
Spoločnosť Packeta Slovakia rozvíja spoluprácu so slovenskými maloobchodníkmi. Najnovšie stavia samoobslužné výdajové Z-Boxy pri predajniach reťazca Lidl a zákazníci dm drogerie markt dostali možnosť nechať si doručiť svoje online objednávky práve prostredníctvom Packety. „Online firmy otvárajú kamenné predajne, zatiaľ čo tradiční retaileri investujú do vlastných e-shopov, aby mohli efektívne osloviť zákazníkov s rôznymi preferenciami a v rôznych situáciách. Pre tieto firmy je kľúčové mať spoľahlivého logistického partnera, ktorý dokáže zabezpečiť kvalitné a rýchle doručenie,“ uvádza v rozhovore Beata Altansukh, managing directorka spoločnosti.
Spoločnosť Packeta Slovakia v priebehu marca postavila 30 samoobslužných Z-Boxov pri predajniach Lidl vo všetkých krajských mestách, ale napríklad aj v Bojniciach, Prievidzi či v Martine. Prečo ste sa rozhodli pre túto spoluprácu s Lidlom?
Rozhodnutie o spolupráci so spoločnosťou Lidl vychádza z našej dlhodobej stratégie sprístupňovať doručovanie čo najbližšie k zákazníkovi – tam, kam každodenne prirodzene chodieva. Predajne Lidl sú pre mnohých ľudí pravidelnou zastávkou a nachádzajú sa vo výhodných lokalitách s dobrou dostupnosťou. Vďaka tejto spolupráci môžeme zákazníkom ponúknuť ešte pohodlnejší spôsob prevzatia či odoslania zásielky, kde môžu spojiť príjemne s užitočným. Takýmto spôsobom prinášame naše služby bližšie k ich každodennému životu.
Spolupráca silných značiek v oblasti logistiky a maloobchodu prináša najväčšie výhody práve zákazníkom oboch spoločností. Určite je výhodou takzvaná lokalita po ceste. Umiestnenie Z-Boxov pri predajniach Lidl umožňuje v rámci jednej zastávky vybaviť viacero vecí naraz – okrem nákupu si pohodlne vyzdvihnú alebo odošlú zásielku, čím šetria svoj čas aj energiu.
Ako bude výstavba Z-Boxov pri predajniach Lidl ďalej pokračovať?
Intenzívne pracujeme na tom, aby sme rozšírili ďalšie pôsobenie aj pri ostatných predajniach naprieč celým Slovenskom.
Ako sa zatiaľ Z-Boxy celkovo využívajú?
Evidujeme stopercentný medziročný nárast vo využívaní samoobslužných Z-Boxov. U širokej verejnosti a rovnako i u našich e-shopových partnerov sa táto služba teší kontinuálne mimoriadnej obľube, čo potvrdzujú aj štatistiky podaných a prevzatých zásielok a aj celá vízia spojiť umiestnenie Z-Boxov s napĺňaním potreby nákupov každodennej spotreby. Predstavujú moderný a ekologický spôsob doručovania. Sú plne automatizované, prístupné 24 hodín denne, sedem dní v týždni a umožňujú zákazníkom flexibilne si vyzdvihnúť zásielku kedykoľvek, keď im to vyhovuje, bez obmedzení otváracími hodinami. Fungujú na solárnu energiu, čím šetria životné prostredie, a k otvoreniu schránky stačí veľmi intuitívna a jednoduchá mobilná aplikácia alebo kód zadaný priamo na zariadení.
Chystáte podobnú spoluprácu aj s ostatnými reťazcami?
Okrem Lidlu naša spoločnosť už má aktuálne podobné partnerstvá aj s inými obchodnými reťazcami, ktorými sú Tesco, Billa, Kaufland či spotrebné družstvá Coop Jednota a od roku 2022 aj sieť čerpacích staníc Slovnaft. Aktuálne stojí pri pumpách Slovnaftu v rámci celého Slovenska dvadsať Z-Boxov. So všetkými spomínanými partnermi máme nadštandardnú spoluprácu a teší nás, že pri budovaní novej predajne nás reťazce sami oslovujú, že by pri nej radi umiestnili Z-Box. Potvrdzuje to správnosť našej vízie, odhadu potrieb zákazníkov a spoločného cieľa.
Od apríla si zákazníci spoločnosti dm drogerie markt Slovensko môžu vybrať nový spôsob doručovania svojich online objednávok, a to práve prostredníctvom spoločnosti Packeta. Kam všade si môžu tovar nechať doručiť?
Zákazníci dm si môžu svoje objednávky nechať doručiť až do 3184 odberných miest – teda do niektorého z aktuálne 2343 Z-Boxov alebo 842 výdajných miest v blízkosti svojho domova či práce v rámci celého Slovenska. Rovnako si môžu nechať tovar doručiť priamo na adresu, podľa toho, čo im najviac vyhovuje. Obrovskou výhodou Packety je jej široké pokrytie, máme najširšiu sieť samoobslužných boxov a výdajných miest na Slovensku a najväčšiu kapacitu schránok.
Čo táto novinka predstavuje pre zákazníkov?
Veríme, že kombinácia širokej siete výdajných miest a Z-Boxov, prehľadnej aplikácie a kvalitného doručovania výrazne zlepší komfort zákazníkov pri online nákupoch v dm. Zákazníci týmto partnerstvom získavajú ešte pohodlnejší a rýchlejší spôsob doručenia prispôsobený ich každodenným potrebám.
Plánujete do budúcnosti rozširovať spoluprácu v tomto smere aj s ostatnými retailermi?
Určite zvažujeme a pracujeme na ďalších spoluprácach s retailovými partnermi. Dnes už neexistuje ostrá hranica medzi online a offline svetom, naopak, čoraz viac sa prelínajú. Online firmy otvárajú kamenné predajne, zatiaľ čo tradiční retaileri investujú do vlastných e-shopov, aby mohli efektívne osloviť zákazníkov s rôznymi preferenciami a v rôznych situáciách.
Pre tieto firmy je kľúčové mať spoľahlivého logistického partnera, ktorý dokáže zabezpečiť kvalitné a rýchle doručenie. Práve preto si vyberajú Packetu, sme dlhodobo pilierom slovenského e-commerce trhu, rástli sme spolu s ním a máme know-how, ako podporiť e-shopy v raste a expanzii vďaka špičkovej logistike a zákazníckej skúsenosti. Už dnes spolupracujeme s významnými hráčmi ako dm, Decathlon či Nay a veríme, že podobné partnerstvá budeme čoskoro rozširovať aj o ďalších silných retailových partnerov.