logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

DB Schenker používa nový uzavretý typ autovozňa s názvom Hccrrs

5. septembra 2015
Doprava 0
1612

Zvláštny názov Hccrrs je skratka, ktorej železničiari dobre rozumejú. “H” znamená, že je vozeň krytý; “cc” hovorí o tom, že má dvere na zadných stenách a je určený na prepravu automobilov; “rr” identifikuje ložnú jednotku; a “s” informuje o tom, že pri plnom vyťažení je vozeň projektovaný na rýchlosť do max 100 km/hod. Prvé modely tohto inovatívneho typu vozňa začali pre DB Schenker jazdiť v roku 2014. Väčšinou sa využívajú ako blokové vlaky premávajúce medzi závodmi výrobcov automobilov ako BMW a Porsche a exportnými prístavmi.

„Vozeň  bol vyvinutý špeciálne pre potreby zákazníkov DB Schenker,“ hovorí Christian Lang, riaditeľ divízie hotových vozidiel v DB Schenker Rail Automotive. Zohľadňuje požiadavky automobilového priemyslu na uzavreté vozne a tiež ďalšie kľúčové trendy v odvetví. Vozidlá s veľkým exportným potenciálom sú stále väčšie a väčšie. Čoraz populárnejšie sú napríklad SUV vyššej triedy.  Vďaka veľkosti vozňov a možnosti flexibilne prispôsobovať výšku horného podlažia má dvojdielny Hccrrs takmer dvojnásobnú kapacitu v porovnaní s konvenčným vlakom s 20 dvojúrovňovými vozňami – namiesto 100 vozidiel ich prepraví až 180.

Dvojdielne kryté autovozne sú ideálne aj na prepravu nízkych a širokých luxusných športových áut. Vnútorné koľaje boli navrhnuté tak, aby sa predišlo poškodeniu drahých zliatinových diskov nízkoprofilových pneumatík. Aj elektromechanická nakladacia platforma bola vyvinutá tak, aby sa pri nakládke a vykládke vozidiel nepoškodil podvozok. A ak je jedna úroveň naplnená nízkymi športovými vozidlami, ponecháva výška vozňa dostatok priestoru aj pre rozmernejšie vozidlá.

Svetlá výška robí nový Hrccs unikátne efektívnym. Vnútorná dĺžka 26,99 m predstavuje priestor dostatočný pre naloženie 12 MINI  alebo desať vozidiel Mercedes S. To je v odvetví rekordný počet.

„Uzatvorený vozeň má obrovské výhody, najmä pri preprave drahých osobných vozidiel,“ hovorí Christian Lang, ktorý pre Deutsche Bahn pracuje 13 rokov.  „Vozidlá sú chránené pred externými vplyvmi, ako je dážď alebo prach. Nemusíme sa už viac zaoberať znečistením spôsobeným vlhkým počasím, vtáčím trusom, či hrdzou z nosných lán.“ Nehovoriac o piesku, ktorý vozidlá ohrozuje pri silnom vetre, keď vlaky míňajú staveniská alebo polia. Ochrana je zvýšená aj lepšou izoláciou dvier, podláh a strechy. Viacerí výrobcovia automobilov robili vo vozňoch testy bezprašnosti, pri ktorých boli do interiéru vozňov pred cestou inštalované lepiace pásiky, ktoré sa následne analyzovali v chemickom laboratóriu. „Výsledky hovorili samé za seba. Jasne prekročili predchádzajúce štandardy,“ hovorí Christian Lang. Ďalším pozitívnym efektom, vítaným aj z hľadiska ochrany životného prostredia, je eliminácia využívania plastových plachiet, ktorými sa musia drahšie autá počas prepravy otvorenými vozňami prekrývať.

Nové vozne boli vyrobené vo firme Waggonbau Niesky, ktorej tradícia siaha až do roku 1835. DB Schenker Rail by ich mal v Európe začať využívať koncom roka 2015. Vozne sú riadené troma konzolami na každej strane, kontrolujúcimi nakladacie rampy a dvíhajúcimi strechy.

Inžinieri, zodpovední za návrh tohto 36 tonového vozňa sa zamerali aj na ochranu pred krádežami a vandalizmom. Dvere autovozňov je možné otvoriť iba pri zdvihnutí strechy, pridané sú aj špeciálne kovové platne, expertmi nazývané surfy, ktoré sú pripojené k flexibilnému stredu vozňa a poskytujú ešte vyššiu ochranu pred vlámaním.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok