logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

DoDo má ambiciózny plán: chce priniesť revolúciu v doručovaní na Slovensku

23. februára 2022
Spravodajstvo 0
1409
DoDo má ambiciózny plán: chce priniesť revolúciu v doručovaní na Slovensku

DoDo má ambiciózny plán: chce priniesť revolúciu v doručovaní na Slovensku

Druhá najrýchlejšie rastúca firma v strednej Európe podľa rebríčka Deloitte, technologicko-logistická spoločnosť DoDo, má za cieľ rozšíriť bezproblémové doručovanie aj v menších mestách a odľahlých lokalitách na Slovensku. Aktuálne pôsobí v šiestich krajinách strednej Európy, vrátane Česka a Maďarska.

So svojimi vyše 2 000 kuriérmi dokázala za uplynulý rok odviesť na všetkých trhoch vyše 4 milióny zásielok. Priamo na Slovensku doručili pritom už 358 632 zásielok. Logistickú službu pre e-commerce, retail a rýchle občerstvenie využívajú na Slovensku napríklad aj reťazce Tesco, či spoločnosť Super Zoo na doručovanie potrieb pre zvieratá. V zahraničí napríklad aj Alza, KFC a iné. 

Za posledné roky pandémia výrazne zmenila správanie zákazníkov, ako aj obchodov samotných. Vzrástol e-commerce, pričom sa museli aj klasický retailoví hráči viac zaoberať elektronickými riešeniami. „Po pandémii vznikla obrovská  potreba po doručovaní. Firmy si uvedomili, že pandémia urýchlila digitalizáciu mnohých odvetví, najmä v retaili, kde čoraz viac hráčov chápe nutnosť omnichannel prístupu a dôležitosť ich e-commerce riešenia. Logistika je však tak trochu Achillovou pätou e-commerce. My chceme pomáhať firmám rásť a vyriešiť tieto problémy. Preto medzi naše ciele patrí aj zmena štandardov doručovania na Slovensku. Vďaka našim unikátnych technologickým riešeniam vieme zrýchliť a zefektívniť tento proces,” hovorí Michal Menšík, CEO DoDo Group.

Rýchlosť, kvalita a efektivita

Spoločnosť DoDo nie je rozhodne žiadnym nováčikom. Podľa rebríčka Deloitte bola v roku 2020 druhou najrýchlejšie rastúcou firmou v strednej Európe. Ich celkový obrat tvoril v roku 2021 takmer 41 miliónov eur (takmer miliarda CZK).  Vďaka unikátnym technologickým riešeniam založeným na zbere a analýze dát dokáže logistická spoločnosť DoDo doručovať zásielky rýchlejšie, efektívnejšie a udržateľnejšie.

„Fungujeme na princípe 360° v rámci doručovania. Dávame tak klientom možnosť svoju logistiku kompletne outsourcovať. To znamená, že im zabezpečíme nielen autá, kuriérov aj technológie, ale okrem toho im pomáhame vymyslieť ten správny a efektívny logistický model, ktorý navrhujeme na základe našich skúseností z rôznych odvetví. Tým im ušetríme čas, ktorý môžu venovať ďalšiemu rozvoju svojho podnikania. Prioritou je pre nás pritom kvalita, rýchlosť a efektivita,” dodáva Michal Menšík.

Priemerný čas doručenia pre KFC v Prahe, vrátane času prípravy jedla, sme mali napríklad v minulom roku 21 minút, pričom medziročne sme tento čas dokázali zlepšiť o dve minúty. Medzi našich klientov na Slovensku patrí aj spoločnosť TESCO, či Super Zoo, ktorým poskytujeme doručenia v deň objednania (Same day delivery),” dopĺňa.

 

Čo DoDo na Slovensku plánuje?

Aktuálne DoDo pôsobí ma Slovensku v 10-tich mestách, v takmer každom krajskom meste. Cieľom je sa ďalej rozširovať aj do odľahlých lokalít, čo im aktuálne pomáha aj spustený franšízový program.

Prioritou spoločnosti je pritom neustále vylepšenia logistickej platformy, interne nazývanej GAIA pre dosiahnutie ešte kvalitnejších služieb. Vďaka tejto platforme dokážu napríklad kontrolovať s pomocou čidiel v autách ohľaduplnosť jazdy, či získavať zákaznícke hodnotenia. “Vďaka tomu dokážeme vyhodnotiť aj skóre jednotlivých kuriérov, ktoré odzrkadľujú kvalitu ich práce, alebo aj nedostatky. To nám umožňuje pracovať na vylepšovaní služieb, ako ich aj dobre odmeňovať za vykonanú prácu. V prípade potreby zase aj dovzdelávať tak, aby kvalita služieb bola na čo najvyššej možnej úrovni. Vysoká kvalita a profesionalita našich kuriérov je pritom pre nás kľúčová, keďže si uvedomujeme, že práve kuriér je posledným spojením medzi značkou a našim konečným zákazníkom. Aj preto vnímame našich kuriérov ako ambasádorov značky a venujeme čas dostatočnému tréningu,” popisuje Michal Menšík.

“Neustále sa snažíme vylepšovať technológiu plánovania aj naše interné systémy. Práve pracujeme napríklad na systéme Zónového doručovania. Vyvíjame vlastnú technológiu plánovania trias v reálnom čase, ktorá nám koncentruje zásielky od rôznych klientov do takzvaných mikrozón. Tie následne môžu byť obslúžené nižším počtom vozidiel alebo ekologickým doručovaním v centrách miest pomocou cargo bicyklov. Aj týmto eliminujeme čas a lepšie vyťažujeme naše vozidlá,” dodáva

Aj logistika môže byť udržateľná

Okrem technológie, ktorá spoločnosti umožňuje lepšie plánovať a vyťažovať vozidlá, teda odľahčovať dopravu v mestách, má už teraz až 80% flotily áut DoDo zostavených z CNG (stlačený zemný plyn) vozidiel. „Zelené sú nielen naše autá, ale aj celý náš prístup k mestskej logistike. Využívame CNG autá, ako aj testujeme elektromobilitu, či cargo bicykle. Aktuálne pracujeme na koncepte cross-docku, teda „predskladištia“, z ktorých budú v mikrozónach doručované zásielky iba bez emisnou dopravou,“ hovorí CEO spoločnosti Michal Menšík.

Zelená logistika pritom neznamená iba zmenu v rámci spôsobu dopravy, ale predovšetkým v zabezpečení efektivity pri doručovaní. Menej najazdených kilometrov = menej emisií.

DoDo_infografika_BeeContent

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.