logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Nový trend v nábore zamestnancov ušetrí firmám až polovicu času a štvrtinu nákladov

4. marca 2025
Spravodajstvo 0
276
Nový trend v nábore zamestnancov ušetrí firmám až polovicu času a štvrtinu nákladov

Rekordne nízka nezamestnanosť, obmedzené kapacity a zdroje potrebné na efektívny náborový proces, nedostatočné know-how. To sú hlavné dôvody, pre ktoré riešia firmy kompletný nábor nových zamestnancov čoraz častejšie outsourcingom. Trh RPO (Recruitment Process Outsourcing) preto rastie globálne až o 20 % ročne. 

Aj napriek miernemu nárastu zo začiatku roka ostáva miera nezamestnanosti na Slovensku na mimoriadne nízkej úrovni. „Pre uchádzačov je to, samozrejme, dobrá správa, avšak pre firmy presne naopak. Dlhodobý nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily ich brzdí a znižuje ich konkurencieschopnosť,“ hovorí Eliška Smržová, manažérka personálnej agentúry Grafton Recruitment. Pri nízkej nezamestnanosti spojenej s rastúcou fluktuáciou, ktoré na pracovnom trhu aktuálne vládnu, preto potrebujú zamestnávatelia maximálne zefektívniť svoj náborový proces. A to nielen v prípade odborných pozícií, ale aj pri hromadných náboroch do výroby či logistiky, na ktoré firmy často nemajú dostatok zdrojov ani kapacít na vlastných HR oddeleniach.

Uchádzači o prácu v logistike uprednostňujú flexibilitu a stabilitu, ukázal prieskum

Efektívnym riešením pre čoraz väčší počet zamestnávateľov sa tak stáva outsourcing kompletného náborového procesu, ktorý po novom ponúka aj personálna agentúra Grafton Recruitment. „Princíp je jednoduchý – spoločnosť odovzdá celý náborový proces externému poskytovateľovi, ktorý preberá zodpovednosť za všetky aspekty náboru, od hľadania a oslovovania kandidátov až po ich výber, pohovory a často aj onboarding. Využíva pritom svoje odborné znalosti, technológie a sieť kontaktov,“ vysvetľuje Eliška Smržová.

Služba, ktorá urýchľuje a zefektívňuje proces náboru pracovných síl

Model RPO, teda outsourcing celého náborového procesu, je vhodný pre širokú škálu firiem – od veľkých korporácií, ktoré potrebujú čo najrýchlejšie škálovať pracovnú silu a zároveň bojujú s veľkou fluktuáciou, až po menšie, rýchlo rastúce firmy, pre ktoré je vzhľadom na ich expanziu nevyhnutné získavať vhodné talenty čo najrýchlejšie. RPO často využívajú tiež novo vznikajúce spoločnosti, ktoré potrebujú v krátkom čase nabrať veľké množstvo zamestnancov, ale rovnako aj menšie alebo nové firmy, v ktorých nemajú interný náborový tím, alebo spoločnosti, kde dochádza k reorganizácii, napríklad sa k nim prevádza celé oddelenie zo zahraničia.

Pred Vianocami rastie aj v logistike dopyt po brigádnikoch s digitálnymi zručnosťami

Z outsourcingu náborového procesu však ťažia aj odbory, pre ktoré je typická sezónnosť, ako sú retail, logistika či segment gastra. Jednoducho všade tam, kde je nutné rýchlo naberať veľký počet pracovníkov na kratšie obdobie. Silný dopyt po kvalifikovaných službách RPO zaznamenávajú i segmenty financií a technologických firiem, v ktorých pretrváva enormný záujem o pracovníkov so špecializovanými zručnosťami a znalosťami.

„Náborový proces sa ani s pomocou moderných technológií nedá výrazne skrátiť, stále ide o dlhé týždne, u expertných pozícií v IT dokonca nie sú výnimkou ani 3 mesiace. Ak ale spoločnosť pristúpi k outsourcingu celého procesu, ten sa významne zrýchli a zefektívni. Naše skúsenosti ukazujú, že firmy, ktoré využívajú RPO, môžu takto ušetriť v priemere 20 – 30 % nákladov spojených s náborom a zároveň znížiť trvanie náborového procesu až o 40 – 60 %,“ vypočítava Eliška Smržová.

RPO umožňuje firmám škálovať kapacity podľa ich aktuálnych potrieb

Rozdiel medzi klasickým náborom pracovných síl cez personálnu agentúru a systémom RPO spočíva predovšetkým v rozsahu a spôsobe poskytovaných služieb. Pri tradičnom nábore zabezpečuje agentúra jednorazové služby podľa požiadaviek klienta. Funguje skôr ako externý dodávateľ kandidátov na konkrétne pozície, ktorý podporuje jednotlivé fázy náboru, no nepreberá pod svoju réžiu celý proces. Klasický nábor je teda vhodný na jednorazovú pomoc pri výbere kandidátov, kým RPO ocenia spoločnosti, ktoré hľadajú dlhodobú optimalizáciu a efektivitu v celom procese náboru.

V prípade RPO funguje dodávateľ, teda personálna agentúra, ako strategický partner, ktorý môže integrovať svoje služby priamo do interných procesov klienta. Spolupráca môže byť nastavená na dlhodobý horizont a zahŕňa optimalizáciu procesov aj využitie všetkého špičkového know-how a technológií na zefektívnenie náboru.

„Vďaka tomu, že Grafton prevezme zodpovednosť za celý proces náboru – od plánovania a vyhľadávania kandidátov cez pohovory až po onboarding, môže implementovať aj vlastné moderné nástroje a metriky na meranie výkonu náboru,“ upozorňuje Eliška Smržová a dodáva: „To umožní spoločnostiam škálovať svoje náborové kapacity podľa aktuálnych potrieb a optimalizovať náborové procesy tak, aby boli čo najefektívnejšie.“

Súvisiace články:

Uchádzači o prácu v logistike uprednostňujú flexibilitu a stabilitu, ukázal prieskum Pred Vianocami rastie aj v logistike dopyt po brigádnikoch s digitálnymi zručnosťami Slovenskí zamestnávatelia plánujú viac ľudí prijímať než prepúšťať Vysoká fluktuácia je problém až v dvoch tretinách slovenských firiem
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok