zvyšuje opotrebenie, skracuje výkonnosť a životnosť zariadenia.
  • MUDA: Tento typ plytvania predstavuje nedostatočné využitie zdrojov.

Cieľ štíhlej logistiky

Cieľom logistických riešení Toyota je stav „ZERO MUDA“. Všetky naše riešenia spoľahlivo a flexibilne reagujú na podnet z externého prostredia, a to vďaka vysokej miere integrácie s okolitým systémom.

Príkazy na logistickú operáciu môže poslať operátor pomocou tabletu alebo tlačidla (T-One), I/O signálom odoslaným zo stroja, robotického pracoviska, linky, brány atď. Ďalšou možnosťou je príjem úlohy cez WMS alebo ERP systém. Tento spôsob komunikácie zabráni zbytočnému chodu „na prázdno”, neefektívnemu vyťaženiu zariadenia, prípadne preťaženiu systému Autopilot.

Vďaka nepretržitému zberu dát získavame údaje na neustále zlepšovanie logistického systému s cieľom maximálnej výkonnosti a efektivity.

Inteligentné vozíky a konektivita

Konektivita, čiže prepájanie, je podľa nás kľúčom k lepšej logistike, keďže jej úlohou je eliminácia plytvania a zvyšovanie efektivity. Medzistupňom medzi súčasnou a automatizovanou logistikou môže byť využitie inteligentných vozíkov.

Tie vám pomáhajú zvyšovať produktivitu vašich prevádzok a ponúkajú nástroje pre vytvorenie zdravšieho a bezpečnejšieho prostredia, či minimalizáciu nákladov a odstránenie plytvania. V každom novom vozíku Toyota máte nainštalovaný SMART hardware a ste okamžite pripravení začať merať rôzne ukazovatele. To vám otvára priestor pre lepšie využitie techniky na základe zberu a spracovania dát. Znižuje sa tak počet nehôd, optimalizujú sa servisné náklady a na základe dát o využití vozíkov je možné optimalizovať počet manipulačnej techniky a zvyšovať produktivitu logistických procesov. Viac o inteligentných vozíkoch sa dozviete v našom videu na YouTube.

 

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nové číslo SL SK!

 

Systémy Logistiky 86 vám opäť prinášajú množstvo zaujímavých tém: Pre logistiku nápojov sú kľúčové rýchlosť a flexibilita.

Hlavná téma: Logistika pre nápoje; Doprava: Výhody a nevýhody – cestná, železničná, letecká a námorná doprava; Skladovanie: Regálové systémy; Obaly: Obaly pre automotive; IT: Rôzne kódy v logistike; Development: Výstavba skladov; Manažment: Nábor zamestnancov; E-Shopy: Možnosti skladovania; Interview: Miroslav Seifert, šéf logistiky v Lidl; Prípadová štúdia: GLP a Alza; Benchmarking: Ťažké čelné vozíky; Výrobná logistika: Manipulačná technika vo výrobe

 


Zabezpečte si svoj výtlačok

Newsletter

Registrácia k odberu e-letteru zde.

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Čo znamená pojem lean logistika?

Čo znamená pojem lean logistika? Neustály tlak zo strany zákazníkov a konkurenčný boj firiem o zákazníka speje k neustálemu zlepšovaniu výrobkov a procesu ich výroby. Historicky bol tlak najväčší na optimalizáciu výroby, pretože v nej najlepšie vidíme, čo je pridaná hodnota a čo je plytvanie. Snažíme sa vyrábať rýchlejšie a lacnejšie v dostatočnej kvalite. Štíhla […]

15 spôsobov, ktorými COVID-19 navždy zmení sklady a distribučné centrá

15 spôsobov, ktorými COVID-19 navždy zmení sklady a distribučné centrá Pre väčšinu výrobných i obchodných firiem boli poslední mesiace ako jazda na horskej dráhe. Sťažené podmienky v priebehu pandémie koronavírusu ukázali, ako je dôležité mať prepracované logistické procesy aj to, že pre úspech firmy hrá veľmi významnú rolu intralogistika, teda skladovanie a vychystávanie. Mnohé skladové centrá […]

NAJČÍTANEJŠIE PRÍSPEVKY

  • Spoločnosť LPP smeruje do PNK Parku SEREĎ 6.9k views
  • IDEAL Automotive spustil výrobu v Malackách 2.6k views
  • Prologis predal Prologis Park Galanta-Gáň spoločnosti CNIC 2.4k views
  • PTG Slovakia spustila prevádzku v parku P3 Bratislava 2.4k views
  • Odborový katalóg logistických firiem 2.3k views
  • Benzina môže prevziať čerpacie stanice na západnom Slovensku 2.2k views
  • Geis otvoril novú pobočku v Košiciach 2k views
  • WEGU Slovakia otvára prevádzku v PNK Park Sereď 2k views
  • Prologis postavil pre BMW distribučné centrum na mieru 2k views
  • Sklad spoločnosti PHOENIX Zdravotnícke zásobovanie 1.9k views

ARCHÍV SPRÁV

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required