logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • OMV Slovensko pokračuje v rozširovaní svojej siete nabíjacích staníc eMotion o nové ultrarýchle...
  • Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast....
  • Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov je podľa zástupcov Asociácie personálnych agentúr...
  • Ešte donedávna diktovali podmienky cenotvorby predovšetkým developeri, dnes sa však karta...

Slovenský tím spoločnosti Kuehne+Nagel narástol o dve tretiny

18. júna 2025
Spravodajstvo 0
41
Slovenský tím spoločnosti Kuehne+Nagel narástol o dve tretiny

Nový klient z oblasti automotive priniesol nielen výzvy, ale aj výrazný priestor pre rast. Kontraktnej logistike pribudnú desiatky nových kolegov, počet zamestnancov v danej obchodnej jednotke sa strojnásobí. Citlivo zvládnutý prechod práv a povinností zamestnancov pripravil pôdu pre ich hladký nástup.

V čase, keď je v Bratislavskom kraji nezamestnanosť na historickom minime a na trhu práce výrazne chýbajú aj ľudia z výroby a logistiky, sa spoločnosti Kuehne+Nagel podaril zriedkavý krok: rozšíriť svoj tím o viac než 60 %. Vďaka získaniu klienta zo sektoru automotive sa Kuehne+Nagel Slovensko k 1. júlu 2025 výrazne rozrastie, obchodná jednotka kontraktnej logistiky počet ľudí dokonca strojnásobí. Za uvedeným stojí proces prechodu práv a povinností zamestnancov od predchádzajúceho dodávateľa klienta. Hoci je proces legislatívne rámcovaný, jeho realizácia v praxi môže byť rôzna. V prípade Kuehne+Nagel sa z neho stala príležitosť na budovanie dôvery.

Spoločnosť Kuehne+Nagel v treťom štvrťroku 2024 navýšila zisk

„Forma prechodu práv a povinností zamestnancov sa síce riadi Zákonníkom práce, ale spôsob, akým prechod prebehne, je už na nás. Chceli sme, aby ľudia cítili, že sú u nás naozaj vítaní a že ich v celom procese budeme sprevádzať a podporovať. Preto sme nad rámec zákonných povinností volili opakované osobné stretnutia na prevádzke a individuálne rozhovory. Aj pri veľkých zmenách je možné sprostredkovať zamestnancom úprimný záujem a osobnú starostlivosť. Neoddeliteľnou súčasťou komunikačnej stratégie bolo priebežne poskytovať jasné a pravdivé informácie tak, aby sme pomohli zamestnancom zvládnuť prípadnú neistotu vyplývajúcu z tejto zmeny,“ objasňuje Dušana Kostická, manažérka ľudských zdrojov Kuehne+Nagel Slovensko.

Prechod zamestnancov medzi dvoma spoločnosťami je náročný proces riadenia zmien a zbližovania firemných kultúr. Vyžaduje precízne plánovanie a otvorenú komunikáciu, aby sa minimalizoval vplyv na pracovný výkon, pohodu zamestnancov a aby sa zabezpečila nepretržitá kontinuita práce. Pre nového klienta bolo zachovanie prevádzkového procesu bez akéhokoľvek prerušenia nevyhnutnou podmienkou. „S predošlým zamestnávateľom, klientom aj novými kolegami sme komunikovali prechod veľmi otvorene. Posilnili sme HR tím a pripravili záložné plány, vrátane ďalšieho možného masového náboru. Tento vďaka jasnej a včasnej komunikácii nebolo potrebné spustiť. Väčšina zamestnancov plynule prechádza k nám,“ uvádza Dušana Kostická.

Transparentnosť v hlavnej úlohe

Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel

Čo vlastne proces prechodu práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov obnáša? Okrem zákonných povinností sa Kuehne+Nagel zameralo najmä na komunikáciu. V úvode sa novým kolegom osobne predstavil vrcholový manažment spoločnosti a otvorene im priblížil plánované zmeny. Ďalšie dve stretnutia prebehli formou tzv. Town Hall za účasti zástupcov klienta aj predošlého zamestnávateľa. Každý zamestnanec dostal prehľad najčastejších otázok a odpovedí, ktorý slúžil ako základ pre ďalšiu komunikáciu a aktualizoval sa priebežne podľa fázy projektu.

„Najdôležitejšie bolo budúcim kolegom ukázať, že ich pracovné podmienky zostanú zachované – v súlade so zákonom. Všetky otázky, aj tie zdanlivo jednoduché či opakované, sme brali vážne a zodpovedali ich. Popri spoločných stretnutiach sme vytvorili aj priestor na individuálne rozhovory, ktoré pomohli posilniť pocit dôvery a psychologického bezpečia. Na ich pracovisku bol celé mesiace k dispozícii náš HR tím, pripravený odpovedať na akékoľvek obavy. Našou opakovanou a plánovanou prítomnosťou sme prejavili súlad s deklarovaným záujmom o ľudí a mohli sme začať vytvárať nové spojenia s budúcimi zamestnancami“ približuje Dušana Kostická a dodáva: „S kolegami komunikujeme nielen o dni samotného prechodu, ale aj o tom, čo príde po ňom – v prvých dňoch a, týždňoch. Vieme, že budú potrebovať našu zvýšenú pozornosť a podporu“.

Prínos pre firemnú kultúru

„S novými kolegami prichádzajú aj nové pohľady a skúsenosti – a práve to môže byť pre nás všetkých obohacujúce. Každá zmena si vyžaduje čas, preto im chceme vytvoriť priestor, aby sa mohli udomácniť a cítiť sa medzi nami dobre,“ hovorí Radoslav Miko, generálny riaditeľ Kuehne+Nagel Slovensko. „Starostlivosť o ľudí vnímame ako prirodzenú súčasť našej kultúry – nie ako jednorazové gesto. Pravidelne sa zamýšľame nad tým, čo a ako zlepšiť. Aj vďaka tomu dosahuje naša obchodná jednotka kontraktnej logistiky vysoké hodnotenia v interných prieskumoch spokojnosti a dôvery zákazníkov. Rastie nielen tímovo, ale aj výsledkovo – a sme radi, že noví kolegovia budú pri tom“, uzatvára.

Súvisiace články:

Spoločnosť Kuehne+Nagel v treťom štvrťroku 2024 navýšila zisk Rok 2024 priniesol rad výziev aj inovácií, hodnotia experti Kuehne+Nagel Kuehne+Nagel ponúka tri otázky a tri odpovede o súčasnej situácii v logistike Kuehne+Nagel: Čo všetko vplýva na prepravné časy v námornej doprave?
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok